XM weer laten keuren bij de citroen dealer. Keur daar alle auto’s redelijk in de buurt en gaat altijd goed.
Nu hadden ze de opmerking dat mijn remblokken achter iets over de helft zijn. Nu was ik dat nog van plan, dus ik zeg bestel ze maar!
Heb het graag goed, blijft toch een (dure) hobby!
Nou ik heb ze opgehaald, 86 euri ex btw…. Ik heb zelf niet om de prijs gevraagd dus ik heb ze maar gekocht.
Maar dit is mijn inziens wel absurd, zou zeggen max 40 euris!!
Morgen er in zetten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb ze ook besteld incl. schijven voor de achterwielen van mijn BX, ik stond ook even van de prijs te kijken, 40 euro ex. btw. De blokjes voor de voorremmen zijn een stuk goedkoper. Maar ja, je hoeft ze dan ook vrijwel nooit te vervangen achter. Het scheelt waarschijnlijk wel als je ze zelf vervangt en niet bij de dealer haalt. Maar ik stond ook al te kijken van het bizarre prijsverschil tussen de voor en achterblokjes.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Inderdaad veel te duur. De helft of goedkoper zijn normale prijzen voor achterblokken.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dit mag je ongeveer kwijt zijn, ligt aan het type.
Denk dat ik ze terug ga brengen, weet niet of dat kan.
Alleen dan kan ik ze er morgen niet in zetten!
Maar goed om daar nu 50 euri meer voor te lappen.
Denk dat ik bij de groot handel nog net 20 kwijt ben.
Ik vind het logisch dat je bij de dealer meer betaald, kan ik ook mee leven, had alleen niet gedacht dat het verschil zo groot is!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Ik vind het logisch dat je bij de dealer meer betaald, kan ik ook mee leven, had alleen niet gedacht dat het verschil zo groot is!
Ben ik niet mee eens,voor onderdelen zou ik verwachten dat je goedkoper uit zou zijn.
Het punt is echter (net als beurten e.d.) dat het glimmende pand met een plafond van twaalf meter hoog en platina wc-rol houders ook betaald moet worden,nu kunnen de dealers hier niks aan doen dit wordt ze door PSA opgelegd.
Het is n.m.m. veel logischer dat een merkdealer goedkoper (door zijn expertise) zou moeten zijn,maar dat wil de fabrikant niet.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
je moest eens weten hoeveel marge er al op blokken en schijven zit bij de normale prijzen…





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik vind het allemaal niet zo schokkend,.............
Ik werk bij een merk waar er remblokken zijn die ruim 450 euro kosten alleen al voor de voorzijde, maargoed dit is niet relevant.
Er zullen zeker goedkopere remblokken te vinden zijn, let wel op dat daar ook echt kwaliteits verschil in kan zitten.
Een aftermarket blok van een gerenomeerd merk zijn gewoon ok, Ate, Bosch, Lucas enz. maar dan scheelt de prijs ook niet zoveel met een originele remblokset.
Maar er zijn ook blokken van bijvoorbeeld TRW, HiTec enz. te koop bij de groothandel en niet duur.
Deze zijn echt anders van kwaliteit, zijn al een paar mm dunner, slijten sneller of piepen en knarsen bij vochtig weer.
Wat jullie willen natuurlijk, maar remmen zijn belangrijk en als je toch nog duizende km’s wilt rijden met je auto investeer ik liever een paar tientjes meer.
Ben dat wel met je eens hoor. KWaliteit heeft zijn prijs.
De blokken bij de dealer zijn echter gewoon, standaard vervangings blokken.
Bij remservice utrecht was ik voor ferrodo blokken voor de xm voor echter ooki 75 ex kwijt. Die waren echter stukken beter dan dat standaard spul.
@TS
ik zou nbog eens bellen, alsof je neus bloed en vragen wat remblokken kosten. Ex montage. Als de prijs dan lager is, even de naam vragen en dan langs gaan met je bon….
Die kwalitieits verschillen dat klopt zeker, onbekend spul koop ik niet.
Daar heb alleen maar gedonder mee.
Trouwens, welk merk auto heeft remblokken van 450 euri :
Dan weet ik dat ik niet in dat soort auto moet gaan rijden.
Als ik nu heel veel poen had maakte het me niet uit trouwens
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zodra je je om de prijs van die remblokken zorgen gaat maken rij je op te grote voet zullen we maar zeggen he





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
verkuilm schreef:Die kwalitieits verschillen dat klopt zeker, onbekend spul koop ik niet.
Daar heb alleen maar gedonder mee.Trouwens, welk merk auto heeft remblokken van 450 euri
:
Dan weet ik dat ik niet in dat soort auto moet gaan rijden.
Als ik nu heel veel poen had maakte het me niet uit trouwens
Voor een Porsche kun je al een schijvensetje met blokken kopen waar iemand anders een nieuwe auto voor koopt.
Als ik heel veel poen had maakte het me nog uit, daar hoeft een ander niet van te profiteren…
Trouwens, ik heb die remblokkies die ik noemde er op zitten en aangezien die bijna geen fuk doen zitten ze er nog steeds op, en dan bedoel ik al wel een dik jaar of 2 of zo.
En niks geen piepen nie…en remmen wel.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar voor een Porsche kan je vaak Volkswagenonderdelen kopen die precies hetzelfde zijn van dezelfde leverancier, alleen is het doosje anders en scheelt het je klauwen vol met geld.
(Ervaring…)














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie het probleem ook niet zo. De remblokken voor mijn oude bmw kosten bij de dealer ook 135 euro, ex btw. En gebruik maar niet wat anders, want na 3 verschillende brezan blokken ( verschillende merken) ben ik genezen. Nooit meer imitatie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ries schreef:
Dit mag je ongeveer kwijt zijn, ligt aan het type.
Helaas geeft H-base je de verkeerde gegevens…. De 2.5TD en de V6 hebben nu eenmaal wat andere remmen dan de mindere goden. Wie hard wil gaan moet (financieël) pijn lijden! Originele blokken voor een 2.0 kosten zo’n 45 ex, blokken voor een XM met ‘dikke’ motor inderdaad 86 euro. Overigens zijn de schijven ook anders.
Gr Martijn














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Martijn, dat waren toch alleen de voor-remmen??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste