Heb vanmorgen een foutje gemaakt ops: , echt om me dood te schamen.
Het slot zat dichtgevroren, en drukte wat teveel door, en tja sinds dien doet hij het niet meer.
Ik heb al een imusschroef gevonden achter een ruber dopje. Maar is er een beschrijving hoe ik dit kan fixen.
Groet, Arie

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Je kunt denk ik het beste de sloten van links en rechts omwisselen, anders heb je 2 verschillende sleutels. Je moet het deurpaneel verwijderen, aan de achterzijde van het slot zit een beugeltje waar een staaf doorheen zit. de staaf moet je daar uit halen en dan kun je de moer waarmee het slot op zijn plek gehouden wordt losschroeven en het slot gewoon lospakken.
Wat je eventueel ook kunt doen is een aftermarket afstandsbedieningssetje inbouwen. Kost ongeveer 3 tientjes in de regel en dan kun je je deuren gewoon met de ab open maken. Dat ding moet je alleen even op de juiste kabeltjes van de CV module aansluiten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Weet je zeker dat het slot kapot is, kon je hem wel ver genoeg indrukken om te laten pakken? Ik zou eerst het slot eens helemaal uit elkaar nemen en de boel goed gangbaar maken. Het kan best zo zijn dat er vocht in heeft gezeten en dat ie net niet wilde pakken. Ronddraaien komt vaker voor bij dit soort sloten. Uit elkaar, goed schoon en smeren…......probeer maar!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
slot portier doordraaien
de deurbekleding hoeft er niet af.het schroefje achter het rubbertje er niet helemaal uitdraaien,en de handgreep naar buiten trekken.nu kan je het slot eruithalen.maar probeer eerst de sleutel nog eens.als het slot een halve slag gedraait is,kan de sleutel ook niet ver genoeg het slot in.als je de sloten wisselt van links en rechts,moet je wel het pennetje overzetten.deze zijn asymetrich.
mijn sloten draaien standaard door als de sleutel er niet ver genoeg in zit. Maar dat hoort zo geloof ik
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Matthijs309 schreef:mijn sloten draaien standaard door als de sleutel er niet ver genoeg in zit. Maar dat hoort zo geloof ik
Idem!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “