2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
motortype en olie peilen.
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 december 2008 02:58 PM
  [ # 16 ]

Nog een paar net mislukte fotoos en voor de volledigheid: Er zit centrale deurvergrendeling op..

 
 
  [/img]


jan.

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
renater6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-02-2008

- CX 2.0 RE
Gepost: 14 december 2008 03:15 PM
  [ # 17 ]

Graag gedaan.

Enne heb je ook een plaatje van die knopjes?

De voorste links en rechts zijn inderdaad voor de portierramen.
Als het goed is zit links daar onder eentje voor de achterruit verwarming, als deze is in geschakeld gaat er als dat ook goed is een oranjelampje branden uiterstrechts van de lampenrij op je dashboard, de rechterknop zou ik moeten zien weet ik zo niet.

Greetzz Renate.

Profiel  
 
renater6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-02-2008

- CX 2.0 RE
Gepost: 14 december 2008 03:17 PM
  [ # 18 ]

En over het tikken van de pomp kun je hier op het forum veel over vinden.
Af en toe tikken is goed, veel tikken duid vaak op een overleden voorraadbol, deze zijn overigens makkelijk te vervangen en niet duur.

Greetzz Renate.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 december 2008 04:13 PM
  [ # 19 ]

Dit is inderdaad gewoon een serie I in ‘Leader’-uitvoering:
meestal een 2.2 ‘Douvrin’ maar met de ‘karige’ carroserie van het 2-liter basismodel; CV was al standaard, evenals electrische ramen (voor).
Jij hebt er echter een 2-liter inliggen (829A), wat waarschijnlijk aangeeft dat de jouwe ooit bedoeld is geweest voor de italiaanse markt (?)...
Oliepeilstok heb je intussen gevonden, maar in ‘85 was er ook al een metertje op het dashboard wat aangeeft (niet nauwkeurig genoeg) wat je olievoorraad is…
Zoals al aangegeven zijn de knopjes op de middenconsole van achterruitverwarming en binnenverlichting.
5-bak was standaard vanaf 2-liter Athena modellen.
Voorraadbol zal wel leeg zijn, vandaar dat ‘tikken’ (bol ligt horizontaal, net achter de radiateur linksvoor).
Veel plezier met je Leader, en welkom!

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 december 2008 04:28 PM
  [ # 20 ]

Wat veel bruikbare informatie inmiddels, bedankt allemaal.
Hier nog een foto van het dashboard met de reflex-badge.
 

jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
renater6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-02-2008

- CX 2.0 RE
Gepost: 14 december 2008 05:04 PM
  [ # 21 ]

Huh?  Dat dashboard?

Dat is toch van een veel vroegere CX ? of begin ik nu dingen door elkaar te gooien?

Greetzz Renate.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 december 2008 05:22 PM
  [ # 22 ]
Pascal schreef:

Dit is inderdaad gewoon een serie I in ‘Leader’-uitvoering:
... met de ‘karige’ carroserie van het 2-liter basismodel.

Nee.

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 december 2008 05:45 PM
  [ # 23 ]
renater6 schreef:

Huh?  Dat dashboard?

Dat is toch van een veel vroegere CX ? of begin ik nu dingen door elkaar te gooien?

Greetzz Renate.

Ik denk dat iemand in een dolle bui de rollen heeft omgezet. Bij die gele rollen hoort volgens mij ook het ouderwetse handremlichtje.

Profiel  
 
renater6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-02-2008

- CX 2.0 RE
Gepost: 14 december 2008 07:21 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat iemand in een dolle bui de rollen heeft omgezet. Bij die gele rollen hoort volgens mij ook het ouderwetse handremlichtje.

Ja klopt inderdaad, en de “glazen” voor die rollen waren ook meer lenzen.

D’r is flink aan gehobbyd geweest in ieder geval.

En voor zover ik de foto’s kan beoordelen is het een CX20 of CX20RE,
met een standaard 5 bak.

Greetzz Renate.

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 december 2008 08:26 PM
  [ # 25 ]

Nou een CX dus met van alle jaren en alle typen wat.
Kan ook leuk zijn, toch?
Volgens kentekenbewijs is het een CX20, dus dat kan wel kloppen.

Lampjes doen het, ook handremverklikker.
Misschien kan iemand hier nog iets mee:
chassisnummer: VF7MAMP0014MP2692.

Gewicht staat op 1220 kg. volgens hetzelfde bewijs, maar dat gewicht kom ik in latere jaren pas tegen.

Tjonge…weet toch wel heel weinig van CX-en.

jan.

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 december 2008 08:48 PM
  [ # 26 ]
jan suburban schreef:

chassisnummer: VF7MAMP0014MP2692.

Die reeks serienummers is gebruikt voor de 20 en de 20RE. Daar schieten we dus nog steeds niets mee op.  Wink

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 december 2008 11:11 PM
  [ # 27 ]

chassisnummer: VF7MAMP0014MP2692.


garagestmarien schreef:

Die reeks serienummers is gebruikt voor de 20 en de 20RE. Daar schieten we dus nog steeds niets mee op. 

Nou das ook mooi   Wink
Ik sta ook overal alleen voor Razz Razz

Een dezer dagen gaat de Chevrolet de straat op om een beetje ruimte te maken boven en om de brug.
Ga ik eens kijken naar wat lekkagepunten (olie bij de motor) (hydroliek bij het linker achterwiel en ergens bij de pomp).
Verder heel veel wd40 en contactspray gebruiken voor de raammechaniekjes, deurscharnieren en ander piek en kraakplaatsen.

Donderdag naar van Bemmelen in Delft voor twee veerbollen en misschien ook wel de voorraadbol.
Ook maar die paar roestplekjes en blazen schoonkrabben en insmeren met owatrol.

En lid worden van de CXclub, kan geen kwaad denk ik.

Nogmaals bedankt allemaal voor de hulp, uitzoekerij, suggesties en oplossingen.

jan.

 

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 december 2008 09:39 AM
  [ # 28 ]

WD40 is leuk om dingen gangbaar te krijgen, maar om het gangbaar te houden zou je beter white grease kunnen nemen. Dat is niet bij de eerste regenbui weg uit je scharnieren.

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 16 december 2008 12:02 AM
  [ # 29 ]

Het houdt niet op

Je hebt gelijk garagestmarien, whitegrease heb ik ook in een spuitbusje zitten, maar eerst wd40. Reinigt en maakt gangbaar, dan vet erop/erin.

Overigens weer wat nieuws “heb ik dat weer….”  Evil or Very Mad

Zoeven wilde ik het beest starten, maar het omdraaien van de sleutel geeft geen enkele reactie. Geen kontakt dus; dus geen dashboard lampje, geen ruitenwisser, geen clignoteurs, zelfs geen alarmlichten. Wel de gewone rijverlichting, de binnenverlichting, verlichting handschoenkastje en aansteker.
Het lijkt wel of het kontaktslot kapot is. De sleutel draait in het slot alsof er helemaal niks in zit. Geen enkele weerstand, ook niet als ik doordraai naar starten.
Zekeringen zijn allemaal in orde (kastje tegen linker binnenspatboard)
Morgen van Bemmelen maar even afbellen en uitzoeken wat er is.
Ik heb dat ooit eerder gehad met de suburban en toen lag er een hoofdzekering uit (30 amp), ook eens gehad met een motorfiets.
Iemand toevallig enig idee of de ontsteking apart gezekerd is of dat er ergens een hoofdzekering zit?  Staat niet in het lijstje in het boekje. Ook ontbreekt bij mij een tweede zekeringkastje “tegen het schutboard links achter het reservewiel” met vier zekeringen voor de dimlichten en grootlichten .

Ik geloof er nog steeds in Wink  Confused  jan..

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 december 2008 12:16 AM
  [ # 30 ]

Dat zekeringenkastje tegen het schutbord heb jij niet. Dat is voor prestiges enzo. Die zekeringen zijn trouwens niet voor de verlichting, maar voor ramen achter en meer van dat soort onzin.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook