Mijn temp blijft ook maar net op 80 graden staan op de snelweg.. als ik gas loslaat en pak een uitvoegstrook dan zakt ie zelfs naar net boven de 70. Thermostaat vervangne was ook zon fijne klus toch? Iig gaat het verbruik wel weer omlaag als het goed is (aantal L / km)
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:...Thermostaat vervangne was ook zon fijne klus toch?...
Ik ga het volgende week zaterdag met eXpelliarMus doen.
Wes, die afspraak staat toch nog?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Is een thermostaat vervangen van een diesel ook vervelend dan? Bij een V6 zit ie in de motorsteun verwerkt, daar is ‘t geen fijne klus. zit ‘t bij een TD niet veel makkelijker?
bij een 2.1TD zit ie achter op het blok, waar je dr eigenlijk net niet bijkant door je wielkuip, subframe ne alles wat daar tussen zit.
En ik haat klussen met koelvloeistof want het geeft zon zooi
Maargoed, als het verbruik er op vooruit zou gaan en mn blokje nog mooier loopt draai ik mn hand er niet voor om
Ouwe mopperkont

Schijnt een uur of twee te kosten

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Brian schreef:Matthijs309 schreef:...Thermostaat vervangne was ook zon fijne klus toch?...
Ik ga het volgende week zaterdag met eXpelliarMus doen.
Wes, die afspraak staat toch nog?
Yep die staat.
Hoest nu Broo, heeft u al een andere gescoord??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Nou Sweef zou nog kijken waar hij de plaat heeft liggen. Maar qua temp.. Het maakt niet bijster veel uit. De auto is paar minuten later echt warm ‘s morgens
Maar hoe zou de olietemperatuur reageren? Daar heb je waarschijnlijk geen metertje van…

Nee dat kan ik helaas niet bekijken. Dat zal waarschijnlijk nog wat langzamer gaan. Maar mede daarom wil ik er toch een vervangende plaat onder.
Ik merkte toen ik gister in de file kwam en de motor op 90 gradne kwam dat alles stuk soepeler reed, motor minder trilt en de bak beter schakelt. Std blijft die van mij op 80 gradne hangen, veel te laag dus
Zijn er nog verschillende smaakjes thermostaat? Op hbase kan ik ze niet vinden.
Ouwe mopperkont

Hm ik geloof dat ze wel verschillende smaken hebben ja. Bij mij hebben ze er 1 ingezet die met 90 graden opengaat en ik ben daar zelf zeer content mee.

Matthijs309 schreef:Ik merkte toen ik gister in de file kwam en de motor op 90 gradne kwam dat alles stuk soepeler reed, motor minder trilt en de bak beter schakelt. Std blijft die van mij op 80 gradne hangen, veel te laag dus
Zijn er nog verschillende smaakjes thermostaat? Op hbase kan ik ze niet vinden.
Ja, er zijn verschillende smaakjes. O.a. afhankelijk of je een automaat of een handbak hebt. Te vinden op service.citroen.com. Met dat nummer gewoon een originele bestellen bij de dealer, incl. bijbehorende rubberen ring. Kost iets van €16,= o.i.d.

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
20 euro bij de dealer. Pakking kost 2 euro. Een handbak heeft een temp van 85 graden, een automaat 80.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Brezan wist me te vertellen dat het precies andersom was, 85 voor automaat, 80 voor handbak..
Ik heb die van 85 besteld.
Ouwe mopperkont

Matthijs309 schreef:Brezan wist me te vertellen dat het precies andersom was, 85 voor automaat, 80 voor handbak..
Ik heb die van 85 besteld.
Foutje van Brezan
Automaat opent eerder, omdat ook de automaatolie gekoeld moet worden.