6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

de volgende auto, wel of niet een (G)C4P ?
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 08 februari 2009 10:11 PM
  [ # 76 ]

Gisteren heb ik twee proefritten gemaakt:
1.  Citroen C5 2.0 Hdi, geweldige ervaring, auto rijdt zeer comfortabel en biedt voldoende ruimte voor vervanging van de Gc4p. Het wordt dan eenTourer, handgeschakeld in comfort uitvoering met een aantal extra’s zoals panoramadak, park distance 2, LM, trekhaak.
ik was overtuigd.  Totdat….
2. Skoda Superb 2.0 elegance business 170pk
Wow wat een voertuig, vreselijk veel kracht, ongekende luxe, ontzettend veel binnenruimte en echt alles erop en eraan.
Iedereen thuis was onder de indruk.
Zelden ben ik zo enthousiast geworden van een auto maar bij deze…
Waarschijnlijk vinden vele van jullie dat beide auto’s niet te vergelijken zijn, totaal verschillende karakters,maar ja hij rijdt gewoon geweldig.
De citroen is comfortabeler in de vering, maar als ik naar de prijs kijk heb ik bij lange na niet de zelfde uitrusting in de citroen die ik wel in de skoda heb.

De beslissing is nog niet gevallen, ik heb nog ongeveer 3 maanden (ervan uitgaande dat in de huidige crisis mijn leasemij. mij niet langer laat doorrijden en de huidige voorwaarden gehanthaafd blijven) voordat ik moet bestellen en ik wil nog uitgebreidt in een paar auto’s rijden.
Dan is de volgende stap, uitrekenen van de leasebedragen en kijken naar de bijtelling.
Op mijn lijstje staan nog:
Hyundai Santa Fe
ford mondeo station
opel insignia tourer

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 08 februari 2009 10:39 PM
  [ # 77 ]
wimZ schreef:

Hyundai Santa Fe

al met de ccrosser gereden?????

Wink

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 08 februari 2009 10:58 PM
  [ # 78 ]
ronama schreef:
wimZ schreef:

Hyundai Santa Fe

al met de ccrosser gereden?????

Wink

Nee, en helaas valt deze buiten mijn lease mogelijkheden ivm milieulabel, wij mogen tot max. D label.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 09 februari 2009 12:39 AM
  [ # 79 ]

Autorijden blijft een kwestie van emotie, de hele wereld kan zeggen dat jouw superb niet superb is maar als jij dat gevoel hebt, helemaal goed toch ? Lekker je favoriet laten zijn.

Succes met je keuze en laat eens weten wat het is geworden.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 februari 2009 01:25 AM
  [ # 80 ]

Die diesel van skoda met 170pk zal wel leuk zijn, zeker icm de DSG bak die het gevoel van snelheid nog versterkt.
Ik heb ongeveer een vergelijkbare situatie meegemaakt.
Ik heb met een Audi A3 2.0TDI en DSG-bak gereden. Mij nog nooit zo goed geamuseerd aan het stuur van een wagen.
Razendsnel, de oprit van de snelweg zonder overhellen nemen en dan weggekatapulteerd worden. Een perfecte ophanging die elk type oneffenheid uiterst efficient verwerkte, niet stoten of springen. En perfecte remmen en een haarfijne stuurinrichting waar je het gevoel van had tot op de mm precies te kunnen rijden.
Het rijplezier en het weggedrag waren van een eenzaam hoog niveau. Velen spreken van een BMW 1 maar dit is een waardeloze auto ivm de A3 op vlak van weggedrag.
Daartegenover stond de C4 en de C4P.
Geweldig comfortabel, zacht karakter, zachte motor, hoge zit, al dat licht, veel geruislozer,...
Een totaal ander karakter dan de A3, ik heb echter gekozen voor de C4P wegens het grote comfort en de rust die je krijgt in het interieur. Maar vooral voor de veiligheid.
Soms mis ik die A3 want dan denk ik terug wat een geweldige auto het was, maar had ik een A3 gehad had ik zonder twijfel soms de C4P gemist voor zijn comfort.
Moest ik morgen echter opnieuw die keuze moeten maken dan gaat men stem echter opnieuw naar de C4P.
Ik heb dit weekend erg veel met men vader zijn auto gereden, en ondanks dat die 100 keer beter is op vlak van wegligging en comfort rij ik liever met men picasso. Die geeft me een veel ontspannender gevoel en dat vind ik wel leuk. Zeker met die camera’s die hier om de 5 m staan en de zone’s 30 en 50 waar je je rijbewijs hier zo kwijt bent.

Maar zoals hbeck al zei is het een auto voor jou, en je moet nemen waar je je goed bij voelt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 09 februari 2009 11:41 AM
  [ # 81 ]

Een auto kies je inderdaad op emotie.

Ik heb lang getwijfeld tussen de S-MAX en de C4GP Exclusive. Iedereen in mijn omgeving riep: S-MAX. Puur rationeel denk ik ook de betere auto. De reden voor mijn keuze ligt verscholen in één woord: emotie!

(en dit forum Wink)

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 februari 2009 10:05 PM
  [ # 82 ]

skoda heeft mooie auto’s in het gamma
de octavia is ook geen lelijke auto, net als de superb…

ik heb bewust voor de c5 gekozen omdat ik die gewoon prachtig vind..
maar ik heb met de CCrosser gereden en die heeft ook een enorme indruk achtergelaten..
moest ik zo’n auto nodig hebben dan was het echt de CCrosser geworden… Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:13 PM
  [ # 83 ]

Wat ik al zei, een kwestie van emotie maar ik moet daarbij aangeven dat ook de portemonnee wel een rol speelt.

Tja, het blijft een kwestie van keuzes

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:24 PM
  [ # 84 ]

De C5 en de superb zijn 2 tegenpolen.
De ene is rust de andere is volop rijplezier en topkwaliteit, de afwerking ligt hoger in de skoda dan in de C5.

Maar ik weet dat je leaserijder bent dus het maakt niet zoveel uit, maar van die 2.0TDI met 170pk heb ik toch nog niet veel goeds gehoord. Een echte rampenmotor.
Want skoda gebruikt nog de versie met die rampzalige pompinjectoren.

Maar het lijkt me wel iets om na een rustige en toch trage C4P een bom als een superb te rijden.
De C5 is opnieuw rust en comfort. Is die C5 eigl voorzien van HP vering? Ik dacht het wel, maar ik ben niet zeker aangezien ze in B die versie niet verkopen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:24 PM
  [ # 85 ]

De C5 en de superb zijn 2 tegenpolen.
De ene is rust de andere is volop rijplezier en topkwaliteit, de afwerking ligt hoger in de skoda dan in de C5.

Maar ik weet dat je leaserijder bent dus het maakt niet zoveel uit, maar van die 2.0TDI met 170pk heb ik toch nog niet veel goeds gehoord. Een echte rampenmotor.
Want skoda gebruikt nog de versie met die rampzalige pompinjectoren.

Maar het lijkt me wel iets om na een rustige en toch trage C4P een bom als een superb te rijden.
De C5 is opnieuw rust en comfort. Is die C5 eigl voorzien van HP vering? Ik dacht het wel, maar ik ben niet zeker aangezien ze in B die versie niet verkopen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:27 PM
  [ # 86 ]
picassoke schreef:

, de afwerking ligt hoger in de skoda dan in de C5.
.

je overtuigt me niet…
tenslotte is skoda net als seat een B volkswagen..
en daar heb ik genoeg probs meegehad… Wink

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:36 PM
  [ # 87 ]

Ik baseer me op wat ik gehoord heb en zelf ervaren heb. De interieurafwerking is extreem goed in de superb (schijnt) over de kwaliteit van de motoren en de DSG bak zijn er andere dingen te lezen en heb ik andere dingen gehoord in de ruime kennissenkring van men ouders. Vraag is natuurlijk hoe er meer gereden wordt, want zo een 2.0TDI met 170pk en DSG bak koop je niet om rustig te rijden, de verleiding is te groot.

De afwerking in de nieuwe C5 is echter ook erg goed (schijnt) maar nog niet op niveau van een superb (schijnt)
Persoonlijk zou ik het wel weten en zou het de C5 worden, maar iedereen neemt wat hij wil en iedereen heeft een andere mening en goesting.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:39 PM
  [ # 88 ]

Tja comfortabel, betrouwbaar, mooi, luxe en betaalbaar dat zijn een beetje mijn standaard zoek elementen. Ik zou zo niet weten welke eigenschappen de Skoda heetf (zonder dat ik dat vervelend bedoel), ik ken de Skoda niet en heb nog nooit een showroom van binnen gezien waar de Skoda prominent aanwezig is.

De C5 durf ik wel een aantal punten te geven.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:39 PM
  [ # 89 ]
picassoke schreef:

Ik baseer me op wat ik gehoord heb De afwerking in de nieuwe C5 is echter ook erg goed (schijnt) maar nog niet op niveau van een superb (schijnt)
.

dat is dus wat ik bedoel…

Laughing  Laughing

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 09 februari 2009 10:44 PM
  [ # 90 ]

Ach, we kunnen praten en in debat gaan tot dit forum ten onder gaat over dit soort dingen.
Maar dat van horen zeggen is meestal wel een indicatie, maar hangt het hangt dan ook weer af van de normen en overtuigingen van die verschillende mensen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook