3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Welke benzine?
nbohemen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 07-05-2007

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 11 december 2008 08:59 PM
  [ # 31 ]

Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 december 2008 09:08 PM
  [ # 32 ]

Voor wat het nog helpt tankte ik in mijn CX ook gewoon euro 95. In mijn BX sport deed ik euro 98 met loodvervanger maar dat was behoorlijk duur en auto’s uit die tijd niet echt zuinig ofzo.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 december 2008 11:21 PM
  [ # 33 ]
nbohemen schreef:

Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.

Toch wel, want naast een klepzetelbeschermer is het ook een octaanbooster…

@Sabre; een ‘81 Athena of Reflex is gewoon een ‘Douvrin’, dezelfde die ook nog in mijn RE-tje ligt.
Die draait, ondanks dat de mijne van de latere electronische ontsteking is voorzien en die van jou nog op puntjes moet werken, prima op Euro95 zónder loodvervanger…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 12 december 2008 12:34 AM
  [ # 34 ]
Pascal schreef:
nbohemen schreef:

Volgens mij heeft loodvervanger en ‘kloppen’ helemaal niets met elkaar te maken.

Toch wel, want naast een klepzetelbeschermer is het ook een octaanbooster…

@Sabre; een ‘81 Athena of Reflex is gewoon een ‘Douvrin’, dezelfde die ook nog in mijn RE-tje ligt.
Die draait, ondanks dat de mijne van de latere electronische ontsteking is voorzien en die van jou nog op puntjes moet werken, prima op Euro95 zónder loodvervanger…

Wink

En hoe zit het dan met het beschermen van de klepzittingen? (die zijn al dan niet gehard of zo?)
Wat schrijft Citroën eigenlijk voor?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 december 2008 03:42 PM
  [ # 35 ]

Ik heb weinig gemerkt van inslaande kleppen, de klepspeling is over het jaar dat ik ‘Maya’ de mijne mag noemen nauwelijks veranderd…
Wat Citroën voorschreef/- schrijft weet ik niet, maar volgens Dibert/ Roy (CitroVille Borculo) is loodvervanger niet of nauwelijks (eens per twee drie tankbeurten) nodig.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
nbohemen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 07-05-2007

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 14 december 2008 08:46 PM
  [ # 36 ]

Oh, dat het ook als octaanbooster werkte was ik niet van op de hoogte.
Ik heb Dibert overigens een e-mail gestuurd en hij adviseerde mij om op 98 zonder loodvervanger te rijden in een 20 RE. Vreemd, aangezien dit in tegenspraak is met hetgeen jij van Dibert had begrepen.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 14 december 2008 09:34 PM
  [ # 37 ]

Als ik sec 95 tank loopt de motor onrustig, bij een verhoduing van 50/50 95/98 loopt de motor super!. Dus daar hou ik het op.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 14 december 2008 09:37 PM
  [ # 38 ]

Het lijkt erop dat iedereen verschillende ervaringen heeft met verschillende brandstoffen. Kwestie van uitproberen dus, wat voor jouw auto de beste oplossing is.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 14 december 2008 10:00 PM
  [ # 39 ]
jaco schreef:

Het lijkt erop dat iedereen verschillende ervaringen heeft met verschillende brandstoffen. Kwestie van uitproberen dus, wat voor jouw auto de beste oplossing is.

Dag Jaco, ik las in het cafe dat je een nieuwe baan hebt, gefeliciteerd!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 14 december 2008 10:06 PM
  [ # 40 ]

Hoi Remco, lang niet gesproken.

Maar ik heb geen nieuwe baan. Ik ben na bijna een jaar ziekte weer voorzichtig begonnen met m’n ‘oude’ baan.

Maar goed, dat gaat hier wel heel erg off-topic… kom anders even naar het café. Wink

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook