3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Winterbanden V6: snelheidsindicatie V of H?
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 04 januari 2009 02:42 PM
  [ # 31 ]

OK, begrepen! Fnx!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2009 02:58 PM
  [ # 32 ]
sjorsh schreef:

En inderdaad, je hebt meer grip als je een smallere band hebt want je hebt meer druk per cm². Ook heb je dus veel minder snel aquaplaning enzovoort.

Daar staat tegenover dat je minder contactoppervlak hebt, en dat is weer nadelig bij een droge weg.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 04 januari 2009 02:58 PM
  [ # 33 ]

Inderdaad.. Bij nat weer zal je remweg korter zijn denk ik, maar met droog (warmer) weer ben je met een winterband slechter af.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 04 januari 2009 03:00 PM
  [ # 34 ]

Met een winterband ben je bij warmer weer toch sowieso slechter af vanwege de andere compound? Heb wel eens lang doorgereden met winterbanden. Van het weggedrag in bochten wordt je dan niet heel vrolijk. En de banden slijten natuurlijk ook beter.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 04 januari 2009 03:03 PM
  [ # 35 ]

Ja klopt. In winterbanden zit meer natuurrubber, dat is zachter. Daarom verharden winterbanden ook niet zo erg als zomerbanden. Met warm weer worden winterbanden echt zacht dus en daarom slijten ze ook meer ja.. Inderdaad andere compound.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 04 januari 2009 03:12 PM
  [ # 36 ]
Harm schreef:

Mijn winterbanden (ergens gefabriceerd in het verre oosten) hebben trouwens veel meer grip dan mijn zomberbanden (Michelins). Ze zijn onder gewone omstandigheden nauwelijks in de ABS te krijgen en bochten kan ik veel harder nemen.

Ik weet niet wat autoweek getest heeft - het blad boeit me ook niet zo - maar in ieder geval niet mijn banden. De mensen die nu zeggen dat ze geen winterbanden hoeven omdat autoweek dat zegt rijden zeker ook in een audi of een BMW omdat autoweek daar zo lyrisch over is

Dat zijn Michelin Energy’s zeker? Dan snap ik ‘t wel, IEDERE band heeft meer grip dan een Energy, dus ook winterbanden. Helemaal op nat wegdek. De vergelijking is vooral gebeurd met fatsoenlijke zomerbanden.

Nee, ik heb pilot primacy’s.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook