2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Totale motorrevisie DS automatique, update.
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 02 december 2008 01:05 AM
  [ # 16 ]

ok bedankt

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 december 2008 01:18 AM
  [ # 17 ]

Ik zou naar het clubmagazijn gaan: Scherpe prijzen en goed advies…

Citroen!

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 02 december 2008 10:26 PM
  [ # 18 ]

Een paar afbeeldingen, ze staat nu lekker warm en we kunnen aan de slag!
 

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 december 2008 01:02 AM
  [ # 19 ]

Dat ziet er inderdaad nog heel goed uit, en wat een mooie ruimte heb jij om er aan te werken.
Veel succes met de reparatie.

Groeten Peter.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 december 2008 09:22 PM
  [ # 20 ]
langeveld schreef:

Alex bedankt, ook op de motor? je weet : een wens komt altijd uit.
John

Nee helaas niet, maar met een oude Jag Surprisedops:  Ga het zeker nog eens doen met de motor Very Happy

Prachtige DS heb je overigens love6

Gr. Alex

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 03 december 2008 09:33 PM
  [ # 21 ]

De kop is er letterlijk en figuurlijk af! De tweede cilinder stond vol met koelvloeistof. Lekke koppakking. Nu volgezet met kruipolie, morgen eens kijken of hij los wil komen.
Tips altijd welkom!

John Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 december 2008 11:12 AM
  [ # 22 ]
langeveld schreef:

De kop is er letterlijk en figuurlijk af! De tweede cilinder stond vol met koelvloeistof. Lekke koppakking. Nu volgezet met kruipolie, morgen eens kijken of hij los wil komen.
Tips altijd welkom!

John Smile

De cylinder heetstoken! Zet de cylinders wel vast of je kan ook de voetpakkingen vervangen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 04 december 2008 09:39 PM
  [ # 23 ]

Mooi ding, ook in levende lijve. heb hem vorige week zien staan toen ik daar langs kwam (oude pand vn Wijngaarden) Veel plezier/succes! )

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 04 december 2008 11:05 PM
  [ # 24 ]

Inmiddels is de motor weer “los”, alleen de wand van de cilinder is wel wat ingevreten. Niet heel erg maar toch. De overige cilinders zien er perfect uit. Wat is nu wijsheid, de ene bus vervangen door en nieuwe en nieuwe zuigerveren/zuiger plaatsen of de gehele motor reviseren of…... er op gokken en de cilinder ophohnen?

John Confused:

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 december 2008 11:22 PM
  [ # 25 ]

ik vind het moeilijk om daar een oordeel over te vellen daar ik niet in jouw portemonee kan kijken…....ofterwel: hebt je het geld dan laat je ‘m reviseren en kun je weer jaren vooruit of je laat (low budget) je bussen honen en zet op alle 4 zuigers nieuwe olie en compressieveren.

maar de bus niet honen vind ik geen optie dat daar wellicht je compresie veer door knapt/breekt….....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 04 december 2008 11:27 PM
  [ # 26 ]

Ik dacht eraan om een bus, de ingevreten bus, te vervangen met nieuwe zuigerveren. De overige bussen zijn nog perfect. Kun je die dan niet laten zitten? If it ain’t broke don’t fix it?

John Confused:

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 december 2008 01:42 AM
  [ # 27 ]
langeveld schreef:

Ik dacht eraan om een bus, de ingevreten bus, te vervangen met nieuwe zuigerveren. De overige bussen zijn nog perfect. Kun je die dan niet laten zitten? If it ain’t broke don’t fix it?

John Confused:

Dat is ook nog een optie .......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 december 2008 09:48 AM
  [ # 28 ]
langeveld schreef:

Ik dacht eraan om een bus, de ingevreten bus, te vervangen met nieuwe zuigerveren. De overige bussen zijn nog perfect. Kun je die dan niet laten zitten? If it ain’t broke don’t fix it?

John Confused:

Gezien jullie sleutel-kwaliteiten zou ik voor deze optie kiezen, blok er weer in en eerst twee jaar gaan rijden, dan lange termijn bekijken!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2008 11:24 AM
  [ # 29 ]

Het is jammer dat je niet compressie kan meten op die drie goeie. Zet je nu 1 perfecte cylinder samen met 3 matige dan krijg je toch onregelmatige loop en trillingen…Ik zou een goede gebruikte zetten, of de veren op de andere drie ook vernieuwen. Het is nu toch open dus vervang dan ook de voetpakkingen maar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2008 12:04 PM
  [ # 30 ]

Het vervangen van 1 zuiger en één bus moet ik toch écht afraden. Haal de motor uit de auto, haal alle zuigers er uit en bestel een set nieuwe zuigers en bussen.

Als je één zuiger gaat vervangen heb je grote kans op compressieverschillen, en op vibraties. Vooral dat laatste is belangrijk. De zuigers moeten namelijk van gelijk gewicht zijn, om vibraties te voorkomen.

Wat je nog zou kunnen doen:

Motor geheel demonteren, 1 andere bus nemen, alle 4 de bussen laten honen, en op alle zuigers nieuwe veren. Mocht je écht alleen één zuiger willen vervangen, maak de vervangende zuiger dan van het zelfde gewicht als de andere 3. Maar goed, ‘t blijft een “net niet” oplossing.

De opmerking van Bogaard over de voetpakkingen is zéér belangrijk: Zorg ervoor dat de randen waar de bussen met de voetpakkingen op komen te staan perfect schoon zijn en monteer altijd nieuwe voetpakkingen. Zorg er voor dat je de bussen fixeerd met bouten en ringen, want als de krukas gedraaid wordt en de bussen komen omhoog kun je weer opnieuw beginnen….

Daarbij is de 2300 motor bekend om het lek gaan van voetpakkingen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook