











Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Vanmiddag de andere VC van (lucas) er ingezet.
Vol goede moed de knipperkast aangesloten en….......... niks nakkes nada.
Dus Marco, ik heb nu twee veercomputers die niet uitgelezen kunnen worden
De vering voelt exact hetzelfde als bij m’n eerste VC
Welke mogelijkheden zijn er nu nog….....
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mark Nijenhuis schreef:
Ik denk dat ik m’n schuilnaam maar laat wijzigen in “hopeloosgevalletje”
![]()
Dat heb je gelukkig niet gedaan, Haddewade!
Marco zei het al eerder: draadbreuk? Ergens tussen de VC en de connector waarop je uitleest (onder de motorkap bij een type 1?). Of een gare connector?
Tussen connectoren van VC en de uitleesconnector doorpiepen met een multimeter.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:
Ik denk dat ik m’n schuilnaam maar laat wijzigen in “hopeloosgevalletje”
![]()
Dat heb je gelukkig niet gedaan, Haddewade!
![]()
Marco zei het al eerder: draadbreuk? Ergens tussen de VC en de connector waarop je uitleest (onder de motorkap bij een type 1?). Of een gare connector?
Tussen connectoren van VC en de uitleesconnector doorpiepen met een multimeter.
Ik heet ook a geen Haddewade meer












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:
Ik denk dat ik m’n schuilnaam maar laat wijzigen in “hopeloosgevalletje”
![]()
Dat heb je gelukkig niet gedaan, Haddewade!
![]()
Marco zei het al eerder: draadbreuk? Ergens tussen de VC en de connector waarop je uitleest (onder de motorkap bij een type 1?). Of een gare connector?
Tussen connectoren van VC en de uitleesconnector doorpiepen met een multimeter.
hmmm dacht dat ik dat al gedaan had, zal morgen nog es ff kijken (pin 8 was ‘t volgens mij)












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
hmmm het touwtje tussen VC en connector is dik in orde…...
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mark Nijenhuis schreef:hmmm het touwtje tussen VC en connector is dik in orde…...
Loopt de massa van de verbinding via de kabelbundel of via de carrosserie? In het laatste geval zou het daar mis kunnen gaan.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Kwam vandaag in de middagpauze een CX’er tegen. Al pratende over de niet uit te lezen VC kwamen we uit op het later ingebouwde alarm….. deze zit dus op de deur en kofferbakcontacten…........
Iemand hier (schlechte) ervaringen mee t.a.v. de veer eigenschappen ?












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:hmmm het touwtje tussen VC en connector is dik in orde…...
Loopt de massa van de verbinding via de kabelbundel of via de carrosserie? In het laatste geval zou het daar mis kunnen gaan.
Bedoel je nu om de massa van de VC rechtstreeks aan karros te leggen en die van de kabelboom te laten voor wat ze is ?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mark Nijenhuis schreef:par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:hmmm het touwtje tussen VC en connector is dik in orde…...
Loopt de massa van de verbinding via de kabelbundel of via de carrosserie? In het laatste geval zou het daar mis kunnen gaan.
Bedoel je nu om de massa van de VC rechtstreeks aan karros te leggen en die van de kabelboom te laten voor wat ze is ?
‘t is het proberen waard, of niet?






Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
dit probleem heb (had) ik dus ook.
mijn garage die xm specialist is zei dat het veel kwam en dat in het kastje van de vc zelf zat.
diode’s waren door gebrand.hij zei dat de diode’s te licht waren en na een lange periode’s of hoge kilometersstanden door gebrand waren.
afijn ik wacht alleen nog steeds op mijn vc die hij nog steeds heeft.
heb jij het probleem al opgelost??
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ik dacht dat het “diode probleem” alleen voor kwam bij type 2 VC.
Overigens was het de laatste 3 weken super, ze zweefde.
Nu nog maar 30 sec en dan word ze weer bokkig, deur open en weer 30 sec zweven… en daarna weer bokkig.
Morgen ff bellen met Citroville, ergens gaat iets niet goed.









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dibert van Citroville heeft meermaals dit probleem heel simpel opgelost door een schakeling te maken waardoor de auto altijd in de comfortstand staat.
Overigens is de testkast die Ruesink gebruikt (ik gok dat je daar geweest bent) de Proxia. Mijn XM konden ze er prima mee uitlezen.
Domme vragen bestaan niet.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Simmetje schreef:Dibert van Citroville heeft meermaals dit probleem heel simpel opgelost door een schakeling te maken waardoor de auto altijd in de comfortstand staat.
Klopt heeft Tom ook voorgesteld, ik wil het graag het origneel houden, dus hebben nu een relais er tussen gezet, de spanning naar de klep wordt nu vanaf de accu gestuurd op commando van de VC. (vermoeden is dat de uitgaande spanning van de VC lang geen 12 volt is vandaar)
Heeft 3 weken prettig gewerkt maar nu niet meer..
Géén idee wat er nu mis is. Weet alléén dat na circa 30 seconden de vering op stuiteren gaat…
Simmetje schreef:Overigens is de testkast die Ruesink gebruikt (ik gok dat je daar geweest bent) de Proxia. Mijn XM konden ze er prima mee uitlezen.
Ben niet bij Reusink geweest, ik probeer het middels mijn eigen knipperkast. Zal de op 17 januari wel eens kijken of het daar lukken wil om hem uit te lezen.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Vanmiddag beetje zitten rommelen en meten aan de VC. Kom er achter dat de VC maar amper 9 volt naar de elektroklep gaf….....
Goed, ze is niet langer orgineel (vergeef me….....)
De aansturing van het relais op de verlichting (dimlicht) gezet.
Dus geen licht bokkige dame, dimlicht aan zweefende dame….....
Totdat het weer wat warmer word laat ik het zo dan zal het toch wel weer beginnen te knagen om d´r orgineel te hebben.






Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
je moet even in de vraagbaak kijken hoe je de stekker moet door meten!
als de auto loopt moet ie minimaal 12 volt geven! tenminse dat heb ik uitgevonden!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4