ik help mijn vader met z’n XM
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 01 februari 2009 10:46 PM

De xm (2L inj. G3 lpg 4 cil 1992) resoneert/fibreert/trilt wanneer het toerental onder de 1500 ligt, wanneer je iets gas geeft stopt het trillen. De trilling, vooral geluid, komt uit de plastic kast van de distributie ketting.

Profiel  
 
Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 22-08-2008

Gepost: 02 februari 2009 12:51 AM
  [ # 1 ]

Dan lijkt het mij dat je moet beginnen om de kettingspanners te controleren en te kijken of er geen tandwielen beschadigd zijn.
Normaal gesproken wel een werkje voor een gevorderde.

C3 Pluriel 2003

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2009 12:54 AM
  [ # 2 ]

een xm heeft een distributieRIEM in het geval van de genoemde 2 liter…

Het lijkt er overigens op dat de genoemde auto in de lage toeren op 3 cilinders loopt. Beginnen met compressie te meten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 02 februari 2009 01:01 AM
  [ # 3 ]

Een tweeliter achtklepper op G3 met een ketting? Speciale serie?

Profiel  
 
Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 22-08-2008

Gepost: 02 februari 2009 01:36 AM
  [ # 4 ]

Sad o.k. hij had het over een ketting ,... banana kep daar veel ervaring mee,
haha

C3 Pluriel 2003

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 02 februari 2009 10:35 AM
  [ # 5 ]

sorry, riem ipv ketting natuurlijk. Hij loopt trouwens niet op drie cilinders maar compressie ga ik meten. iemand die de compressie druk weet?

dank

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 februari 2009 01:16 PM
  [ # 6 ]

belangrijk is dat de 4 waarden in ieder geval niet teveel onderling verschillen, max 1 bar. Je druk moet voor een goed blok nog boven de 11 liggen. Daaronder begint het wel matig tot slecht te worden.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 02 februari 2009 02:55 PM
  [ # 7 ]

Ik ben een leek op dit gebied hoor, maar ligt er niet gewoon een onderdeel tegen die distributiekap te rammelen? Zeker als het een zwaarder onderdeel is is het mogelijk dat dat stopt boven een bepaald toerental.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 februari 2009 03:04 PM
  [ # 8 ]

Zou goed gewoon een verrot lager kunnen zijn van de loop of spanrol, of een kapdeel los, of je waterpomp, etc Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook