Hoi allemaal,
Als ik met hoge snelheid over de snelweg rijd dan heeft mijn CX neigingen om te gaan hikken.
Kon tot nu toe moeilijk vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn maar vandaag viel me iets op. Ik heb zo’n doorzichtig plastic filtertje na de brandstofpomp gemonteerd en die stond bijna leeg. Normaal staat ie altijd halfvol, voller wil ie niet.
Tijdens stationair lopen loopt ie weer langzaam vol en wat zag ik: luchtbellen komen van onderen uit de benzinepomp die nieuw is.
Waar komt dit nu weer vandaan? Onder de wagen gelegen en alle leidingen gecontroleerd maar niets dat lucht mee zou kunnen zuigen.
Wie weet hoe dat zit bovenop de benzinetank? Er lopen bij mij kunststof leidingen onder de wagen die overgaan in rubberen benzineslangen die over de tank heen uit het zicht verdwijnen.
Is tank verwijderen goed te doen? Kan natuurlijk ook een luikje maken van boven uit de kofferruimte. Waar zit de benzineslang exact verbonden met tankaanvoer?
Zouden simpel de benzineslangen gaar zijn? BJ. 1979.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Misschien prut in de leiding? -> doorblazen
Misschien ergens een lekje, waardoor lucht wordt aangezogen?
Misschien een slangeklem niet goed vast, waardoor zie boven?
Misschien de nieuwe brandstofpomp kaduuk (ja, dat kan), waardoor zie boven?
Er zijn legio opties, je zult echt even op onderzoek uitmoeten…
‘Spirit of avant-garde’
Het is mij niet helder hoe prut, lucht in de leidingen veroorzaakt maar goed je zult er wel een theorie voor hebben.
Ik herinner mij dat ik in het verleden voordat ik de brandstofpomp verving vanwege olie lekken ook af en toe een onverklaarbaar hikje meemaakte tijdens snelweg ritten. De nieuwe pomp valt daarom voor mij direct af als evt. schuldige. Ik ga hem wel testen door ook een filtertje voor de pomp te plaatsen.
Of ik doe dit direct na de brandstof tank onder de wagen. Is het hele traject na de pomp gelijk ook getest.