Heeft er iemand ervaring met het Chippen van een HDI van 90 of 110 pk.Ben van plan een te kopen en evt te chippen maar wat is goed en wat niet?
Wat ik er zo her en der over gelezen heb, ga voor ODB chiptuning, dit gebeurt via de diagnosestekker. De CPU wordt dan opnieuw geprogrammeerd.
De zgn. powerboxen zou ik vermijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
http://www.autotuneheinz.be/index.php
Wie kent hem?
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
In het C4 Picasso forum staat een verhaal van Ronald1963 over het chippen van zijn GC4P HDI.
Mijn HDi zou tot 145 pk en 320 newtonmeter te tunen moeten zijn.
Ik betwijfel ten zeerste of mijn (inmiddels tweede) versnellingsbak dat zou trekken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tilanus schreef:In het C4 Picasso forum staat een verhaal van Ronald1963 over het chippen van zijn GC4P HDI.
Dat is wel positief te noemen.
Met het herlezen kan ik me dat topic weer herinneren.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185878&highlight;=
Mijn broer was hier net met de 2.0HDI en die wil hem chippen. ......
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Re: Chippen HDI
Deze week van de peugeot dealer hier gehoor dat de 2.0 HDI ongestraft mag gechipt worden van PSA, met behoud van de garantie.
Zelf heeft hij een 407 coupé van wat extra power voorzien.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Re: Chippen HDI
paso schreef:Deze week van de peugeot dealer hier gehoor dat de 2.0 HDI ongestraft mag gechipt worden van PSA, met behoud van de garantie.
Zelf heeft hij een 407 coupé van wat extra power voorzien.
Raar, Want ik beschik over deze tekst.
Die komt van Citroen- nederland.
BTW. ik gooi dit draadje dicht, want er zijn al diverse draadjes over tuning.
Ik wil hier mee afsluiten.
Deze Organisatiewijzer vervangt Organisatiewijzer 2-7 van 5 mei 2002.
Er zijn talloze chiptuningleveranciers die elektronica op de markt hebben gebracht waarmee het vermogen van
motoren, in het bijzonder de HDI common rail motoren, verhoogd kan worden.
Vanuit Duitsland hebben ons alarmerende berichten bereikt over gesmolten zuigers op de 2,2 liter dieselmotoren.
De expertise die bij twee van de incidenten is uitgevoerd heeft tot de conclusie geleid dat chiptuning
hoogstwaarschijnlijk de oorzaak was. Een van de onderzochte computers liet zien dat de ingaande parameters
werden vervormd waardoor de druk in de injectiegalerij enkele honderden bar hoger was dan normaal.
LET OP
De montage van deze chiptuningpakketten heeft een modificatie van de technische eigenschappen van de auto’s tot
gevolg die niet conform de technische specificaties van de constructeur zijn. CITROËN verbiedt het netwerk daarom
officieel dergelijke voorzieningen te monteren, omdat deze gevolgen hebben voor:
- de levensduur en betrouwbaarheid van motoren en bijbehorende voorzieningen (versnellingsbak,
koppeling…)
- de milieuvervuiling en het brandstofverbruik
- de werking en de levensduur van het roetfilter (voor zover auto’s daarmee uitgerust zijn).
Conform de algemene verkoopvoorwaarden, komt in een dergelijk geval de contractuele en eventuele
aanvullende garantie te vervallen en is het herstel voor rekening van het verkooppunt dat de chiptuning heeft
uitgevoerd.
Indien de berijder bovendien betrokken raakt bij een ongeval kan zowel hijzelf als de leverancier (strafrechtelijk)
aansprakelijk worden gesteld, aangezien het hier om een niet-gehomologeerde voorziening gaat die niet conform de
oorspronkelijke technische specificaties van de auto is.
VERPLICHT:
Wij verzoeken u de volgende voorschriften in acht te nemen:
- respecteer het ABSOLUTE VERBOD van de fabrikant om dergelijke onderdelen te monteren op
auto’s van het merk Citroën,
- neem altijd eerst contact op met Citroën Nederland als er een auto met een mechanisch defect ter reparatie
wordt aangeboden waarop een dergelijk onderdeel gemonteerd is of waarop u sporen aantreft dat een
dergelijk onderdeel gemonteerd is geweest. Dit contact moet plaatsvinden voordat er met de
werkzaamheden wordt aangevangen.