ik kan me de xm van citromobile nog wel herinneren. 44k op de klok, die motor kon je van eten!
over al nog netjes de blauwe verfstreepjes op de bouten, het fabieksvet zat er nog op. Als je dan hier naar kijkt….
valt me nu eigelijk pas op, wat is die puist onderaan het inlaat spruitstuk?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:
valt me nu eigelijk pas op, wat is die puist onderaan het inlaat spruitstuk?
Je bedoelt dat ding naast de computerkast dat lijkt op een grote vuldop? Ja dat vroeg ik me ook al af.

Totaal aantal Berichten: 3004
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Da’s gewoon de radiatorvuldop wellicht, bij gebrek aan expansietankje ??
(edit: althans een expansietankje op de plek waar ik ‘m gewend ben, dit lijkt meer op een expansietank lagszij de radiator, zoals bij sommige BX’en))

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
ambijajance schreef:Da’s gewoon de radiatorvuldop wellicht, bij gebrek aan expansietankje ??
(edit: althans een expansietankje op de plek waar ik ‘m gewend ben, dit lijkt meer op een expansietank lagszij de radiator, zoals bij sommige BX’en))
Toch is dit wel normaal bij een 16v, alhoewel je het ook wel bij de 20i voor bij ziet komen!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
radiator dop???
nee nee, inlaatspruitstuk, dat gietijzeren ding met een zilverkleurtje.. aan de onderkant, die puist… is dat een bewuste zwakke plek ofzo ?

eXpelliarMus schreef:ambijajance schreef:Da’s gewoon de radiatorvuldop wellicht, bij gebrek aan expansietankje ??
Toch is dit wel normaal bij een 16v, alhoewel je het ook wel bij de 20i voor bij ziet komen!?
Geen idee Wes, ben een beetje eenkennig.

gompy58 schreef:radiator dop???
nee nee, inlaatspruitstuk, dat gietijzeren ding met een zilverkleurtje.. aan de onderkant, die puist… is dat een bewuste zwakke plek ofzo ?
Da’s een aftapje volgens mij….

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
sweef schreef:Die stoel is niet zo mooi nee.
Ook de motor ziet er ouder uit dan 12000 vind ik:
Heeft niet veel te betekenen! Alle hangt er vannaf war de auto gestald is geweest. Je moet mijn C6 maar eens bekijken als al de plastic er af is. Net het zelfde,allemaal puntjes oxidatie op het alu.

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Blooper1963 schreef:sweef schreef:Die stoel is niet zo mooi nee.
Ook de motor ziet er ouder uit dan 12000 vind ik:Heeft niet veel te betekenen! Alle hangt er vannaf war de auto gestald is geweest. Je moet mijn C6 maar eens bekijken als al de plastic er af is. Net het zelfde,allemaal puntjes oxidatie op het alu.
Ik denk inderdaad ook dat het ervan afhangt waar die gestaan heeft. Een binnenslaper of altijd buiten gestaan.
En of de km. stand orgineel is of niet , even vragen naar de km. history doormiddel van garage rekeningen o.i.d.
Of kennen ze in Belgie een soort van nationale autopas ?

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij de technische controle kan men vannaf 2000 de kilometer stand opvragen. Alles daar voor niet. Dus als die kilometerstand gerechtvaardigd word door deze van de TC,dan zal diet vermoedelijk wel kloppen.W.Bogaerts heeft ook zo een XM op de kop getikt met 56.000 kms,en die peroon gebruikte die gewoon dagelijks om heen en terug naar zijn werk mee te rijden,ik geloof heen en terug iets van een 14 km,per dag.
Een witte Exclusive met 26.000 km bij Doro…
Morgen is de trekking van de Staatsloterij…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

XMTurboCT schreef:Een witte Exclusive met 26.000 km bij Doro…
Morgen is de trekking van de Staatsloterij…
Hij is NOTK, dus zal íe er wel niet al te veel voor willen hebben….
Maar ook hier zie ik (denk ik) al diverse schaafwondjes op de bumpers, dat gaat met zo’n witte heel snel opvallen en irriteren schat ik zo in….