hallo, weet iemand waar het relais van de startonderbreker zit bij een xm ct turbo-break?
heb namelijk bij het starten een probleem.
soms merk je niks soms duurt het bijna 30 sec. voordat de startmotor gaat draaien met de sleutel constant in de start stand? :

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Re: probleem startonderbreker
jan de jong schreef:hallo, weet iemand waar het relais van de startonderbreker zit bij een xm ct turbo-break?
heb namelijk bij het starten een probleem.
soms merk je niks soms duurt het bijna 30 sec. voordat de startmotor gaat draaien met de sleutel constant in de start stand?:
Ik weet niet of een relais van de startonderbreker bestaat en zo ja waar die zit.
Maar ik zou het eerder zoeken in het relais van de startmotor of in de startmotor zelf.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Jan,
Er zijn nogal wat verschillen in de XM’s over de jaren, maar voorzover ik weet is er geen een versie waar de startonderbreking een relais aanstuurt. Het toetenbord geeft iets vrij in je computer wanneer de code is ingetoetst.
Ik verwacht, net als par eXeMple, dat het niet dat het aan je startonderbreking ligt. Die doet het, of doet het niet.
Het kan ook de bedrading rond je startmotor zijn, bijvoorbeeld een brakke dikke pluskabel/aansluiting, maar ook gewoon je koolborstels.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Of een brak contactslot?
Misschien een traag relais? Eén van de inmiddels veel besproken relais achter de koplamp? Als zo’n relais gaar is kan het soms ook wel even duren voordat hij inschakelt, zelfde principe als met uitschakelen.
Zweven of sideways…..... that’s the question

Totaal aantal Berichten: 139
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Toetsenbordje van de startonderbreker even uit de middenconcole wippen en de stekkers (flatcable) losmaken.
Als zij dan wel meteen start, ligt het aan de startonderbreker.
En ja, een XM stelen is zo makkelijk als een toetsenbordje lostrekken en je kan starten ops:
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…
En ja, een XM stelen is zo makkelijk als een toetsenbordje lostrekken en je kan starten
Maar dan wel als de motor al draait…

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Klopt, je kan het toetsenbord er alleen tussenuit halen als ie de compu heeft vrijgegeven. Als je hem er geblokkeerd tussenuit haalt krijg je de motor nooit meer aan de gang.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi