Totaal aantal Berichten: 139
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Mag inmiddels ook wel, Gompy; ik kom er al bijna 20 jaar
Het is de laatste 13 jaar altijd al: “Auto is klaar, hier is de sleutel, rekening komt van de week wel in de bus.”
2 jaar terug ook al veel gedonder in het vooronder gehad, en toen was het na de 1e keer ook al; ga maar rijden, we zien wel of het geholpen heeft. Toen ben ik ook 4 of 5 keer terug geweest.
Stappenmotor, tankcleaner, injectiepakkingen, ‘wat kleine dingetjes van een andere wagen overgezet’, en uiteindelijk een rotte lambda sonde.
Dit heeft 4 maanden gespeeld, en alleen de eerste bon rekenden ze volledig, van de rest alleen de onderdelen! Het was namelijk garantie op de eerste reparatie die dus niet afdoende bleek te zijn.
Misschien kip en het ei, maar daarom zit ik al 20 jaar bij deze garage. Of doen ze dit omdat ik al 20 jaar bij hun kom? Luveto in Brielle (over het Spijkenisse filiaal heb ik een ander verhaal, maar dat is meer horror
)
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Laatste update: :smt202
Ze zoeft en zweeft nog steeds, geen hikjes, geen tikjes, nikkes nie!
Ik heb voor de gein even alle bonnen erbij gezocht, en ik kom over een periode van ruim 2 jaar uit op een totaal aan 1400 euries voor de hik van m’n dame.
2 lambda sensoren, 2 stappenmotors, 2 x brandstofcleaner in tank, tank schoongemaakt, tig keer computer uitgelezen en gereset, 3 schoonmaakrondjes (stappenmotor, luchtinlaat, bougies, etc. etc.) en uiteindelijk een nieuwe pakking op het luchtinlaathuis.
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Ze heeft weer de hik…
Volgens mij heeft het er niet mee te maken, maar er is van de week een nieuwe tussendemper op gezet. Ze hebben er een tijdje mee zitten kl*ten en draaien omdat het nogal strak past.

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Ze staat nu voor de derde dag in de garage.
De griepgolf heeft toegeslagen dus ze zijn een beetje onderbemand, maar de chef zelf heeft haar onder zijn hoede genomen.
Keuring en APK was oke, nieuwe remblokken voor en de handremkabel was door, maar dat stationair lopen…
Geinig karretje, die nemo, maar wat een stuiterbak!
Hikt de auto nog steeds? Ik heb namelijk nog nergens de MAP sensor voorbij zien komen. Die zou in dit geval ook nog wel eens stukkend kunnen zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Toevallig drukte ik net op OK onder het invoerveld toen de telefoon ging: De garage!!!
Auto liep nu weer rustig; ze hebben alle kabels en stekkers op de motor nagekeken en losgehad, de motorcomputer afgekoppeld en kontakten schoongemaakt en de gasklep standmelder vervangen (Effe gegoogled, en ik denk niet dat dat de MAP sensor is))
ga maar rijden, rekening komt wel…
MAP = Manifold Absolute Pressure. Dus die meet de onderdruk in het spruitstuk.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Rekening is binnen
660 euries voor de beurt + apk, relais achterruitverwarming, remblokken voor, motorkabels en computer schoonmaken en de gasklepsensor…
Oh ja, en ze hebben heel Voorne Putten de wegen volgens mij met glijmiddel gestrooid Weten jullie nog, die oude reclame; u voelt niets!!!