Dashboard verwijderen
CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 24 februari 2009 07:09 PM

In mijn kruistocht om de black beauty van een standaard 2.2 trs naar een luxere, maar originele, look te krijgen ben ik toegekomen aan het project dashboard. Of beter gezegd alles voor de voorstoelen.

Aanstaande zaterdag ga ik naar een sloper toe en heb ik twee uur de tijd om het gehele dashboard eruit te slopen (op een nette manier natuurlijk)

Kunnen jullie vertellen:
- Of me dat lukt binnen 2 uur,
- Heb ik nog meer gereedschap nodig dan torx en schroevendraaier?
- Zitten er schroeven buiten het interieur? Tussen de deuren bijvoorbeeld?
- Waar moet ik nog meer op letten?

Het gaat om een serie 2. Bij voorbaat dank!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 februari 2009 07:59 PM
  [ # 1 ]

Neem een complete dopsleutelset mee en misschien wel een tweede set voor een tweede persoon. Er is genoeg ruimte om elkaar niet in de weg te lopen. Je zou het in twee uur moeten kunnen doen. Gewoon even ondersteboven hangen onder het dashboard, goed kijken en niets forceren. Er zit niets tussen de deuren, maar wel onder de motorkap, een beetje verzonken in de bekleding zitten wat kleine moertjes. Ik meen dop 10 en dan een stuk of zes moertjes. Als het dashboard niet los komt, dan ben je een moer of bout vergeten.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2426

Gepost: 24 februari 2009 11:25 PM
  [ # 2 ]

er zitten 2x m6 onder de motorkap,
er zitten 4 boutjes aan de onderzijde van het grootste dachboarddeel in het interieur, verder zit de middenconsole er nog aan met diverse schroefjes.
je zult eerst het handschoenenvak en aan de linkerhkant de zekeringkast geheel moeten verwijderen alsmede de complete tellerunit met ombouwing voordat je het grote dash deel kunt verwijderen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 februari 2009 05:05 PM
  [ # 3 ]

Thanks voor de info! Kun je me zeggen waar de m6 onder de motorkap te vinden zijn? Is eventueel moeilijk zoeken en ik ken de omstandigheden daar niet helemaal om fijn twee uurtjes te gaan zoeken..

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 februari 2009 05:13 PM
  [ # 4 ]

Ben je een weddenschap aangegaan dat dat in 2 uur moet ?

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 februari 2009 07:06 PM
  [ # 5 ]

Ben je een weddenschap aangegaan dat dat in 2 uur moet ?

Die kerel is maar tot een bepaalde tijd open op zaterdag..

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 februari 2009 07:11 PM
  [ # 6 ]

Die in het motorcompartiment zijn anders dan bij de serie 1. Wist ik niet, maar om het goed te maken heb ik even een foto gemaakt. Het gaat om de twee grote, vierkante gaten. Die zitten vrij hoog en je moet dus flink onder de motorkap duiken om ze te zien zitten. Voor die bij het reservewiel moet je dus ook de bekleding even opzij klappen. Elk op 14 centimeter van het midden.

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 februari 2009 08:16 PM
  [ # 7 ]

Die in het motorcompartiment zijn anders dan bij de serie 1. Wist ik niet, maar om het goed te maken heb ik even een foto gemaakt. Het gaat om de twee grote, vierkante gaten. Die zitten vrij hoog en je moet dus flink onder de motorkap duiken om ze te zien zitten. Voor die bij het reservewiel moet je dus ook de bekleding even opzij klappen. Elk op 14 centimeter van het midden.

Dat is informatie! Dank voor de tips so far! Ik post de foto’s

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook