Even een apk vraagje.
De 20i heeft een scheur in de voorruit met een vertakking.
Nu zit dat mij niet in de weg maar kom ik zo door de keuring heen?
Volgens mij mogen er geen vertakkingen in zitten ............
Daarom ook gelijk maar mijn volgende vraag.
Is het mogelijk een ruit van een sloper er in te zetten en zo ja heeft iemand die dan toevallig nog in een klein hoekje van zijn stoffige schuur liggen?:wink:

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Lees dit verhaal maar eens:
Oké Ries,
Dat zal dus niet meevallen.
Maar kom ik sowieso door de keuring heen met een ruit waar zo’n scheur in zit?
De scheur zit aan de rechterkant, dus ik heb er als bestuurder geen last van.
Hans.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik vond wel dit, Hans…
Voorruit eisen
De voorruit mag stuk zijn, tot een bepaalde hoogte. Dit zijn: enkelvoudige scheuren,ongeacht de lengte; oppervlakkige krassen tot en met 5 mm breed; beschadigingen of verkleuringen die binnen een cirkel met een diameter van maximaal 20 mm in het directe gezichtsveld vallen. Daarbuiten is dit 50 mm. Toelichting op voorruit eisen: een flinke ster in het zichtsveld mag dus 20 mm groot zijn, en buiten het zichtsveld 50 mm. Een enkele scheur mag ook, al loopt hij van links naar rechts over je voorruit, maar hij mag geen vertakkingen hebben.
Als de scheur niet in het gezichtsveld van de bestuurder zit, is een APK goedkeuring, wat dat betreft, geen belemmering.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Hij mag geen vertakkingen hebben, dacht ik te lezen.
In het gezichtsveld niet, nee. Maar daar zit ie niet.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ries schreef:Ik vond wel dit, Hans…
Voorruit eisen
De voorruit mag stuk zijn, tot een bepaalde hoogte. Dit zijn: enkelvoudige scheuren,ongeacht de lengte; oppervlakkige krassen tot en met 5 mm breed; beschadigingen of verkleuringen die binnen een cirkel met een diameter van maximaal 20 mm in het directe gezichtsveld vallen. Daarbuiten is dit 50 mm. Toelichting op voorruit eisen: een flinke ster in het zichtsveld mag dus 20 mm groot zijn, en buiten het zichtsveld 50 mm. Een enkele scheur mag ook, al loopt hij van links naar rechts over je voorruit, maar hij mag geen vertakkingen hebben.
Ik lees dit als volgt:
Geen vertakkingen? Dan geen beperkingen.
Wel vertakkingen? Dan binnen gezichtsveld max. 20mm., buiten gezichtsveld max 50 mm.
@xmbreak aan jou dus de vraag: zit de scheur in het gezichtsveld (hoe dat ook gedefinieerd mag worden) en hoe groot is de scheur. Groter dan 50mm heb je dus in ieder geval een afkeurpunt te pakken, kleiner dan 20 mm in ieder geval geen afkeur op de scheur.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Brian schreef:Wel vertakkingen? Dan binnen gezichtsveld max. 20mm., buiten gezichtsveld max 50 mm.
Waar lees jij dat?
Als ik het goed lees staat er dat er een scheur in mag zitten zonder vertakkingen of een ster.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ries schreef:Brian schreef:Wel vertakkingen? Dan binnen gezichtsveld max. 20mm., buiten gezichtsveld max 50 mm.
Waar lees jij dat?
Als ik het goed lees staat er dat er een scheur in mag zitten zonder vertakkingen of een ster.
Toegstaan is:
enkelvoudige scheuren,ongeacht de lengte
Hier niet van toepassing.
oppervlakkige krassen tot en met 5 mm breed
Ook niet van toepassing
beschadigingen of verkleuringen die binnen een cirkel met een diameter van maximaal 20 mm in het directe gezichtsveld vallen. Daarbuiten is dit 50 mm.
Hier lees ik dat. Sterren en scheuren vallen hier ook onder, dit zijn immers beschadigingen.
In feite is een ster een scheur met heel veel vertakkingen
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Even voor de duidelijkheid heb ik een paar foto’s gemaakt.
De scheur opzich mag dus, maar de vertakking mag niet meer dan 5cm zijn.
De scheur zit zoals je ziet niet in mijn gezichtsveld.
Ik heb dus kans dat dit goedgekeurd wordt.
Dat scheeld voorlopig een hoop euries.
Met een verwijzing naar de eisen moet je het niet accepteren dat hij wordt afgekeurd. Let op, dat gaat je lukken.
Maar ik zou `em terzijnertijd wel vervangen , ziet er uit alsof ìe bij een flinke vorst wel doorscheurt .
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb een scheur van 25 cm lang, zonder vertakkingen…...Kwam gewoon door de APK
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dat geeft de burger moed!!!!!!!!!!!
Ennuhhhhh….............laatst nog 16 graden vorst overleefd.
Of is dat de goden verzoeken
Bij mijn weten is een scheur in de voorruit geen afkeur zolang deze niet het zicht van de bestuurder belemmerd.
Correct me if I am wrong.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?