1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
wisselende 10 ampere
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2008 02:59 PM

oke, een nieuwe uitdaging:

gisteren wou ik m’n 2.1TD 96"starten en ja hoor doet helemaal niks Sad dus accu leeg. andere accu erin om te zien of de accu overleden was maar wat blijkt ook deze accu de volgende dag leeg dus: een lekstroom.

gedaan; stekkers van de veercomputer en ecu los getrokken en gemeten stroom bij contactsleutel d’r uit en deuren dicht (alleen moterkap open)
10A conclusie ligt dus niet aan de veercomputers (VC) en alles wat achter de ecu zit. nog maar eens de stroom gemeten (langere tijd) en wat blijkt: de stroom wordt gedurende 5 seconden ontrokken aan de accu en dan weer 5 seconden niet en dan weer 5 seconden wel enz. er wordt dus afwisselend 10A ontrokken aan de accu. nu kan ik 1 voor 1 alle zekeringen eruittrekken en de stroom gaan meten,en als het moet dan moet het, maar heeft iemand nog een suggestie en/of ervaring wat dit zou kunnen zijn ?????

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 december 2008 03:28 PM
  [ # 1 ]

Kijk eens wat er achter een 10A zekering zit.
Misschien ligt daar je antwoord al Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2008 03:38 PM
  [ # 2 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Kijk eens wat er achter een 10A zekering zit.
Misschien ligt daar je antwoord al Wink

dat zijn zo’n beetje alle zekeringen…...... Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 17 december 2008 03:55 PM
  [ # 3 ]

heb je een alarm? Ik kan me niet zoveel meer bedenken dat actief blijft bij een afgesloten auto, behalve het alarm. (interieursensoren bijvoorbeeld, trekken weinig vermogen, maar het blijft wel werken).

Overigens, als je een lekstroom van 10A hebt, hoef je niet te zoeken achter 10A zekeringen, er zit altijd een marge op. Dus zoeken bij hogere zekeringen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2008 04:00 PM
  [ # 4 ]
malle pietje schreef:

heb je een alarm? Ik kan me niet zoveel meer bedenken dat actief blijft bij een afgesloten auto, behalve het alarm. (interieursensoren bijvoorbeeld, trekken weinig vermogen, maar het blijft wel werken).

Overigens, als je een lekstroom van 10A hebt, hoef je niet te zoeken achter 10A zekeringen, er zit altijd een marge op. Dus zoeken bij hogere zekeringen.

geen alarm (gelukkig en in mijn ogen op een xm zeker overbodig hebben immers ook al startblokering). zal dan toch zekeringen moeten nalopen ben ik bang maar je kan d’r zo beroerd bij onder het dashboard. Evil or Very Mad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 december 2008 04:02 PM
  [ # 5 ]

Kijk ook even na of er geen relais blijft plakken. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 december 2008 07:33 PM
  [ # 6 ]

ben d’r uit Very Happy na verwijdering zekering 36 was de afname in rust nog maar 0,8A…...prima dus. na verder meten bleek er sluiting te zitten in (de inmiddels beruchte) raammotoren. in dit geval rechts achter.
worden zelden gebruikt maar zal wel een vocht probleem zijn.
Nu bij de locale sloperij 2 complete gelijders met motor gesloopt voor zowel links als rechtsachter en ben nu voor 70 € weer het heertje Wink

zal ze morgen wel inbouwen. alleen blijft wel het vreemde dat de stroom dan op en neer ging tussen 0,8A en 10A. iemand daar nog suggesties voor ??? oude is al afgekoppeld nu nog maar 0,1A afname…...

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 december 2008 10:23 PM
  [ # 7 ]

Motor vochtig—> lekstroom—> wordt warm—> droogt op—> stroom stopt—> wordt weer vochtig—> lekstroom—> etc. etc.

Geintje hoor, denk niet dat zoiets mogelijk is… Cool

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 december 2008 11:10 PM
  [ # 8 ]
par eXeMple! schreef:

Motor vochtig—> lekstroom—> wordt warm—> droogt op—> stroom stopt—> wordt weer vochtig—> lekstroom—> etc. etc.

isie possible…..... oftewel ik denk dat het zeker wel een waarheidsgehalte heeft.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 december 2008 11:25 AM
  [ # 9 ]

Zitten er sensoren op die in 1 keer het raam omhoog doen en dan stoppen zonder dat je de knop moet vasthouden?

Dan kan het zijn dat ie denkt dat ie nog niet boven is.. stroom vraagt, afschakelt enz enz.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 december 2008 01:59 PM
  [ # 10 ]

Of met een gewone schakelaar die ‘denkt’ dat hij ingedrukt wordt: Wil dicht sturen, weerstand, stopt, en gaat weer dicht sturen.

In feite hetzelfde verhaal dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 december 2008 03:46 PM
  [ # 11 ]

En…........De winnaar is:

bogaard77 schreef:

Zitten er sensoren op die in 1 keer het raam omhoog doen en dan stoppen zonder dat je de knop moet vasthouden?

Dan kan het zijn dat ie denkt dat ie nog niet boven is.. stroom vraagt, afschakelt enz enz.

Kwam er achter bij het vervangen van de elektr. motor dat bij het omhoog gaan van het rechterachterraam dat de schakelaar blijft plakken.
dus dan krijg je het bovenstaande verhaal wanneer het raam dicht is. (motor kreeg dus om de 5 sec +/- 10A terwijl hij al dicht is).met als gevolg: accu de volgende dag leeg Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2008 04:30 PM
  [ # 12 ]

Maar als het contact uit is heb je toch geen stroom op je raambediening? Dus ook geen lege accu?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 december 2008 05:11 PM
  [ # 13 ]
boukewerff schreef:

Maar als het contact uit is heb je toch geen stroom op je raambediening? Dus ook geen lege accu?

Staat bij mij 24 per dag, 7 dagen per week rond de 12V op deze schakelaars.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 december 2008 07:40 PM
  [ # 14 ]

Meen je dat? Mijn ramen gaan niet open zonder sleutel in het contact!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 31 december 2008 07:44 PM
  [ # 15 ]

Bij mij gaat het bestuurdersraam altijd open/dicht, passagiersraam alleen als de sleutel op contact staat.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook