Hallo iedereen,
Ik heb een XM V6 Exclusive van 1995 en heb problemen met mijn benzinepomp…. denk ik….
Heb stom genoeg mijn tank vrijwel helemaal leeggereden, geparkeerd en de volgende ochtend proberen te starten. Dat ging dus niet en ik denk dat ik de pomp te lang droog heb laten draaien, want na het bijvullen met benzine (eerst 5 liter, daarna nog eens 10) deed ie het nog steeds niet…. zucht…. en het bleef maar regenen…. zucht…
Ik heb dus best wel vaak geprobeerd te starten…
Ik heb genoeg sleutelervaring, maar heb toch wat vragen….
- de stekker die op de pomp zit aangesloten… weet iemand welke draad wat doet…???
- is de pomp gezekerd…??? Ik heb in de elektrische schema’s niks kunnen vinden, maar dat zegt ook niet altijd alles….
- is de pomp weer op gang te krijgen…? (met een klap op z’n kop of zo…).
Bij voorbaat grote dank,
Lody.
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De pomp overleeft zoiets meestal wel, wat waarschijnlijker is, is dat je alle rotzooi uit de tank in je filter hebt getrokken.
Filter hang bij de pomp en is in 5 minuutjes vervangen, zal denk ik een tientje of 2 kosten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Weet niet hoe dat bij dat type v6 zit, pomp in de tank?
Hoor je m wel lopen?
Dat van die filters zou kunnen inderdaad.
Hoelang start je, kan best ff duren.
trenk anders een bezine slang los, laat een ander starten, kijk of de beznine om je oren vliegt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mechuccio schreef:De pomp overleeft zoiets meestal wel, wat waarschijnlijker is, is dat je alle rotzooi uit de tank in je filter hebt getrokken.
Filter hang bij de pomp en is in 5 minuutjes vervangen, zal denk ik een tientje of 2 kosten.
=====================================================================
De tank is schoon.
De pomp is ècht dood.
Heb ‘m eruitgehaald en doorgemeten…. baalûh…
Ga vanmiddag een 2dehandsje halen (gelukkig..!)
Bedankt voor de adviezen.
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Mechuccio schreef:
Filter hang bij de pomp en is in 5 minuutjes vervangen, zal denk ik een tientje of 2 kosten.
filter vervang je inderdaad binnen 5 minuten, je bent alleen erg lang bezig om erbij te komen. Kooi van het reserve-wiel en de middelste demper moet eraf.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik wilde al zeggen, de filter zit op een onmogelijke plek, eruit valt nog mee, erin is echt een *&%)(*^%^$ klus, bijna net zo irritant als de thermostaat van een v6 vervangen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ah zo, nja mijn specifieke welk onderdeel zit waar kennis bij de XM is kennelijk wat roestig
Maar die bak die ik had was ook veel te betrouwbaar, daar heb ik eigenlijk alleen de koppeling en dbriem(2x) van moeten doen.
Verder ging er nooit wat aan kapot.
Maar mooi dat het probleem gevonden is!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mijn dame heeft het benzinefilter onder haar buik hangen, dat wil zeggen: achter de rechterdorpel in een soort uitsparing in de bodem. Ideale plaats! Is dit een type 3 modificatie of is het een klus van een handigerd?