2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Accu lampje dash en koelfannen aan?
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 16 februari 2009 12:52 PM
  [ # 16 ]

Het probleem met die relais komt doordat de relais standaard lengte pootjes hebben. De voetjes van die relais zitten achter een plastic rekje, waardoor de pootjes maar half in de voetjes terecht komen. Dat resulteert weer in te heet worden, en dus in doorbranden of slecht contact maken.

Wees maar blij, want een hoop problemen zijn simpel op te lossen daardoor.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 21 februari 2009 12:09 PM
  [ # 17 ]

Het is gebeurd.

Ik rij niet veel in mijn XMmetje maar vanmorgen wilde ik dat dan toch even, maar helaas.

Een 100% leeg getrokken accu was er het bewijs van, dat ergens midden in de nacht of ergens vorige week het onheil geschied is.

De fannen zijn vanzelf weer aangegaan, en dat in alle kou van de laatste tijd.

Vraag is natuurlijk wie stuurt die fannen aan, is dat de bitron unit, is die kapot of is er een sensor die kaduuk is en continue kontakt maakt en zo de bitron vertelt dat de motor te warm is.

Wie o wie kan me de boosdoener aanwijzen.

Greetz JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 21 februari 2009 02:41 PM
  [ # 18 ]

Temperatuur sensor/thermostaat nr973

Na bestuderen van het elektrieke schema, heb ik denk ik de fout kunnen herleiden tot thermostaat 973 op het motorblok zittend.

Indien deze kapot is zo lees ik in allerlei manuelen dan gaat de ECU hier denk ik de Bitron unit in veilige stand wat betekent hij schakelt alle twee de fannen in.

Heel fijn voor je accu als dat midden in de nacht gebeurt.

Echter waar zit die temp.schakelaar. ik heb een sensor kunnen vinden op het blok aan de bijrijder kant, ‘95 TCT overgangs type oude blok dus.
Is dat em wie weet het? en uh nog een tip hoe je erbij kan komen achter de hydraulische hoofdaansluiting van de HD pomp en al die turbobuizen.

Of denken jullie dat het een andere oorzaak kan hebben?

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 februari 2009 02:49 PM
  [ # 19 ]

Ik heb een v6 gehad, als ik daar de stekker van de voeler af trok gingen de fans draaien. Dat past bij je verhaal. Dus stekkers lostrekken en kijken wanneer je fans aan gaan zou ik zeggen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook