2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hoogteregelaars schoonmaken
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2008 06:02 PM
  [ # 16 ]

hier is wat er gebeurt: Je gaat op de trekhaak staan. de torsie as verdraait het stuk verenstaal dat aan de hoogteregelaar vast zit en die probeert de as van de regelaar te verschuiven. Dat ondervind weerstand om dat er lhm ( en vuil) in de ‘balgjes’ zit en dat moet door een klein gaatje naar de andere kant geduwt worden. Als dat gaatje verstopt zit of als het asje zwaar gaat; hakkeltjes, duurt het langer.
Monteer je een nieuwe hr waar die balgjes nog leeg zijn: reageert de auto ogenblikkelijk.

Let wel: er hoort lhm in die balgjes.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 27 december 2008 09:52 PM
  [ # 17 ]

Nah, idd wat Bogaard zegt, het laten doen , daar leer je niks van. Daarbij heb ik al een “gereviseerde"achter van chyparse en daar ga ik gene hosana over roepen.

Vandaag met Lucas in een DHZ garage in Westbroek de XM op de brug gezet. We hebben er vanaf gezien om de HR’s eronder uit te trekken. We wilden het eerst eens ff proberen met de laatste stuk van het spoelen, de remleidingen laten bloeden Cool
Verder hebben we de achterse HR voorzien van een nieuwe messing bus. Nadat we de oude eraf hadden gehaald bleek dat deze idd wat ovaal was weggesleten. Helaas ik ik maar 1 setje, de andere is onderweg.

De stangetjes zijn allemaal stevig ingevet en hoppa test rijden…

Nah, het is echt een enorm verschil. De achterkant schokt niet meer. Na het spoelen kwam de boel al netjes omhoog en omlaag maar kreeg dan ergens een schok alsof er iets losschoot. Nu gata het iig achter heel netjes en soepel direct door naar de juiste hoogte.

Die hoogte hebben we een tikje bijgesteld en nu rijd het weer super!

Trekken we de HR’s er dan niet onderuit? Jawel, maar omdat ws mijn achterste pot het over een maandje of 4-6 wel zal begeven doen we het dan. Tevens pakken we dan de voorste mee.

Voorlopig ben ik tevreden.

Verder overigens nog nieuwe pokkuh stangen gemonteerd die ik van iemand nagelnieuw had gekregen.

Ohja, die dhz garage, das een absolute aanrader. Verwarmd, geen betonnen koude vloer, koffie, eventueel extra gereedschap, mooie bruggen.. spullen nodig? zoek maar uit. ( wel dokken uiteraard Smile )

Kortom, heerlijk gesleuteld

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 december 2008 04:45 PM
  [ # 18 ]

Goed bezig!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook