Vandaag een poging ondernomen om op het linker displaytje weer wat leesbaars te laten verschijnen, helaas zonder succes.
Heb de tips van dit forum natuurlijk gebruikt, maar mocht niet baten.
Wat wel grappig is is dat ik waarschijnlijk de glaasjes en folie in verkeerde volgorde gemonteerd heb, want de niet leesbare hiërogliefen staan nu in het zwart op een heldergroen scherm.
Maar los van de kleur verschijnen er nog steeds geen leesbare dingen op, dus heeft iemand nog zo’n schermpje liggen toevallig?
Zweven of sideways…..... that’s the question
Type 1 displays gaan over het algemeen niet stuk, zeker niet zo consequent als die bij type 2’s… Op de meeste sloops zul je er wel een vinden, misschien heb ik er nog wel ergens een.
Type 1? Een VSX kan toch alleen maar type 2 zijn? Zeker als ie uit ‘96 is.
Heb je de lintkabel helemaal van dat zwarte ding losgehad?
Als je weer groene letters wil moet je het glaasje even omdraaien, zodat de voor- en achterkant van het glas omgewisseld is.
Groetjes Erik!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Even er van uitgaand dat het om een type 2 gaat:
De kans dat je nog zo’n werkend schermpje ergens vindt is vrij klein. Ik geef je de meeste kans op een werkend schermpje door de ‘rubberen connector’ te vinden die in dit topic wordt genoemd. Dit werkte bij mij perfect, en is een stuk makkelijker dan het gegum van de originele strip.
De geneomde eBay links in dat topic werken niet meer, maar ik zal thuis wel even kijken of ik nog de contact gegevens van de aanbieder van toen heb.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Die moet ik ook ff nakijken in mijn TCT type 2 dan
Echter heeft de topic start een Type1 En een pm van mij over het display
Ouwe mopperkont






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:Echter heeft de topic start een Type1
TS, graag duidelijkheid over je type. Foto in Avatar lijkt een Type 1, maar onder avatar staat echt VSX, en dat zou dan een T2 zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Scherp hoor!
Da’s een “foutje” van mij, nooit bij stilgestaan dat jullie daar op zouden letten, mijn avatar is nog een foto van mijn vorige dame, dat was een tussenmodel TurboD12 automaat op kenteken gezet in 93, ik ben zo stom geweest om haar in te ruilen.
Van mijn huidige dame, een TD12 VSX in 96 op kenteken gezet, heb ik nog geen pics, ik heb haar pas een week of twee. Telkens als ik ff wat foto’s wil maken gaat het regenen of sneeuwen of…..., nouja je kent het wel.
Wat zou het verschil moeten zijn tussen type 1 en 2 qua txtscherm? Zo op het oog is het eenzelfde als ik in mijn vorige had zitten?
Zweven of sideways…..... that’s the question
Ah kijk, dan moeten we dat eerst ff uitvogelen
Ouwe mopperkont
Ze lijken inderdaad hetzelfde, maar zijn niet uitwisselbaar. Ik heb dat eens geprobeerd: de stekker past gewoon, maar het scherm blijft helemaal zwart.
Je zult dus aan de slag moeten om het scherm te reviseren…
Kan dat geen toeval zijn geweest?
Ouwe mopperkont
service.citroen.com zegt dat sommige T1’s en T2’s wel degelijk eenzelfde matrix hebben, op de Z multiplex versie na. Ik heb hier ene T2 TCT staan met een T1 display uit een diesel.. ik zal ze wel eens omhangen om te kijken wat er gebeurd. Mijn matrix moet er namelijk toch uit om eventueel op te knappen voor de verkoop
Ouwe mopperkont
Harm, je weet niet of er uiterlijke verschillen zijn of een andere manier om textscherm type 1 en 2 uit elkaar te houden?
@ Matthijs, het schijnt dat Citroën bij de dieseldames er een beetje een potje van heeft gemaakt, veel type 1 en 2 delen door elkaar heen, ook bijvoorbeeld bij het hydroactieve gedeelte, zo heeft mijn dame nog een debietregelaar, terwijl ze van 96 is.
Wil je me laten weten of het uitwisselbaar is? kan dit weekend eventueel wel even langs zweven dan.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Ik weet niet of ik er voor dit weekend aan toe kom, mijn eigen diesel is momenteel ook een potje van onderdelen
Ouwe mopperkont
Harm, je weet niet of er uiterlijke verschillen zijn of een andere manier om textscherm type 1 en 2 uit elkaar te houden?
Er staat wel een of ander serienummer op, maar daar heb ik de logica nog niet in kunnen ontdekken. Meestal geldt: type 1; alles werkt. Type 2; maar 4 pixels werken….






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ronker schreef:@ Matthijs, het schijnt dat Citroën bij de dieseldames er een beetje een potje van heeft gemaakt, veel type 1 en 2 delen door elkaar heen, ook bijvoorbeeld bij het hydroactieve gedeelte, zo heeft mijn dame nog een debietregelaar, terwijl ze van 96 is.
Modeljaar ‘95 is v.w.b. de hydrauliek in ieder geval een overgangsjaar. Ik weet niet of dat voor alle types geldt, wel voor mijn diesel. Inderdaad nog met debietregelaar en de oude HD-pomp. Volgens mij zou dat vanaf modeljaar ‘96 allemaal ‘nieuw’ moeten zijn. Is jouw ‘96-er wel een echte ‘96-er of eigenlijk een ‘95-er die wat lang heeft staan wachten voordat ze verkocht werd?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
neem eens contact op met deze mensen, http://www.actronics.nl/ .
Leveren de XM display voor ongeveer 70 euro met garantie, ben je in één keer klaar.
Groet, Piet