Ik heb een 2.5TD uit 1997
Nu als ik gloei komt het gloeirelais niet terug.
Als het contact uit is blijft het relais ingetrokken.
Ik heb de stuurstekker er afgehaald, toen kwam het relais uit.
In de stekker staat dan op 3 van de 5 polen spanning.
Wie kan me helpen??
XM 2.5TD break 1997
valt ie helemaal niet af? Met dit koude weer heeft ie wel meer gloeitijd nodig he. Maar als je relais blijft plakken is het misschien handig om hem te vervangen
Ouwe mopperkont
Als het relais ten onrechte wordt aangestuurd kan dat denk ik maar aan twee componenten liggen.
Het contactslot of het “relais motorregeling”, deze heb ik uit de vraagbaak van Olving.
Waar dit relais zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat ie in of bij de computerbak rechtsvoor zit.
Geef deze eens een tik op zijn kop, mischien blijft deze plakken.
Succes, Piet











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het is normaal dat hij nog een paar minuten nagloeit. Als de motor warm is, is het relais dan nog steeds aangetrokken?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Blijft het lampje ook aan op je dash? Dat is namelijk voorgloeien. En wat bouke zegt, het relais verzorgt ook het nagloeien dan is het lampje al wel uit.
Ouwe mopperkont











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
klopt helemaal!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Hij schakeld helemaal niet uit, ook niet na een uurtje rijden. Het gloeilampje op het dashboard doet het zoals het hoort.
Gisteren bleef hij nog gloeien toen het contact uit was (in idergeval de sleutel uit het slot) De accu is dan zo leeg.
Nu gloei ik door de stekker van het kastje erop en na starten er weer af te halen.
Moet de stuur stroom ook afvallen? of is dit geintergreerd in het gloei relais?
XM 2.5TD break 1997