Lassen, tectyleren
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 februari 2009 10:03 PM

Van het weekend had ik de snoek even in de lucht gehesen om het oliefilter te vervangen en de oude olie eruit te laten lopen.

Vervolgens heb ik verder onder de auto zitten kijken bij de hydrauliekleidingen en de rest van de onderkant.
Leidingen e.d. zien er goed uit.

Ik heb meteen met de compressorspuit een zootje vettigheid in de balken gespoten..
Ook wil ik de hele onderkant tectyleren maar….
Er is door de vorige eigenaar al best wat aan gelast alleen heeft hij het niet helemaal afgemaakt….

Achter de benzinetank bijvoorbeeld zit een stukje slecht plaatwerk en de kofferbakzijkantjes zijn niet zo braaf. Ik wil dit eigenlijk allemaal zelf doen vanwege de kosten en de aardigheid.
We hebben zelf wel de spullen en de ruimte hier.
Ik ben ook wel handig met elektroden lassen.. wij hebben dit apparraat ook staan maar het is moeilijk om dun plaatwerk er mee te lassen.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Groeten

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2990

Gepost: 17 februari 2009 10:27 PM
  [ # 1 ]

Begin er niet aan met elektroden lassen. Dun spul moet je echt Mig/Mag doen. Of als je van het oude stempel bent en erg handig, autogeen.
Gezien de plek die je beschrijft de benzine tank van te voren demonteren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973

Gepost: 17 februari 2009 10:27 PM
  [ # 2 ]

Er zijn heel dunne electroden en ik heb daar wel plaatwerk mee kunnen lassen, maar MIG/MAG blijft veel mooier omdat je geen slak hebt. Ik heb in de bouwmarkt wel eens zo’n apparaatje gezien met een CO2 flesje van een liter of vijf, maar dat is een tijd geleden en ik denk dat die flesjes ook duur zijn en moeilijk te krijgen. Blijft dus over een echt apparaat met een echte fles en dat kost wel een paar centen, maar lassen daarmee aan dun werk is veel prettiger dan dat rutiel electrode gedoe met dat steesd niet willen aanpikken en vastzitten van de electrode. En als je met een electrode kunt lassen lukt het je zonder problemen ook met CO2.

Edit: autogeen is een ramp hoor, het gaat alle kanten op en je bent je een ongeluk aan het kloppen om het weer strak te krijgen.

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 februari 2009 10:41 PM
  [ # 3 ]

De oude stempel gaat mij zeker niet lukken op mn 21e Wink

Op zich wil ik die poging wel wagen (met de tank eruit Wink  ).. Maar anders toch naar iemand toe die het ‘even’ vastpikt voor me. Die spullen aanschaffen wordt me wat te gek.
Alleen het nadeel als je naar iemand toe moet is dat je dan niet aan de gang kunt wanneer het je uitkomt (zaterdagmiddagjes en zondagen). Ik rijdt er namelijk de hele week mee..

Profiel  

slogica
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 23 juli 2009 01:22 AM
  [ # 4 ]

Ik begin met ook een enorm lasproject ook aan DS special. (zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=200340&highlight=laswerk  )

Dus ik ben heel benieuwd hoe het allemaal is gegaan. Zelf las ik met CO2 en dat gaat prima. Maar ben van plan om overal plaatjes op te lassen.

Ik zou wel willen weten welke volgorde je hebt gedaan. en wat je in de kokerbalken hebt gespoten, tectyl gebruikt buitenkant? etc..
Vooral de steunen zijn ook een probleemgeval.. ik zit eraan te denken deze volledig te vervangen.

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ID/DS Dspecial
Gepost: 25 juli 2009 01:15 AM
  [ # 5 ]

Ja het project moet nog van start. Dat wordt van de winter..
Ik heb er nu geen tijd voor en moet nog even hier in de buurt wat rondvragen voor een stalling waar ik kan klussen.
In principe is hier veel ruimte op het bedrijf maar er moet ook in de winter gewerkt worden en dan staat het na een tijdje toch altijd weer in de weg.

Gek genoeg heb ik er wel zin in Wink

Gr. Nick

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook