ben nu aan het klussen aan een 1969 DS, nu viel me op dat er olie onder lag, lijkt me het meest op (oude) bakolie. Tevens hang er olie aan de drainageplug. Kan iemand me vertellen waar ik de olie in de bak kan peilen?
ik zal een boutje met koperen ring aan de rechterzijde (als je in de auto zit) van de bak aan de voorkant. Is dit de plek om m te vullen en te peilen?
ik heb geen vraagbaak om het op te zoeken vandaar even deze vraag…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien heb ik nog een WPH. Wanneer kom je het inzien?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bovenop de bak zit een vulgat, aan de zijkant/voorkant zit een niveauplug.
Zodra de olie hieruit komt zit je op niveau, bij een vierbak is dat 2 liter/ vijfbak iets meer 2,3 liter SAE 80.
‘Spirit of avant-garde’
thanks!
daar kan ik wel wat mee,
achteraf lijkt eht er op dat het ofwel oude LHM was, ofwel ATF wat in het LHM reservoir gegoten was…. het zag wat rood achtig, er zal wel een lhm lek ergens zitten.
ik heb nu in ieder geval alle lange leidingen in de linkerdorple vervangen.
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bak ietsje overvullen. 2,2 voor de 4 bak is prima. Castrol syntrax bakolie erin.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
prima.
nu zit ik met een ander probleem, en ik post het meer ter bevestiging van de gedachtengang dan ter vraag. Maar ik heb de dame lopend.
Carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen en filter schoongemaakt. brandstofpomp vervangen, benzine aflaten lopen en nieuwe in de tank.
De opbrengst is goed.
De onsteking is nog niks aan gedaan, loopt regelmatig op 3,5 poot.
maargoed ze loopt, en slaat dan af. Kan weer gestart worden, blijft dan lopen en slaat weer af. etc etc. blijft steeds korter lopen voor afslaan. Net alsof “de kraan dicht gedraaid wordt” .
mi is de condensator niet goed?
maakt niet uit ik heb een 123 klaar liggen….
CX GTi Turbo 2 - All Black





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klinkt meer als een brandstoftekort….
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk eerder aan een brakke bobine, die naar mate ie warmer wordt, doorslaat…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat kan ook, ik had m te warm laten worden doordat het + draadje vanaf de accu er nog op zat ops:
helaas voor die bobine dan, bij de 123 zit nog een zgan.
CX GTi Turbo 2 - All Black
gisteren de DS verplaatst. Maar wilde niet starten.
vandaag dus maar de 123 erin gehangen met nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies. IN de achterste bougieschacht zat 3 cm water eh ijs. Dus dat zorgde voor wat ongemakkelijkheden.
Ik heb de wagen nog niet gestart. Om 2 redenen:
de radiateur zit vol met ijs ipv koelwater. dus er is in het verleden gewoon water als koelwater gebruikt of met gewoon water bijgevuld.
en de accu moest nog opgeladen worden.
tevens zag ik dat het membraan van de linkervoor veerbol stuk is want er zit LHM op het schroefdraad van de bol.
is er op het blok een aftapplug van het koelwater en zo ja waar zit die dan?
CX GTi Turbo 2 - All Black






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
plug zit onder de rechter motorsteun. Bout 21 geloof ik.
dank!
dan zal ik volgende week maar aan de gang gaan met kacheltjes enzo om de KVS te wisselen…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Evan. welkom als ID rijder. Je wagen park groeit weer leuk!!
Dat bevroren koelwater klinkt wel griezelig, gelukkig dooit het nu weer.
Het werkplaatshandboek kan je oa downloaden op: http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html
Succes, Egbert
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dank Egbert, voorlopig alleen als sleutelaar, nog veel werk voor ze weer de weg op kan.
dat was mijn idee ook, nuja als de schade al gedaan is kan ik er toch niets meer aan doen, gelukkig heb ik nog een reserve radiator en een blok zal nog wel aan te komen zijn. Maar we zullen eerst maar kijken of er uberhaupt schade is
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik lees het nu pas evan, Maar pas goed op met vorst!! een blokkie is zo kapotgevroren! Snel het kacheltje erin en KVS erin!
Oja, en NIET Starten! Als ie aanslaat ontdooit het water in de kop maar dat kan nergens heen. Is de kop zo krom!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een ID blok met verdeler achterop is niet zo makkelijk te vinden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste