afgelopen weekend de xm helemaal gepoetst met zure shampoo om oude waxlagen te verwijderen, daarna helemaal in de Star-wax-black gezet.
Hij glimt dus weer als nooit tevoren
De krassen storen nu dus nog meer maar ik weet ondertussen wat het gaat kosten om en te repareren (spuiten) tezaam met 2 kleine deukjes op voor en achterscherm gaat deze grap 1000 euro kosten, zonde van het geld maar het zal gaan gebeuren.
Ook een nieuw probleem(pje) aan het licht gekomen, voor poetsen had ik de voituur in de hoogste stand gezet, achter bleef ie mooi hoog maar voor lag de voituur toch na een half uurtje weer bijna op straat met haar snuffert…. daar moet dus ook eens naar gekeken worden de 25ste.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Verleden week bolletjes laten checken, alles prima in orde!
Hoogte van de wagen perfect!
Wel de bolletjes iets laten opboren, dus nu ultiem zweefgenot
tip gekregen om extra massadraadjes te trekken bij de printplaten van de achterlichten om zo de stoplamp defect storingsmelding op te heffen, er is nu af en toe de melding dat het linkerremlicht het niet zou doen, terwijl ze het gewoon beide doen, bekend probleem heb ik gehoord.
Daarnaast komt er vandaag toch maar een nieuwe remlichtschakelaar in vanwege wisselend resultaat op de remlichten
Ook heb ik weer verlichting onder de motorkap, t was een kapot lampje dat nu dus is vervangen.
Ook nog een gadget gekocht op MP, te weten een NOKIA 6310 die in de carkit past, nu nog even op voor een dual simkaartje.
Van het voorjaar naar de spuiterij om mijn dame weer in “onbeschadigde” staat terug te brengen.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Klinkt goed allemaal! Veel geld om de dame weer in perfecte staat te krijgen, maar eigenlijk moet het gewoon gebeuren hè..
Nog een verklaring gekregen voor het vlotte doorzakken aan de voorkant?
6310i rules
ik heb er nog 2 op de reserve plank liggen, je weet maar nooit he
veel geld viel nu alles mee, 5 tientjes en ik was klaar
inzakken was verder geen verklaring voor maar niet abnormaal volgens de heren aldaar.
de 6310 is gouden handel op mp nu iig, nieuw indoos wordt daar de hoofdprijs voor geboden
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
En sinds eergisteren een nieuwe remschakelaar vanwege het af en toe haperen van de remlichten.
De oude welke overigens vrij nieuw uitzag ook maar meegenomen, eens zien wat er aan te modificeren valt….
Ook te horen gekregen dat er vloeibare pakkingen zijn gebruikt bij de kleppendeksels, welke dus een beetje olie lekken…... puntje voor een volgende keer.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
En sinds eergisteren een nieuwe remschakelaar vanwege het af en toe haperen van de remlichten.
De oude welke overigens vrij nieuw uitzag ook maar meegenomen, eens zien wat er aan te modificeren valt….
Ook te horen gekregen dat er vloeibare pakkingen zijn gebruikt bij de kleppendeksels, welke dus een beetje olie lekken…... puntje voor een volgende keer.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Totaal aantal Berichten: 6344
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Het is normaal dat de kleppendeksels met alleen vloeibare pakking zijn gemonteerd. Als je het voorste deksel er af hebt kun je mooi het kettinkje met tandwielen van de balansas vernieuwen.
Groet,
L
aha! weer wat geleerd, al geloof ik niet dat deze behoort te lekken….`
Volgende keer dan maar een nieuwe pakking aan laten brengen of hoe zeg je zoiets bij een vloeibare?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Totaal aantal Berichten: 6344
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik denk dat als je vraagt of ze er nieuwe vloeibare pakking tussen willen doen omdat het lekt de boodschap wel over komt .
Groet,
L
Na eerder commentaar op het 1-spakige stuur ben ik tot hernieuwde inzichten gekomen…
Heb dus een 1 spakig stuurtje in aantocht van xm-etje.
Ook komt er een nieuwe binnenbak aan voor de electrisch verstelbare middenarmsteun van hetzelfde adres.
Had de XM dinsdag nog even snel gepoetst maar dat is inmiddels al weer onzichtbaar, dus dat doen we van het weekend nog eens dunnetjes over…
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Wel de bolletjes iets laten opboren, dus nu ultiem zweefgenot
Hebben ze dat bij Chyparse gedaan ofzo?
Beetje jammer van zo’n actie is dat je de wegligging om zeep helpt… een XM veert van zichzelf al erg goed, ik ben er niet zo voor om te gaan prutsen met verkeerde en opgeboorde veerbollen.
Harm schreef:Wel de bolletjes iets laten opboren, dus nu ultiem zweefgenot
Hebben ze dat bij Chyparse gedaan ofzo?
Beetje jammer van zo’n actie is dat je de wegligging om zeep helpt… een XM veert van zichzelf al erg goed, ik ben er niet zo voor om te gaan prutsen met verkeerde en opgeboorde veerbollen.
Nope niet chyparse maar renard, is ook iet of wat dichterderbij he.
bollen zijn allemaal de goede, wegligging is niks veranderd net het veergedrag is wat soepeler of zweveriger, hoe je het noemen wilt.
En toch geen overdreven overhelling in de “wat"sneller genomen bochten, dus imho niets verkeerd aan Prutsen is ook wel een beetje cru uitgedrukt denk ik voor een bedrijf wat deze handeling al jaren uitvoert met goed succes.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Eergisteren een mooi pakketje huishoudfolie binnengekregen vanuit het mooie hoge Noorden.
Inhoud, 1 1-spaakssturr leder met radiobediening, en een electrisch verstelbare middenarmsteun bak met grijs lederen kussen.
Gezien ik dus geen dopje 21 op voorraad had logt het stuur eens mooi gepoetst te wachten tot morgen als ik wel het 21 dopje heb, en is de armsteun nu wel met hele scharnierpunten.
Nu eens zien wanneer eea geregeld kan worden bij de spuiterij
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Klinkt goed! Jammer dat zo’n spaakstuur niet in een T2 gaat..