langeveld schreef:Egbert meer dan petje af!!!
![]()
Wat een klus heb jij geklaard en wat en beauty!
John
Dank je
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
langeveld schreef:Overweeg nu om ook de kop geheel te laten reviseren, dwz klepzittingen aanpassen aan loodvrije benzine.
John
NIET DOEN!
De DS-motor heeft heel harde klepzittingen af-fabriek. Zo geschikt voor loodvrij. Wel ff je kop laten controleren op scheuren.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eens met driver! Er bestaan geen klepzittingen die véél beter zijn dan de klepzittingen die door citroen zelf werden gebruikt. Een standaard DS kop doet het al fluitend 3 ton op lpg, dat bewijst genoeg toch
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK bedankt. Geen nieuw klepzittingen. Maar het lijkt er wel op dat ik nieuwe tuimeaars nodig heb voor de uitlaatkleppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Minimaal de klepgeleiders na laten kijken en als er speling is laten vervangen en nwe klepseals. Heb ik helaas niet gedaan bij mijn blok revisie ( de kop zou nagekeken zijn) met als gevolg fors olie gebruik en een enorme blauwe walm in het dal na een afdaling..
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat de zittingen betreft: Als de zittingen écht versleten zijn natuurlijk wél vernieuwen hé Wat DriverD en ik bedoelen is: preventief vervangen voor geharde zittingen is onnodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad.
Citroen!
Zoals jullie zien zitten we niet stil!! Hebben wel een kleine tegenvaller, een van de krukaslagers is ingelopen. Dat wordt dus laten slijpen, ik hoop dat het lukt weten we morgen.
Kijk nog maar weer eens naar de link, half werk is geen werk!
John
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=V8K6Q4BY
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen half werk. Goed bezig!
Citroen!
Jullie houden het tempo er goed in met z’n tweeën. Volgens mij rijdt je DS in het voorjaar gewoon weer vrolijk rond.
Volledig de credits van mijn broer, klasbak monteur, ik ben de “aangever"samen hebben we lol. Wat een geniaal ontwerp is de DS!
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Samen klussen is altijd leuker dan alleen!
Mocht je krukas niet goed meer zijn, heb nog onderblok staan met krukas en lagers van DY3 (1985cc) voor oud ijzer of ...
niet zoveel vaart dat je fouten maakt, toch?

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Nou jullie zijn zeker goed bezig…...deze D wordt in een mum van tijd weer nieuw!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Vlietmansje, is de krukas dezelfde? Oftewel past deze op een DX4 motor. Is het zo dat alle krukassen van de DS motoren hetzelfde zijn en alleen de “boring” verschillend? :
Bedankt vast voor het aanbod, maandag weet ik meer dan komt er een revisiebedrijf naar de krukas kijken.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl