@jan; mail gelezen, antwoord komt morgenochtend.
Het “lege” gevoel van het contactslot zou kunnen zijn dat het stuurslot palletje, dat voor een behoorlijk weerstand zorgt bij het omdraaien, blijft hangen. Dat je geen echt contact krijgt duidt op een schakelingprobleem binnen je contact slot. Gezien je vorige (lees oude/overige) problemen lijkt het een geval van lang niet gebruikt.
Een mogelijkheid is om de kap die om je contactslot zit te verwijderen en met een kleine hamer er een tik op de onderzijde te geven terwijl je het met de sleutel in de stand contact (één stand voor je doordraaid om te starten) staat.
Een goeie kans dat de schakeling dan losschiet. Dit kun je zien doordat de rode lampjes op het dashboard alsnog gaan branden.
Greetzz Renate.
Garagestmarien, ik wil niet eigenwijs doen, maar het staat echt in mijn 1975 instructieboekje. Maakt niet uit verder, want ik heb dat kastje niet.
Ik ga van ‘t weekend verder op zoek naar oorzaak, demontage van het kontaktslot lijkt mij de eerst logische stap.
Na demontage van het stuur en de afdekplaat, wordt het slot zichtbaar volgens mij. Maar eens kijken of er spanning op de aanwezige draden staat. Weten we weer meer.
Ik hou u allen op de hoogte van de vorderingen.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Renate, lees net je bericht.
Natuurlijk ga ik er heel graag een flinke klap op geven, altijd leuk om te doen. En het lucht op.
gr.
jan
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
@ wendela; dat zekeringkastje zit op een 20 of 20RE ook, tenminste bij die van mij.
Maar in het onderhavige geval weet je maar nooit, er schijnt nogal aan gek(n)u(n)steld te zijn.
Als het een beetje mee zit ga ik de voiture van dichtbij bekijken en zal ik het één an ander op de gevoelige plaat vastleggen, hetgeen ik met jullie zal delen, met goed vinden van de eigenaar.
Ik raak meer en meer nieuwsgierig naar deze wagen.
Greetzz Renate.
@Jan; ik had het expres over een kleine hamer, en doelde dus niet op een flinke klap.
Greetzz Renate.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb, omdat ik nou toch ging twijfelen, het grote schemaboek erbij gepakt en vind voor geen enkele 2 liter dat tweede zekeringkastje. Vreemd. Nou ja, Jan heeft er maar eentje en dat klopt dan ook volgens mijn schema’s.

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
jan suburban schreef:Garagestmarien, ik wil niet eigenwijs doen, maar het staat echt in mijn 1975 instructieboekje.
Euh qua eigenwijzigheid zonder terug te lezen ook even een bijdrage van mijn kant. Een instructieboekje uit 1975 voor een auto uit 1985? Er bestaat natuurlijk een klein kansje dat er een en ander is geevolueerd in die tien jaar…
Goedenmorgen allemaal.
Nou ehh, tegen zoveel deskundigheid over kastjes e.d. kan ik niet op.
En..belangrijker, daar zit het probleem ook niet.
Net mijn kontaktslot uitgebouwd, stekker losgetrokken, eerst even uitgezocht op welke vrouwtje spanning staat en vervolgens met een stukje draad wat verbindingen tot stand gebracht en zie daar….. nu dus wel dashboardlampjes e.d. en een werkende startmotor !
Ben dus op zoek naar een nieuw kontaktslot.
Heb al gezocht op aangeboden forum, maar geen enkele hit.
Heeft iemand hier nog zo’n ding ergens liggen ?
Komt het misschien toch nog goed allemaal.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik kan er wel aankomen, maar heb er dan waarschijnlijk geen sleutel bij (die kun je laten maken).
Komt uit een serie II (22TRS).
Roep maar als je interesse hebt, dan sloop ik hem vanmiddag uit de auto.
‘Spirit of avant-garde’
En een sleutel op maat van een slot maken kan ik dan wel weer.
We horen het wel.
Greetzz Renate.
Pascal en Renate, bedankt voor jullie fantastische aanbod, maar ik ben nog even bezig het slot te repareren. Ligt net helemaal uit elkaar, zoek nog naar het mankement.
Zodra ik meer weet laat ik jullie wat weten.
jan
Kontaktslot is gerepareerd !
Ding is feitelijk eenvoudig te demonteren. Monteren is natuurlijk een stuk lastiger, maar met wat geduld en enige krachttermen wilde het spul toch weer netjes in elkaar.
Was een duidelijk gevalletje van erg veel gebrek aan smering van het (plastiek) inwendige, waardoor het kontaktmakertje uit z’n rails was gelopen.
Mooi einde van deze dag.
jan…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Top!