Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
nbohemen schreef:Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.
Toch wel, want naast een klepzetelbeschermer is het ook een octaanbooster…
@Sabre; een ‘81 Athena of Reflex is gewoon een ‘Douvrin’, dezelfde die ook nog in mijn RE-tje ligt.
Die draait, ondanks dat de mijne van de latere electronische ontsteking is voorzien en die van jou nog op puntjes moet werken, prima op Euro95 zónder loodvervanger…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:nbohemen schreef:Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.
Toch wel, want naast een klepzetelbeschermer is het ook een octaanbooster…
@Sabre; een ‘81 Athena of Reflex is gewoon een ‘Douvrin’, dezelfde die ook nog in mijn RE-tje ligt.
Die draait, ondanks dat de mijne van de latere electronische ontsteking is voorzien en die van jou nog op puntjes moet werken, prima op Euro95 zónder loodvervanger…
En hoe zit het dan met het beschermen van de klepzittingen? (die zijn al dan niet gehard of zo?)
Wat schrijft Citroën eigenlijk voor?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb weinig gemerkt van inslaande kleppen, de klepspeling is over het jaar dat ik ‘Maya’ de mijne mag noemen nauwelijks veranderd…
Wat Citroën voorschreef/- schrijft weet ik niet, maar volgens Dibert/ Roy (CitroVille Borculo) is loodvervanger niet of nauwelijks (eens per twee drie tankbeurten) nodig.
‘Spirit of avant-garde’
Oh, dat het ook als octaanbooster werkte was ik niet van op de hoogte.
Ik heb Dibert overigens een e-mail gestuurd en hij adviseerde mij om op 98 zonder loodvervanger te rijden in een 20 RE. Vreemd, aangezien dit in tegenspraak is met hetgeen jij van Dibert had begrepen.
Als ik sec 95 tank loopt de motor onrustig, bij een verhoduing van 50/50 95/98 loopt de motor super!. Dus daar hou ik het op.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Het lijkt erop dat iedereen verschillende ervaringen heeft met verschillende brandstoffen. Kwestie van uitproberen dus, wat voor jouw auto de beste oplossing is.
jaco schreef:Het lijkt erop dat iedereen verschillende ervaringen heeft met verschillende brandstoffen. Kwestie van uitproberen dus, wat voor jouw auto de beste oplossing is.
Dag Jaco, ik las in het cafe dat je een nieuwe baan hebt, gefeliciteerd!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Hoi Remco, lang niet gesproken.
Maar ik heb geen nieuwe baan. Ik ben na bijna een jaar ziekte weer voorzichtig begonnen met m’n ‘oude’ baan.
Maar goed, dat gaat hier wel heel erg off-topic… kom anders even naar het café.