







Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Dames en heren kenners,
Kan iemand mij vertellen wat precies de verschillen waren tussen de uitrustingsniveau’s ‘Confort’ en ‘Economique’?
Volgens de gegevens op http://www.drtheo.nl zijn de 2000’s van modeljaar 1975 leverbaar geweest als Super, Economique en Confort, de 2200’s als Confort en Super. Berlines in de modeljaren 1976 tm 1979 kenden Confort, Super en Pallas als uitrustingsniveaus.
De Super- en Pallas uitvoeringen zijn onmiddellijk herkenbaar aan de typeplaatjes achterop, maar waaraan herken ik de Economique- en Confort uitvoeringen? Is een CX 2000 van modeljaar 1976 tm 1979 die geen Pallas- of Superplaatje achterop heeft automatisch een Confort?
Bij bepaalde (alle?) Reflex-uitvoeringen stond het woord Reflex in het dashboard:
...en bij sommige GTi’s stond er CX met de dubbele Chevron tussen de klokkenwinkel:
Hadden Economique- en Confort versies misschien ook zo’n kenmerk?
Groet,
Jaco














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik meen mij te herinneren dat er tussen confort en economique maar één verschil zat: de eindoverbrenging van de versnellingsbak. Een economique was daardoor een stukkie zuiniger, maar trok ook langzamer op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Die GTi met de ‘CX en dubbele chevrons’ in de klokkenwinkel is wel een late serie 1. Uiteraard te herkennen aan de tellers met zwarte achtergrond en gele cijfers ipv precies omgekeerd. Wat me ook opvalt is dat er naast het CX ook een oliedruk meter of temperatuur meter of iets dergelijks zit. Dit vervangt allemaal de klok die bij mijn vroege serie 1 GTi zitten…
Ik had dat met de CX en de dubbele chevrons in het dash trouwens nog nooit eerder gezien, maar ik gok dat het iets is voor de GTi’tjes met zo’n dash met zwarte tellers met gele cijfers.
waterman771 schreef:Ik meen mij te herinneren dat er tussen confort en economique maar één verschil zat: de eindoverbrenging van de versnellingsbak. Een economique was daardoor een stukkie zuiniger, maar trok ook langzamer op….
Weet je ook of je dat verschil ook ergens aan de buitenkant kunt zien?
Bij een CX 2000 uit ‘74.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BasisBIX schreef:waterman771 schreef:Ik meen mij te herinneren dat er tussen confort en economique maar één verschil zat: de eindoverbrenging van de versnellingsbak. Een economique was daardoor een stukkie zuiniger, maar trok ook langzamer op….
Weet je ook of je dat verschil ook ergens aan de buitenkant kunt zien?
Bij een CX 2000 uit ‘74.
Nee, dat kun je NIET zien aan de buitenkant. je moet de typenummers van en op de bak zien te vinden, of het toerental bij 100 km/h meten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:BasisBIX schreef:waterman771 schreef:Ik meen mij te herinneren dat er tussen confort en economique maar één verschil zat: de eindoverbrenging van de versnellingsbak. Een economique was daardoor een stukkie zuiniger, maar trok ook langzamer op….
Weet je ook of je dat verschil ook ergens aan de buitenkant kunt zien?
Bij een CX 2000 uit ‘74.
Nee, dat kun je NIET zien aan de buitenkant. je moet de typenummers van en op de bak zien te vinden, of het toerental bij 100 km/h meten.
Toerenteller zit er niet in.
Dus even op de bak gaan zoeken
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90