De xm (2L inj. G3 lpg 4 cil 1992) resoneert/fibreert/trilt wanneer het toerental onder de 1500 ligt, wanneer je iets gas geeft stopt het trillen. De trilling, vooral geluid, komt uit de plastic kast van de distributie ketting.
Dan lijkt het mij dat je moet beginnen om de kettingspanners te controleren en te kijken of er geen tandwielen beschadigd zijn.
Normaal gesproken wel een werkje voor een gevorderde.
C3 Pluriel 2003














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een xm heeft een distributieRIEM in het geval van de genoemde 2 liter…
Het lijkt er overigens op dat de genoemde auto in de lage toeren op 3 cilinders loopt. Beginnen met compressie te meten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een tweeliter achtklepper op G3 met een ketting? Speciale serie?
o.k. hij had het over een ketting ,...
kep daar veel ervaring mee,
C3 Pluriel 2003
sorry, riem ipv ketting natuurlijk. Hij loopt trouwens niet op drie cilinders maar compressie ga ik meten. iemand die de compressie druk weet?
dank
belangrijk is dat de 4 waarden in ieder geval niet teveel onderling verschillen, max 1 bar. Je druk moet voor een goed blok nog boven de 11 liggen. Daaronder begint het wel matig tot slecht te worden.
Ouwe mopperkont
Ik ben een leek op dit gebied hoor, maar ligt er niet gewoon een onderdeel tegen die distributiekap te rammelen? Zeker als het een zwaarder onderdeel is is het mogelijk dat dat stopt boven een bepaald toerental.
Groetjes Erik!
Zou goed gewoon een verrot lager kunnen zijn van de loop of spanrol, of een kapdeel los, of je waterpomp, etc
Ouwe mopperkont