2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Welke benzine?
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 december 2008 10:07 PM
  [ # 16 ]

Pascal, ga het lekker nog moeilijker maken met nog semisyntheet olie!!!
Rolling Eyes

Laughing

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 december 2008 10:18 PM
  [ # 17 ]

Laughing  Laughing

Een mens moet wat te overpeinzen hebben, niet?!


De CX is mij destijds verkocht met de woorden:“ze lust wat olie”...
Ik heb vrij snel na aanschaf de olie verwisseld en er een nieuw (FRAM Surprisedops: ) filtertje opgedraaid en er semisyntheet ingefl*kkerd.
Van olieverbruik is geen (lees: niet meetbaar) sprake..

Naast Citrofiel ‘zit’ ik ook in de oude motoren, voornamelijk ouwe Yamma driepitters.
Die lusten (Yamaha-eigen) ook wel een slokkie (of twee, drie…).
Ik kan toch duidelijk verschil in olieverbruik merken wanneer ik er mineraal of semisytheet ingooi…

Sraar…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1257
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 01 december 2008 10:19 PM
  [ # 18 ]

Waar ben je eigenlijk bang voor?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 december 2008 10:34 PM
  [ # 19 ]

Super Bleifrei is 95…...

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 december 2008 10:42 PM
  [ # 20 ]

Ik denk, dat alle benodigde dingen gezegd zijn en het is nu aan de TS om gewoon, net als ieder ander, over te gaan tot het tanken van 95. Er zal niets mis gaan, die auto rijdt gewoon goed op dat spul.

Ik bemoei me hier niet meer mee.  Wink

Profiel  
 
nbohemen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 07-05-2007

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 01 december 2008 10:49 PM
  [ # 21 ]

Ik weet genoeg. Akkoord!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 december 2008 10:50 PM
  [ # 22 ]

Nu al!?  Shocked

 

 

 


Wink

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 02 december 2008 01:23 AM
  [ # 23 ]
nbohemen schreef:

Dat geloof ik ook. Ik durf het alleen niet.
Het blijft een auto die ooit gebouwd is voor super benzine.
Dat is hoog octaangetal en met lood namelijk.

Die superbenzine van ooit mocht al blij zijn met octaangetal 95. Normaal was toen getal 89 of in die buurt…...

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 december 2008 05:36 PM
  [ # 24 ]

Met 95 rijdt mijn 25 ie uit 82 prima. Elke dag !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
nbohemen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 07-05-2007

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 03 december 2008 06:07 PM
  [ # 25 ]

een Cx 25 uit 1982? Die waren er toen toch nog niet?

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 04 december 2008 11:04 PM
  [ # 26 ]

Deze discussie kietelt me toch wel…..
Wat kan er in het slechtste geval gebeuren als ik euro 95 in mijn Athéna uit ‘81 gooi?
En hoe reëel is het gevaar dat mijn kleppen verbranden als ik geen loodvervanger gebruik?
Tot noch toe tank ik angstvallig super 98 en kieper er er braaf loodvervanger bij.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 december 2008 11:17 PM
  [ # 27 ]
Sable Doré schreef:

Wat kan er in het slechtste geval gebeuren als ik euro 95 in mijn Athéna uit ‘81 gooi?

Niks dus, als je de ervaringen van gebruikers hierboven leest.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 04 december 2008 11:23 PM
  [ # 28 ]
garagestmarien schreef:
Sable Doré schreef:

Wat kan er in het slechtste geval gebeuren als ik euro 95 in mijn Athéna uit ‘81 gooi?

Niks dus, als je de ervaringen van gebruikers hierboven leest.

Ik denk dat ik dan maar eens begin met half om half. Als dat niet tot gepingel of iets dergelijks leidt ga ik langzaam over naar 100% euro 95.
Die loodvervanger blijf ik dan maar gebruiken of is dat ook onzin?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 december 2008 11:32 PM
  [ # 29 ]
Sable Doré schreef:

ga ik langzaam over naar 100% euro 95.
Die loodvervanger blijf ik dan maar gebruiken of is dat ook onzin?

95 tanken en van die loodvervanger, dan zit je gewoon goed.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 december 2008 01:14 AM
  [ # 30 ]

Ik denk dat je die loodvervanger ook gewoon kan laten zitten. En in het slechtste geval, als je de afstelling van alles compleet en totaal verkeerd hebt is dat ie gaat kloppen. Dat doet ie eerder op 95 dan op 98. Dat is gewoon een feit. Of het mogelijk is om de motor zo in te stellen dat hij beide blijft lopen, rijdbaar is en gaat kloppen lijkt mij eerlijk gezegd niet, tenzij je benzine gaat gebruiken met een nog veel lager octaan getal dan 95.

Altijd leuk de eeuwig wederkerende brandstof discussie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook