1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
HD leiding vervangingskosten
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 januari 2009 02:27 PM

Hoi,

De XM turbo ct van mijn vader heeft een lekkende hd leiding bij de veerbol bij de bijrijders kant voor.
Hij heeft nu een offerte gekregen van 700 euro voor het vervangen van die leiding. Dat klinkt wel als een boel centen. Heeft iemand hier al eens dit probleem bij de hand gehad??

alvast weer hartelijk dank voor het meedenken!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 januari 2009 03:22 PM
  [ # 1 ]

ik geloof dat dit laatst idd ook al voorbij is gekomen. Rekening was een stevige. Als ik me goed herinner ging die over de 700..

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 januari 2009 03:25 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het niet bij de hand gehad, maar volgens mij staat in dit topic daar iets over:
 

Verder las ik dat pieterv6 hydrauliekleidingen heeft vervangen.

Ik zou wel graag willen weten of het goed te doen is om dit zelf te doen.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 januari 2009 03:32 PM
  [ # 3 ]

Ah!
Nou dat geeft de burger moed want de daar beschreven actie kostte ‘slechts’ 600..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 januari 2009 03:56 PM
  [ # 4 ]

volgens mij zitten de kosten voornamelijk in het arbeidsloon. What else is new….  Rolling Eyes

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 januari 2009 04:02 PM
  [ # 5 ]

Nou we gaan gewoon een aantal garages afbellen voor offertes en dan kiezen we de snelste denk ik Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 16 januari 2009 05:18 PM
  [ # 6 ]

Maar het kan goed zijn dat die vastgestelde tarieven zijn hoor Wink (dat punten systeem…)

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 16 januari 2009 07:47 PM
  [ # 7 ]

Ik meen dat bij mijn exclusive de retourleiding (OK, is wel iets anders) kaduuk was. Kostte 500 Euro. En hou idd bij een officiele dealer rekening met het ‘puntensysteem’. Remmen ontluchten bij m’n break was iets van 80 Euro, naar verluid is dat zeker geen uur werk…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 januari 2009 09:15 PM
  [ # 8 ]

Nou dan is het meer een uurprijs vergelijk… Ik zal zo eens navragen of hij al wat mensen een belletje heeft gegeven. Die Xm heeft ook al meer dan 3 ton gereden dus als er eens iets stukgaat is dat niet zo gek Wink

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 januari 2009 12:01 AM
  [ # 9 ]

Bij mij zweet hij ook een beetje, hopelijk blijft het zo…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 17 januari 2009 12:03 AM
  [ # 10 ]

Ja het zweten is hier echt voorbij helaas.. het lekt aardig. Ik laat wel weten wat de uitkomst is.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 januari 2009 12:11 AM
  [ # 11 ]

Ik vermoed dat die leiding niet specifiek voor de TCT is, maar ook bij gewone 2 liter 8 klappers is gebruikt, dus genoeg 2e handse te krijgen….
Het zal alleen een t#r!ng werk zijn om te vervangen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 17 januari 2009 04:27 AM
  [ # 12 ]

Ik heb ooit in mijn CX een lekke remleiding gehad.
Die heb ik vervangen door de langste leiding die ik kon vinden op de sloop van een BX met dezelfde maat.
Ging over het motorblok heen (orgineel moet het motorblok een stukje getild worden).
Koste toen 5 hele guldens en een zaterdagochtend.
Is misschien niet helemaal hetzelfde maar ik vind €700,- wel hééééééééééééééél veel.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 januari 2009 03:48 AM
  [ # 13 ]

Is dit eigenlijk zelf een beetje te doen??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 19 januari 2009 01:37 PM
  [ # 14 ]

Ik heb ALLE leidingen van mn 2.1TD sloper afgehaald. Moeilijk is het niet, veel gepiel wel. Daarom kom je ook op 700e uit omdat ze waarschijnlijk een heleboel losdoppen.
Voor 700e mag je al mn reserveleidingen hebben en zet ik die ene dr ook wel op haha Laughing

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
pieter v6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 28 januari 2009 02:55 PM
  [ # 15 ]

Ik heb alle leidingen zelf vervangen, het is goed te doen mits je een brug tot je beschikking hebt, lijkt me geen pretje om dit liggend op de vloer te doen.
Ik had de leiding vanaf een rol gekocht, dus niet voorgevormd, de moeilijkheid (lees veel tijd) zat hem dan ook in het het netjes buigen van de leidingen. Er waren dus ook een paar momenten dat de onderkant van mijn xm op een bord spaghetti leek, maar met wat geduld kom je er wel.
als je er aan begint heb ik nog wel een paar tips.

gr Pieter

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook