2 van de 2
 < Vorige 1 2

Verschillende gaskleppotentiemeters XM?/Nog steeds problemen
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 10 februari 2009 01:35 PM
  [ # 16 ]

Mechanische Lucas, is dat nóg een smaak?

Ik weet dat het zeer waarschijnlijk een relatief klein probleem is, de moeilijkheid zit ‘m echter in ‘t achterhalen van de oorzaak.
Gelukkig is m’n schoonvader (onofficiële) Citroën-garagehouder, dus daar zit aardig wat kennis, maar ook hij komt niet uit bovenstaand probleem.
Aangezien hij nog een Rotodiesel-pomp had liggen, kwam deze oplossing dus bovendrijven. Klonk mij eigenlijk best goed in de oren. Ook omdat deze pompen wat beter schijnen te zijn dan de later electrische Lucas-pompen.

Mocht de boel omgebouwd zijn, dan meld ik ‘t hier in ieder geval, zodat je evt de pomp en aanverwante zaken kunt overnemen.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7344

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 februari 2009 02:21 PM
  [ # 17 ]
Smultie schreef:

Een van de problemen die m’n auto ook nog laat zien, is onregelmatig stationair lopen. Je ziet dan het stationaire toerental varieren van 750-~1400 toeren. Mogelijk veroorzaakt door wat lucht in ‘t systeem?!?

heb ik ook meegemaakt op een 2.1TD van 96”. op de meest rare momenten ging dat toerental varieeren…. Evil or Very Mad heb toen beide sensoren welke voor je brandstoffilter zitten vervangen. de linker (blauw) is koelvl. temp. voeler en de rechter (bruin) is je koelvl.temp. voeler tbv de airco. natdat ik deze had vervangen was het probleem opgelost Very Happy kan ook wel bij jou het probleem zijn daar het toerental (automatisch) aangepast word aan de temp. van de motor.  Wink p.s. deze heeft ook de elektr. lucas pomp welke ik onlangs heb vervangen door een “nieuwe” van dappieman daar de oude lekte…. Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284

- C15 2.1TD
Gepost: 10 februari 2009 07:48 PM
  [ # 18 ]

Ik heb hier nog 4 van die potmeters liggen.
Moet ik even uitzoeken of er verschil in zit?
(lijkt me wel vrij sterk)

ECU heb ik ook 3 varianten liggen.
Kans is vrij klein dat het daaraan ligt.

Misschien motorruimte draadboom eens wisselen?
Heb ik hier nog 2 van liggen ( mag je wat mij betreft zo omwisselen met je huidige, ik gebruik ze alleen voor de sensoren aansluitingen )

Ombouw naar mechanisch is goed te doen. Zelf nu al bij 2 auto’s gedaan Wink
Let op als je van lucas electr. naar bosch mechanisch gaat heb je het brandstofpomptandwiel van bosch nodig.
En de paspennen moet je omwisselen ivm timing.

Mocht je dat doen hou er rekening mee dat je je draadboom moet aanpassen.
(naar mechanisch is maar 1 draad dus goed te doen, heb zelf de andere kant om gedaan=meer werk Sad )

Bosch heeft bij mij de voorkeur kwa pomp.
En dat is meer omdat ik de constructie beter vind en er meer mogelijk is als je meer pk’s wil gaan halen.

@citroen23/johan loopt de xm weer als nieuw met de nieuw pomp?

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 10 februari 2009 07:58 PM
  [ # 19 ]
dappieman schreef:

Ik heb hier nog 4 van die potmeters liggen.
Moet ik even uitzoeken of er verschil in zit?
(lijkt me wel vrij sterk)

ECU heb ik ook 3 varianten liggen.
Kans is vrij klein dat het daaraan ligt.

Misschien motorruimte draadboom eens wisselen?
Heb ik hier nog 2 van liggen ( mag je wat mij betreft zo omwisselen met je huidige, ik gebruik ze alleen voor de sensoren aansluitingen )

Ombouw naar mechanisch is goed te doen. Zelf nu al bij 2 auto’s gedaan Wink
Let op als je van lucas electr. naar bosch mechanisch gaat heb je het brandstofpomptandwiel van bosch nodig.
En de paspennen moet je omwisselen ivm timing.

Mocht je dat doen hou er rekening mee dat je je draadboom moet aanpassen.
(naar mechanisch is maar 1 draad dus goed te doen, heb zelf de andere kant om gedaan=meer werk Sad )

Bosch heeft bij mij de voorkeur kwa pomp.
En dat is meer omdat ik de constructie beter vind en er meer mogelijk is als je meer pk’s wil gaan halen.

Opzich lijkt het mij ook vrij sterk dat er verschil in zit, maar toch hebben ze vanaf een bepaald ORGA-nummer een ander partnummer gekregen, lijkt me tóch dat ze iets veranderd hebben. Als je makkelijk kan kijken, graag…

Ik geloof dat de garagehouder Rotodiesel aanbeveelt, vanwege de betrouwbaarheid van die dingen, opvoeren ga ik de boel toch niet Wink

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7344

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 februari 2009 08:27 PM
  [ # 20 ]
dappieman schreef:

Alsof hij net uit de fabriek komt rollen Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284

- C15 2.1TD
Gepost: 11 februari 2009 11:21 AM
  [ # 21 ]
citroen23 schreef:

Alsof hij net uit de fabriek komt rollen Very Happy

Mag ook wel voor een nieuwe Wink

@Smultie: ga vanavond even voor je kijken.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook