Leuk om de foto’s te zien, had al van Jo gehoord (en je SMS gezien) dat tie er aan zat te komen… Als ik tijd heb kom ik zondag ook nog even langs in Brabant.
Vroemmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Matthijs2006 schreef:Matthijs309 schreef:Daar is die grille dus voor
Idd…
Ik heb hem eraf
Maar idd, een tct automaat rijdt wel lekker! Ik heb denk ik dezelfde uitvoering als jij
Ouwe mopperkont
Matthijs2006 schreef:De vorige eigenaar vond het vervelend worden dat he had to make excuses de hele tijd, omdat al zijn collega’s een BMW hebben en hij (tot voor kort) niet. Dat begrepen zijn zakenrelaties dus niet. Dus toen hij ook maar een BMW aangeschaft.
Bekrompen meeloopgedoe.
Die gast doet iets in tv-land in Engeland, had voor de BBC gewerkt, zijn vrouw werkte er nog steeds voor.
Dan had ik juist zeker in de xm blijven rijden, Ik geloof dat clarcson laats bij top gear de xm weer gerehabiliteerd heeft.
C3 Pluriel 2003

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jolly good old chap! Congratulations!
garagestmarien schreef:Inhalen op Bwegen is niet makkelijk, maar wat op die wegen dan weer wel makkelijk is, is dat je erg goed kan zien hoever je de berm inrijdt in geval van tegenliggers.
Daarbij, zoals ik al eerder aangaf, blijf je gewoon lekker achter zo’n trekker aanzweven en kunt net iets langer genieten van het zweven.
Op welke B-wegen (N-wegen?) mag je nou tegenwoordig nog inhalen? Steeds meer krijgen ze zo’n dubbele doorgetrokken streep.
Trekkers (en die
brommobielen) mag je vaak nog wel inhalen, maar daar heb je veel minder ruimte voor nodig.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
par eXeMple! schreef:(en die
![]()
![]()
brommobielen)
Ja klaag maar Het is ook niet alles om op een smal fietspad door zo’n ratelend ding worden ingehaald en bijna van de weg geknald te worden
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Matthijs2006 schreef:Ik had de boot Dover-Calais, en de auto op de boot krijgen was geen enkel probleem. De Franse douane vroeg niks, de Engelse douane vroeg alleen waar ik heenging. De ferry (P&O) zelf boeide het ook niks.
Ik geloof dat ik in Nederland niet rond mag rijden zo, dus dat doe ik ook liever niet. Komende zondag nog effe naar de meeting ermee en dan de stalling in.
Zal even voor een verzekering zorgen als ik jou was, mischien even een 1 dags kenteken voor die zondag aanvragen
Of als je hem met een ambulance brengt,... is dit niet nodig
C3 Pluriel 2003

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
garagestmarien schreef:Inhalen op Bwegen is niet makkelijk, maar wat op die wegen dan weer wel makkelijk is, is dat je erg goed kan zien hoever je de berm inrijdt in geval van tegenliggers.
Daarbij, zoals ik al eerder aangaf, blijf je gewoon lekker achter zo’n trekker aanzweven en kunt net iets langer genieten van het zweven.
ik zie mezelf ook nog wel een keer een leuk tripje plannen naar de UK om daar voor een habbekrats een leuke troen voor wêhnug mee te nemen. Je moet `m alleen wel in een relatief korte periode helemaal afschrijven (alles wat je er nog voor krijgt bij verkoop is meegenomen) daar zo`n auto in NL praktisch onverkoopbaar is. Had al zitten kijken naar een leuke C5 break diesel (vanaf zo`n 1500 euro daar te koop), alleen komt daar die onhandige bpm nog bij en dan is het gelijk een stuk minder interessant, maar goed, ik dwaal af…........
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Leeuwis schreef:Leuk om de foto’s te zien, had al van Jo gehoord (en je SMS gezien) dat tie er aan zat te komen… Als ik tijd heb kom ik zondag ook nog even langs in Brabant.
Vroemmmm
Niels
Ja, dat zou leuk zijn. Dus jij bent die vriend/kennis waar Jorim het weleens over heeft, die “ook een XM heeft.” En niet de eerste de beste XM, trouwens!
Quinten schreef:
Zal even voor een verzekering zorgen als ik jou was, mischien even een 1 dags kenteken voor die zondag aanvragen
![]()
Of als je hem met een ambulance brengt,... is dit niet nodig
Fortis ASR wil hem niet verzekeren.
Hoe kom ik aan een eendagskenteken?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Matthijs2006 schreef:
Fortis ASR wil hem niet verzekeren.
Nee wat wil je…. Ze zijn al failliet!

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je kunt ook achteruit een parkeergarage in, met inhalen word het wat lastiger…. Maar top ding! Echt iets bijzonders!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
boukewerff schreef:Je kunt ook achteruit een parkeergarage in, met inhalen word het wat lastiger…. Maar top ding! Echt iets bijzonders!
Dank je. Ik ben blij met alle leuke reacties hier.
Het is ook gewoon een leuke auto, en zeker voor dat geld.
Eindelijk een keer een XM waarbij je voelt dat geld erin steken toch nog wel redelijk rationeel te onderbouwen is. En 120.000 mijl = 193.080 km, dat is voor mijn doen weinig.
En volgens mij is een TCT Exclusive ook nooit geleverd in NL, alleen maar de SX en VSX, wat Type 2 betreft. Maar ook geen Type 1 Exclusive.
Matthijs2006 schreef:Quinten schreef:
![]()
Of als je hem met een ambulance brengt,... is dit niet nodigFortis ASR wil hem niet verzekeren.
Hoe kom ik aan een eendagskenteken?
Via het http://www.rdw.nl/nl/digitale_diensten/
Met verzekeringsproblemen heb ik geen ervaring.
C3 Pluriel 2003
Ha Matthijs,
Mooie koop! RHD is wel wennen, althans dat is mijn ervaring, maar na verloop van tijd zal het wel gaan.
Over verzekeren. Wel doen! Je bent echt zwaar de l.l als ze je a) controleren en/of b) er iets gebeurt. Neem het risico niet (als ik je dat mag ‘adviseren’).
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk ding Matthijs, gefeliciteerd!
Deze koop ik volgend jaar niet van je over hoor!
Citroënloos