Sinds enige tijd heeft mijn XM (2.0i 16v 1996) een wat vreemd stuurgedrag: met name van ingestuurd naar rechtuit lijkt het wel of de bekrachtiging pulsen geeft in plaats van een constante druk. Vooral bij lage snelheid is het goed merkbaar.
Het stuur komt in een soort stappen weer naar de middenstand. Heb nog even gehoopt dat het met de winterkou te maken had, maar dat denk ik bij nader inzien eigenlijk niet. Ook trekt het stuur sinds die tijd gevoelsmatig iets naar rechts.
Iemand ervaring met dit fenomeen en de mogelijke oplossing?
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Klinkt mij als een druk probleem.
Ik had het ook in lichte mate maar nu de HD-pomp vervangen is, heb ik er geen last meer van.




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik heb er af en toe ook last van. Ik ga nog het hele systeem spoelen en de bollen en zo laten checken
dat laatste is net gebeurd bij Chyparse
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Ik heb precies hetzelfde gehad nadat ik een andere pomp had geplaatst. Die bleek gewoon niet goed meer.
Check de pomp dus eens.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!