Achterbumper xm serie 2
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 december 2008 10:16 PM

Voor mijn xm wil ik toch een andere achterbumper, hier zitten krassen op, maar erger nog is ook iets verbogen en dat krijg je erg slecht goed.

Wil dus andere achterbumper.

Alleen volgens mij is een een exclusive bumper hetzelfde als van een gewone xm? Of is deze anders? Want een gewone xm heeft zon zwarte band in het midden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 09 december 2008 10:19 PM
  [ # 1 ]

Inderdaad, een ‘gewone’ heeft die zwarte band. Dat kan je wel laten overspuiten… Verder heb jij een V6.24 ES9J4 dus 2 uitlaten. Bij een SX/VSX bumper, als die niet van een ES9J4 komt, zal je dus eventueel een stukje moeten uitzagen. Verder zijn er volgens mij geen verschillen.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 december 2008 10:28 PM
  [ # 2 ]

Oke bedankt, had ik nog niet aan gedacht met die uitlaat!
Doet me er meteen aan denken dat ik geen trekhaak heb! Mee opletten dus!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 09 december 2008 11:15 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij zit er nog wel een verschil tussen de ene en de andere Exclusive bumper. Bij de ene bumper is het zwarte deel (zeg maar van een SX/VSX) helemaal glad en in kleur gespoten. De andere bumper is daar wat ‘gebobbeld’ en in kleur meegespoten.

Ik heb bij m’n break alles eerst strak laten maken om het daarna in kleur te laten spuiten.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 december 2008 11:51 PM
  [ # 4 ]

Klopt Arjan,

De originele exlusive bumpert is vanaf fabriek GEHEEEL in de grondverf gezet. Daardoor heb je een relatief glad middenstuk.
Gewone bumpers die exclusief zijn gemaakt hebben dus een ruwer middenstuk.

Sommigen zijn zover gegaan om het gehele band om de auto glad te laten maken.

Ik zelf heb een type 1 bumper nieuw te pakken gekregen in de grondverf en die laten spuiten. Dat verschil zit ‘m enkel in het stripje helemaal onderaan. Dat is bij een type 1 ongespoten en ruw. Die heb ik glad laten maken.

Verder is het exact gelijk. Overigens kan het nog best een klus zijn om de oude bumper eraf te krijgen. De bouten aan de zijkanten zitten in de bumper vast. Is dat geroest en moet je echt kracht zetten dan loop je het risico dat ze in het kunstof gaan ronddraaien.

Mijn oude bumper heb ik met een ketting zaag verwijderd Cool

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 09 december 2008 11:57 PM
  [ # 5 ]

Ik meen dat er nog onderscheid te maken is tussen eerdere en latere type 2 Exclusives. Ik heb wel type 2 Exclusives gezien met het ruwere oppervlak. Maar er zijn vast wel mensen die dat precies weten…

En idd ze kunnen gruwelijk vast zitten.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 december 2008 12:00 AM
  [ # 6 ]

Mocht je ‘m willen LATEN spuiten, dan heb ik nog wel een zeer prettig adresje voor je… Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 december 2008 12:05 AM
  [ # 7 ]

spuiten is geen probleem. Zal eerst eens bumper zien te vinden en dan eens kijken of die gelijk te krijgen is als die er nu opzit.
Deze autospuiter is handig met kunstof, heeft al meerdere mehari’s over gespoten Laughing

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2008 12:08 AM
  [ # 8 ]

Die bouten aan de zijkant steken een eind door de moeren heen. M.a.w. aan de achterkant van de moer zit nog een heel stuk draadeind. Dat is meestal erg vuil en verroest. Maak voordat je aan de bout gaat draaien eerst even het draadeind zo goed mogelijk schoon met een staal/koperborsteltje. Daarna een paar uurtjes voor het draaien ruimschoots kruipolie er op. Echte kruipolie, geen WD40 (doet ook wel iets kruipends, maar echte werkt een stuk beter!).
‘T is wel een k-klus liggend onder de bumper die bouten schoonmaken en kruipolie er op spuiten. Maar anders heb je dikke kans dat je met een kettingzaag aan de slag moet.  Cool

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 december 2008 12:19 AM
  [ # 9 ]

Oke bedankt voor de tip, moet wel lukken denk ik.
Maar inderdaad ff laten inweken helpt altijd.
De auto is wel redelijk roest vrij, stond altijd in een garage.
Goeie hoop dus.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook