Een stuk van het handremmechanisme bij het rechterwiel is afgebroken. Helaas is dit stuk onlosmakelijk verbonden met de handremkabel. Dus moet die mee vervangen worden. Nu vraag ik me af: Hoe maak ik de kabel los aan de kant van de bedieningshefboom?
De overgang tussen stang, komende van de bedieningshefboom, en de kabels zit net achter de wand tussen motor en passagiersruimte. Het lijkt wel of de ganse middenconsole er uit moet :s
thx
Bij de serie1 zit het geheel gekoppeld achter een flapje bij het gaspedaal. Daar koppelt de kabel met een stang die aan de hendel vastzit. Kijk bij de serie2 eens bij het gaspedaal of je daar iets ziet zitten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is het niet te lassen of zo?
Lijkt me eenvoudiger dan een nieuwe kabel trekken..
‘Spirit of avant-garde’



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lassen lijkt me geen optie, maar het vervangen van het remklauwtje dan weer wel. Dan kunnen de kabel en het middenconsole gewoon blijven zitten.
Bij serie2’s geen klepje, maar met het zijpaneel van de middenconsole gedemonteerd kan je er perfect bij. De tip heeft me alleszins op het goeie spoor gezet .
Blijkbaar kunnen klauw en kabel wel gescheiden worden, bij mij zit het echter zo vast dat ik de kabel mee moet vervangen. Hier nog een foto van het mechanisme.
dat komt wel vaker voor bij die mechanieken.
probeer een gebruikte met zo weinig mogelijk slijtage te vinden.
en dan minimaal 1 keer per jaar goed smeren.
nog een tip:
vanuit de motorruimte kun je het dekseltje waar de kabels uit het schutbord komen los…
eh sorry, terwijl ik dit intyp bedenk ik dat dat de koppeling is.
in elk geval succes.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
dat komt wel vaker voor bij die mechanieken.
probeer een gebruikte met zo weinig mogelijk slijtage te vinden.
en dan minimaal 1 keer per jaar goed smeren.
nog een tip:
vanuit de motorruimte kun je het dekseltje waar de kabels uit het schutbord komen los…
eh sorry, terwijl ik dit intyp bedenk ik dat dat de koppeling is.
in elk geval succes.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v