Gisteren het eerste grote probleem met de prestige gehad, lampje naast stoplamp ging continu branden en de stoplamp, auto gestopt en rook onder de motorkap, bleek dat de koelvloeistof uit mijn vaatje liep en behoorlijk heet was, Maar even gewacht en nieuw water bij gedaan. Het liep eerst weer over maar na wat meer water stabiliseerde het weer en bleef het op nivo en liep niet meer over.
Vandaag de v-snaar van mijn pomp strakker gezet want die slipte al een paar dagen behoorlijk met een ernstig piepend geluid.
Nu flikkert heel soms mijn koelvloeistof lampje naast het stop-lampje maar er zit genoeg water in.
Kan het zijn dat omdat mijn vsnaar slipte het invloed heeft had op de v-snaren van de waterpomp. geen goede koeling en dus te heet ?
en waar zit de sensor en de aansluiting op het koelvat van de draden, misschien heb ik een slecht contact ? Omdat hij soms flikkert?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat tweede geval klinkt mij bekender in de oren: in je radiateur zit een schakelaar, net onder de bovenste koelslang.
Daar zitten (bij mij wèl) drie aansluitingen op: de aansturing van je koelfans.
Let er inderdaad op dat die stekkertjes een goede verbinding maken en dat je koelfans aanslaan.
(gewoon de auto warmrijden, kap open en wat eventueel morren aan de stekkers).
Ik heb de stekkers een beetje opgevuld met wat ijzerdraad; zodoende zitten ze strakker op de schakelaar en maken ze zéker contact.
Zover ik weet zit je waterpomp achter je distributieriem, tenzij je een ketting hebt uiteraard.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Re: Overdruk en lampjes
pete72ds schreef:Kan het zijn dat omdat mijn vsnaar slipte het invloed heeft had op de v-snaren van de waterpomp. geen goede koeling en dus te heet ?
Nee, dat zit toch helemaal op een aparte poelie.
Zover ik weet zit je waterpomp achter je distributieriem, tenzij je een ketting hebt uiteraard.
Dat is alleen zo bij de Douvrin motoren, en die heeft een Prestige nooit…
Piet, wat geeft de temperatuurmeter aan? Als dat goed is zal het wel meevallen.
Léon.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedenk overigens wel bij het aanspannen van de HD pomp riem, dat je de wartel van de HD-leiding losdraait. Anders tordeer je namelijk de leiding!