



















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
extra massa kabeltje leggen?
En van alle relaitjes weer even de stekkertjes schoonmaken.
OF het toch maar bij type 2 houden
Nou bij type 2 kunnen extra massadraden ook geen kwaad…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
zal het even volledig uitleggen, de spanningsregelaar is namelijk defect waardoor ie te veel stroom levert waardoor de accu begint te koken aanstaande donderdag wordt ze helemaal nagezien en krijgt ie een beurt en nieuwe apk.
dus dacht ik , dan rijdt ik met de xm heen zonder de klem op de + pool zodat de accu niet kan koken. daar het nu ‘zulk donker weer is wou ik kijken of dit ook kon met verlichting aan. nou niet dus ops:
er ging van alles aan dus de auto weer uit gedaan en de klem terug gezet. sinds die tijd blaast de kachel voortdurend voluit en doet het dimlicht het niet meer.. kortsluiting ergens in het circuit of de relais doorgebrand? ga dit morgen avond verder uitpluizen. weet iemand waar de relais van de aanjager zit?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:zal het even volledig uitleggen, de spanningsregelaar is namelijk defect waardoor ie te veel stroom levert waardoor de accu begint te koken
aanstaande donderdag wordt ze helemaal nagezien en krijgt ie een beurt en nieuwe apk.
dus dacht ik , dan rijdt ik met de xm heen zonder de klem op de + pool zodat de accu niet kan koken. daar het nu ‘zulk donker weer is wou ik kijken of dit ook kon met verlichting aan. nou niet dus
ops:
er ging van alles aan dus de auto weer uit gedaan en de klem terug gezet. sinds die tijd blaast de kachel voortdurend voluit en doet het dimlicht het niet meer.. kortsluiting ergens in het circuit of de relais doorgebrand? ga dit morgen avond verder uitpluizen. weet iemand waar de relais van de aanjager zit?
Zijn er door die aktie geen printplaatjes doorgebrand o.i.d. ??
Waar de kachelrelais zit weet ik zo niet maar de verlichtingsrelais zit bij de koplamp , maar dat wist je wel denk ik.
Vlagtwedde ?? Klinkt als veel ruimte voor Citroen’s en veel werk aan een boerderij
probleem al opgelost, door die domme aktie kregen de ( nieuwe ) lampjes van de dimlichten en kachelmotor een piekstroom waardoor de boel is opgeblazen. nieuwe lampjes erin en klaar. hetzelfde geldt voor de kachelmotor. deze is ook defect en nieuwe erin en klaar
vlagtwedde-> inderdaad veel ruimte maar ook veel werk
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Zo, vorige week het nieuwe xm’metje helemaal klaar gemaakt, vloeistoffen vervangen ,4 nieuwe michelins, nieuwe apk en nieuwe dynamo, echter dit alles heb ik besloten haar toch weer te verkopen daar ik nu waarschijnlijk een zuigerveer kapot heb van mijn cx gti T2 die ik graag klaar wil hebben. ook dit gaat natuurlijk weer de nodige kosten met zich mee brengen.
ook heb ik een andere cx gekocht maar dat houd ik nog even voor me
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Lekker bezig Roy. Is je Pallas al klaar?
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO schreef:Lekker bezig Roy. Is je Pallas al klaar?
nope staat nog bij de spuitgast, jouw turbo ook nog toch? of is die al wel klaar?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Nee, zelfde verhaal.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Zonde van de nieuwe onderdelen voor de xm. De accu fungeert als buffer, ook al sloop je je accu. ZOnder accu loopt de spanning nog veer verder op, had je computer enz. op kunnen blazen! Je had beter je dynamo los kunnen gooien, kun je een redelijk eind op je accu rijden. Gaat en in ieder geval niets kapot….
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
een 1800 zx doet ongeveer 65 km op een gloednieuwe vol opgeladen accu
je hebt helemaal gelijk maar goed tis iig al weer klaar
@gompy.. 65 km was te weinig geweest, dan had ik stilgestaan
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
xm'metje schreef:ook heb ik een andere cx gekocht maar dat houd ik nog even voor me
Ik mis er opeens wel een op MP… Een met wellicht een defecte dynamo…
Of zou het een andere zijn?
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:xm'metje schreef:ook heb ik een andere cx gekocht maar dat houd ik nog even voor me
Ik mis er opeens wel een op MP… Een met wellicht een defecte dynamo…
Of zou het een andere zijn?![]()
Gr Martijn
kan niet ,uit france maar verkoper doet nu in een keer moeilijk over verkoop
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:kan niet ,uit france maar verkoper doet nu in een keer moeilijk over verkoop
Is dat die met kapotte zuigerveren ??
Zo ja , dan is dat toch niet heel erg om hem te laten staan ?
Zijn genoeg andere.