Massapunten tekening.
tobe66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 21 februari 2009 10:39 PM

Wie kan me precies vertellen waar alle massapunten zitten bij de XM break 1997, dus het totaal aantal massapunten en waar ze allemaal zitten??

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 februari 2009 10:44 PM
  [ # 1 ]

Wat bedoel je, wat is je doel? In feite hebben alle functionerende stroomverbruikers een massapunt, er zijn er dus velen over de hele auto verdeeld en je kunt er maar zo eentje bij creëren. In feite is de hele koets en het blok een groot massapunt, mits je je massakabel op je accu hebt aangesloten.  Wink

Profiel  
 
tobe66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 21 februari 2009 11:45 PM
  [ # 2 ]

Wat ik wil is alle originele massapunten losmaken, schoonmaken en weer vastzetten, dit omdat ik wat problemen heb, bijvoorbeeld, als ik de achterruitewisser aanzet, dan blijft hij halverwege de raam hangen, maar dan blijven ook de remlichten branden, als ik vervolgens de schakelaar uitzet, blijft het nog steeds hetzelfde, pas als ik de schakelaar weer aanzet en handmatig de achterruitewisser naar de startpositie duw, schakelaar uit dan gaan de remlichten weer uit en functioneert het weer redelijk normaal, redelijk, want als ik de automaat in achteruit zet, beginnen de remlichten zwakker te branden.
Ik verwacht / hoop door de massapunten te cleanen dat het opgelost is.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 22 februari 2009 12:01 AM
  [ # 3 ]

Shocked Ik heb al heel wat gezien en gelezen, maar dat dit door slechte massapunten komt? Confused Tja het zou kunnen…
Het lijkt me eerder dat een connector in of naar de achterklep slecht contact maakt of ergens gedeeltelijke kortsluiting door vocht of draadbreuk.
Draadbreuk komt wel eens voor in de kabels naar de achterklep.

Profiel  
 
tobe66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 22 februari 2009 12:42 AM
  [ # 4 ]

Heb idd ook last van vocht in de achterbak, heb vandaag de mat eruit gehaald omdat die (vooral) aan de randen kletsnat was, alles verder zo goed mogelijk droog gemaakt en mat weggelegd om te drogen. binnenkort maar met de tuinslang erop om uit te zoeken waar het water naar binnen komt.
Kan dus idd wel kloppen die theorie van vocht en kortsluiting, maar lijkt me toch dat bij kortsluiting ook de zekering eruit zou moeten knallen en dat is weer niet het geval.

Welke connector in of naar de achterklep bedoel je eigenlijk, waar zit die precies?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 februari 2009 01:51 AM
  [ # 5 ]

Het is simpeler om extra massa-aansluitingen te maken op de verdachte onderdelen.

Profiel  
 
tobe66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 22 februari 2009 11:43 AM
  [ # 6 ]

op welke onderdelen zou je dat dan adviseren in mijn geval, de achterruitewisser, de achterlichtunit’s in de klep of in de carrosserie ??
En bedoel je dan een massadraad erbij steken of de oude verwijderen en alleen een nieuwe laten zitten?

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 22 februari 2009 03:25 PM
  [ # 7 ]

Bij het slopen van een berline ben ik het massapunt volgens mij tegen gekomen aan de achterzijde van het dak tegen de achterklep. Daarvoor moet je wel even het zwarte plastic verwijderen. Het lijkt me logisch dat het massapunt bij een break op ongeveer dezelfde plek zit. En misschien ben je sowieso geholpen met het trekken van een massadraad. In dit onderdeel van het forum staat daar voldoende info over.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 februari 2009 03:48 PM
  [ # 8 ]
tobe66 schreef:

En bedoel je dan een massadraad erbij steken of de oude verwijderen en alleen een nieuwe laten zitten?

Jups, gewoon een nieuwe naast de oude maken, als het dan nog niet goed is!

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 22 februari 2009 04:43 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:
tobe66 schreef:

En bedoel je dan een massadraad erbij steken of de oude verwijderen en alleen een nieuwe laten zitten?

Jups, gewoon een nieuwe naast de oude maken, als het dan nog niet goed is!

Neem wel een kabel met losse aders en voldoende dikte.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 februari 2009 11:13 PM
  [ # 10 ]

Dit klinkt mij als een brakke kabelboom in de oren. Heb ik ook gehad, met allemaal rare verschijnselen zie:  

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 februari 2009 12:23 AM
  [ # 11 ]
Brian schreef:

Dit klinkt mij als een brakke kabelboom in de oren. Heb ik ook gehad, met allemaal rare verschijnselen zie:  

Precies, lichten en el. apparaten die elkaar beinvloeden, is meestal het gevolg van stroompjes die er niet horen te zijn. Meest verdacht idd is een kabel waarin een halfzachte breuk zit, met kapotte isolatie e.d.

Profiel  
 
tobe66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 27 februari 2009 01:26 AM
  [ # 12 ]

zal e.e.a. eens open gaan maken en bekijken of er draden bloot liggen, ik laat nog van me horen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 februari 2009 01:49 PM
  [ # 13 ]

Het loskrijgen en terug stoppen van het harmonicarubber is wel wat gepiel. Terug stoppen kan je wat makkelijker maken door het uiteinde met wat afwasmiddel in te smeren, glijmiddel voor je rubber zeg maar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 februari 2009 05:41 PM
  [ # 14 ]
Brian schreef:

Terug stoppen kan je wat makkelijker maken door het uiteinde met wat afwasmiddel in te smeren, glijmiddel voor je rubber zeg maar.


blijft hoe danook dubbelzinnig haha

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook