




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Vandaag de automatische bak “aangepakt” en weer gevuld met lekkere nieuwe olie. Verder alles lekker “gewassen” met peterolie en klaar gezet voor de volgende fase. De op- en inbouw van de motor!! Het is nu nog even wachten op een seintje uit Wageningen dat alles klaar ligt en dan weer verder. op de foto site straks nog wat foto’s toevoegen.
john
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Weer een update van de stand van zaken. We hebben de motor (in onderdelen) terug!!! Hulde aan Bert voor de kwaliteit en de snelheid.
ALLES laten vernieuwen en/of restaureren. De krukas is als nieuw, het blok is “gelijnboord” de kop is geheel gerestaureerd, nieuwe cilinderbussen zuigers etc. etc. Alles laten “uitwegen” op 1/100 gram nauwkeurig. Ketting spanner en nog veel meer. Nu weer opbouwen. Kijk maar weer eens op de foto’s.
Nog de allerbeste wensen voor een ieder die dit leest en een heleboel mooie kilometers in 2009 toegewenst.
John
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=V8K6Q4BY
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Goed bezig mannen.
Ik zou je wel willen adviseren om dat kleine orginele radiatortje voor de oliekoeling direct te verwijderen en een grotere te plaatsen. Je kunt ook een combinatie nemen. Die zit dan geintregeerd in de koelwaterradiator.
Hitte is de grootste vijand van de BorgWarner automaat.
gr
Harry














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een waardevolle tip van de man die het weten kan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De motor is klaar !! zie de laatste foto’s op de link. Volgende week zaterdag inbouwen denk ik. Deze week benutten om de voorbereidingen goed te kunnen treffen.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Keurig! Maar: de stroomverdeler zit vreem in het blok. Weet je zeker dat de aandrijving van de verdeler goed op de nokkenas is geplaatst, volgens de instructies in het werkplaatshandboek? Hij moet 45 graden naar boven staan namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt goed te zitten, kan toch maar op een manier of niet?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
En dat allemaal onder genot van een biertje. Dit wordt een motor met een hoog bling bling gehalte.
Goed bezig
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je zet de eerste cilinder (vliegwielzijde!) in bdp, op ontsteken. Dan moet de vinger van de rotor letterlijk naar het bougiegat van de eerste cilinder wijzen, en overeenkomen met de plug van de verdeelkap waar de bougiekabel van de eerste cilinder op zit. Als dat allemaal goed zit, zullen de vingers van de verdeelkap 45 graden naar boven wijzen, en niet naar beneden zoals op de foto’s te zien is.
Kijk nog even in het werkplaatshandboek, daar staat het écht in beschreven
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit!
Tuimelaarasjes vernieuwd? Axiale speling van de krukas uitgeshimd? Hoogte van de bougiebuizen gecontroleerd?
Bougiekabel 1 moet ook langs dezelfde kant langs de olievulhals als de andere bougiekabels.
Citroen!
Waterman ben je niet in de war met de 45 graden van de"meeneemnokjes” voordat je de stroom verdeler bevestigd. Dan eindigen deze nokjes nl precies evenwijdig met het motorblok als de verdeler vast zit ? :
john
Biertje op zijn tijd als het werk af is. Is bij ons op het Honk van alle gemakken voorzien.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
langeveld schreef:Is bij ons op het Honk van alle gemakken voorzien.
zag het inderdaad aan het hoeveelheid gereedschap: geen gebrek
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zoiets:
Citroen!
Is mij nog niet helemaal duidelijk, als jullie naar de foto’s kijken en naar de “opengewerkte” plaat, zit de aandrijving dan goed of niet? We hebben eerlijk gezegd wel wat zitten puzzelen op dit deel.
john
En we hebben alles aangepakt wat aangepakt moest en kon worden, dus inderdaad axiaal uitgelijnd, maar ook de stoterbusjes vervangen, die waren op, etc. etc.
Bedankt allemaal voor de tips en ondersteuning.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl