5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
geen spijt meer van mijn xsara, nog wel problemen!
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 juni 2005 04:08 PM
  [ # 61 ]

1> aanval Crying or Very sad
2> reactie Evil or Very Mad
3> oplossing Cool
4> EXCUUS Exclamation
5>  :45

Uiteindelijk koop je een auto zonder garantie..
Dat heb ik ook gedaan….tja, dan kan je niet terug en hebt geen rechten verder….

Als hij het dus toch fixed idd het een Pluim waard!
@Menno,  heb je nog ergens een pluim? Wink

Ik had natuurlijk graag een reactie van de garage gehad, maar waarom zou hij dat doen?

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 juni 2005 04:15 PM
  [ # 62 ]

Hahaha

 

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 24 juni 2005 10:03 PM
  [ # 63 ]

We zijn weer thuis na de rit vanaf mijn werk over de snelweg, dus mooi testwerk;

vanochtend zijn de voorbanden gebalanceerd.
Er moest 27 gram op, of tenminste, het apparaat lie het cijfer 27 zien.

Nu lijkt het terug onderweg of het getril is afgenomen tot een minimum. Is er soms nog wel, alleen veel minder goed voelbaar.

Het trillen in het stuur wat soms ook merkbaar was, is helemaal verdwenen zelfs! Dus nu alleen nog korte trillinkjes door de auto zelf heen.

Bij thuiskomst getest of de homokineet tikt, dit is niet het geval!

Nu heb ik wel het volgende nog gemerkt;
Als ik afrem, en ik trap de koppeling in, is er een korte duidelijke tril te voelen door de hele auto heen. FF snel nog geen seconde.
Wat kan dat zijn?
De achterbanden zijn nog niet gebalanceerd. Wilde ook eerst kijken of de voorbanden de oplossing waren, en ja, het helpt al een stukje.

Kan nu alsnog de aandrijfas kapot zijn? De man bij kwikfit voelde er geen speling op, zat mooi vast…

Ik blijf in onzekerheid zitten hiermee. Maandag moet de auto weg, maar die man ziet me alweer aankomen. Gaat ie netjes voor me, kosteloos, die leiding die lekt maken, kom ik weer met een vaag verhaal over trillen aanzetten…
Iemand die dit weet??


p.s. topictitel aangepast Wink

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 juni 2005 10:27 PM
  [ # 64 ]

Je had toch nog steeds een bult op een band? Ik heb dit met een andere auto ook meegemaakt, een z.g.n. hobbelband…
Hoewel hij achter zat, was dit duidelijk merkbaar. Ik kwam er toen ook achter dat de voelbare trilfrequentie niet overeen hoeft te komen met de frequentie die de veroorzaker trilt. Op een of andere manier kan dat heel vreemd door de auto trillen.

Nu je probleem dus merkbaar is afgenomen door de voorbanden aan te pakken, zou ik zeker door gaan richting de achterwielen. En…. een hobbelband is, afgezien van je veiligheid (enkele plaatsen dunner profiel, springerig gedrag door bobbel >> sneller aquaplanning) ook nog eens extra belastend voor je lagers en zo…

Succes ermee!

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 24 juni 2005 10:45 PM
  [ # 65 ]

heb je ook nog enig idee wat betreft de trilling als ik de koppeling intrap??

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 juni 2005 10:59 PM
  [ # 66 ]
freddyonderstal schreef:

heb je ook nog enig idee wat betreft de trilling als ik de koppeling intrap??

Als je de koppeling in trapt, dan is er geen aandrijving meer. Door de aandrijving kan eventueel onbalans minder voelbaar worden.
Met de koppeling ingetrapt hebben trillingen vrij spel.
Onbalans, scheeftrekken en al dat soort ongein voel je altijd het beste als je uitrolt.

Ik moet er bij vertellen dat ik absoluut niet uit ervaring spreek, het lijkt mij echter wel logisch.

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 24 juni 2005 11:02 PM
  [ # 67 ]

dus 2 achterbanden ook ff balanceren is de oplossing denk je??

ik moet zeggen; het trilletje als ik de koppeling intrap, is wel wat heftiger geworden na het balanceren van de voorbanden…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 juni 2005 11:11 PM
  [ # 68 ]

Ja, maar met balanceren zal je toch nog last houden van een hobbelband.

Dit is trouwens een heel vreemd verschijnsel, sommige banden hebben daar last van i.c.m. enkele auto’s. Terwijl de zelfde band op een andere wagen geen problemen geeft.
Mijn hobbelband op mijn seat had zelfs een vreemtsoortige diagonale afslijting.

Mijn idee; bult op de band >> vervangen. En het liefst de andere op de zelfde as ook.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 juni 2005 03:28 AM
  [ # 69 ]
patje74 schreef:

Mijn idee; bult op de band >> vervangen. En het liefst de andere op de zelfde as ook.

Kan je mijn bult op de band ook vervangen?


Kon het niet laten. Very Happy

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juni 2005 04:27 AM
  [ # 70 ]
Bertje Hdi schreef:

Als ik je klacht over het trillen zo nalees is het geen onbalans in de wielen want die trilling zou je redelijk konstant in je stuur moeten voelen.

Deze onregelmatige onbalans die jij beschrijft zou best de lange aandrijfas kunnen zijn, oftewel de rechtse as. Als je van je gas afgaat zou de onbalans weg moeten zijn. Het Lijkt mij dus op een as.

Dit klinkt mij zeer bekend in de oren, had hetzelfde met mijn ZX vorig jaar. Het trillen is vooral merkbaar als je over een hobbel/heuveltje op de snelweg rijdt en dan op het moment dat de auto terug omhoog veert.
Bij mij was het toen de linker aandrijfas, na het vervangen was het probleem weg.

Profiel  
 
edje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 25 juni 2005 11:49 AM
  [ # 71 ]

Re: geen spijt meer van mijn xsara, nog wel problemen!

freddyonderstal schreef:

Ook het 3e remlicht werkt niet, en de centrale vergrendeling achter en de kofferbak weigeren dienst.

Hallo
Is deze ” specialist “aangesloten bij de bovag ? en je kunt alsnog em een rekening vragen dat moet geen probleem zijn.Verder als je lid van de ANWB bent kun je daar informeren hoe hier mee om te gaan en tenslotte als je het niet vertrouwt de APK kun je daar bij deze instantie over klagen.
Als het produkt niet goed is kun je het binnen een bepaalde tijd weer terug brengen dus dit zou ook met de auto moeten lijkt mij .
groet edje

Edit Patje74; quote gefixt

Beste citroen rijders, ik ben in Borculo geweest en heb daar mijn hart weer op kunnen halen en enige tips kunnen geven daar ik 20 jaar citroen monteur ben geweest . wil mijn kennis (als dit op prijs wordt gesteld )met u delen zoveel mogelijk is.

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 25 juni 2005 09:16 PM
  [ # 72 ]

Het is niet echt een bobbelband, zitten alleen wat diepe kuiltje aan de binnenkant. Beetje erg ongelijk afgesleten dus.

Ik heb ondervonden inmiddels dat de korte trillingen er nog wel soms zijn, maar de gehele weg 130km/u merk ik dat de auto zelf ook nog wel wat trilt aan een stuk door, en dus alleen bij stuurwerk, wanneer het gewicht op die band hoger wordt, de korte hardere trilling tussendoor. Maar soms is dit ook op een rechte weg nog het geval.

Ik denk dus dat het die band is. Balanceren heeft dan nu geen zin.
Wilde ze bij kwikfit ook al nieteens doen vanwege de slijtage aan de band.

Dit is mijn visie en die van kwikfit; de trilling constant, en de korte trillingen tussendoor worden veroorzaakt door die band.

Nogmaals; het stuur trilt niet meer na balanceren van de voorbanden. Dus de aandrijfas zal het NIET zijn, omdat dan ook het stuur mee moet doen met die trillingen…

Iemand nog een andere kijk hierop??

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 25 juni 2005 09:21 PM
  [ # 73 ]

Als je nu zeker denkt te weten dat het je hobbelende achterband is waarom wissel je deze dan niet even met je reservewiel, als hij dan stil is weet je wat jemoet doen, een nieuwe band erom leggen, en als je er helemaal niet meer uitkomt, ik woon in de betuwe vlakbij wageningen en kom er ook wel regelmatig dus wil evt. bij je langskomen zodat je er misschien dan uitkomt. stuur maar een mailtje.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 juni 2005 12:23 AM
  [ # 74 ]

Maar is je probleem met de Citroënspecialist nu uit de wereld?
Zo ja, dan stel ik voor om dit draadje op slot te gooien en je overige onverhoopte problemen in de juiste rubrieken te posten….

 

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 26 juni 2005 01:21 AM
  [ # 75 ]

nee, ik ga maandag de auto er neerzetten, en dan hopen dat ie het oplost allemaal en netjes. Maandag, eind vd middag zal ik dan hier de totale afloop neerzetten, en erna mag ie weer dicht…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook