Precies 1 jaar geleden heb ik mn oude XM (1991) verkocht en de huidige gekocht (2,0 16v uit 1999). Op de teller stond ca 217000km en nu 230000, dus 13000 km.
Ben ff aan het denken wat ik gedurende het jaar heb moeten (laten) doen, hou dat namelijk niet zo strikt bij. Volgens mij alleen de remschijven. Ik rij voornamelijk op de A2 ca 140km/uur (als het kan). Verbruik is ca 1 op 11, afh van mijn rijstijl kan ik dit veranderen in 1 op 10 of 1 op 12. Climate control staat altijd aan (en die is echt super). Enige dat me opvalt is dat ik toch wel regelmatig LHM moet bijvullen. Ik kan geen lek ontdekken. Denk dat ik afgelopen jaar zeker 1 liter heb aangevuld. Is dat normaal?
C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Zwetende pomp? Bij mijn Xantia lekt het langs de pompas bij de poelie. Je zou daaronder eens moeten kijken of je hier en daar wat groenigs ziet…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
1 op 12? dat doe je goed dan, das mij nog nooit gelukt. Ik was al blij met iets beter dan 1 op 10.
Dank voor de tip, ga ik na.
1 op 12 is mogelijk als je braaf bent. Dus met koude motor geen gekke dingen doen en geen 140 maar max 130 etc etc…..maar het is moeilijk D
C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:1 op 12? dat doe je goed dan, das mij nog nooit gelukt. Ik was al blij met iets beter dan 1 op 10.
Ja, gemiddeld doe ik ook ongeveer 1 op 10 met een rustige rijstijl (is wel een automaat).
Tijdens zomervakantie, 3500 km, heb ik gemiddeld 1:11,4 gehaald. Daarbij waren ook autobahn kilometers met 150 a 160 km/h.
Het verbruik komt overeen met wat ik nu (bijna een jaar in het bezit van mijn ‘99 er 2.0 16v) haal. Helaas heb ik afgelopen week mijn garagist opdracht moeten geven om de hydraulische leidingen van voor naar achteren te vervangen. Boven de uitlaat en benzine tank was 1 van de vier zo poreus dat er sprake was van lekkage. Ik kreeg wel “gelijk” een foutmelding. Kon net naar de garage. Dus check of je niet een klein beetje achterin kwijt raakt aan groen levenselixer.
Zijn er indicatoren waar je op moet letten om de rijhoogte af te stellen? ops:
Zweven is leven
ik mag hopen dat die garagist waar je dat laat doen dat weet…
maar er is idd een berekening voor.