Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:ik heb er een keer op het randje 91,5 liter in gekregen. Tank + vulpijp samen zal dus wle 92,5 kunnen zijn aangezien ik rijdend bij de pomp kwam.
Ehhh Michiel dit draadje gaat over BENZINE hoor!
tsja een goeie 100 euro gaat erin, als dit maar niet schrikbarend meer wordt weer vind ik het prima
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
par eXeMple! schreef:gompy58 schreef:ik heb er een keer op het randje 91,5 liter in gekregen. Tank + vulpijp samen zal dus wle 92,5 kunnen zijn aangezien ik rijdend bij de pomp kwam.
Ehhh Michiel dit draadje gaat over BENZINE hoor!
ja en dus ? ik had ook kunnen zeggen dat ik met een beetje persen 172,5 liter aan brandstof mee krijg… maar dat was me wat te makkelijk
ja en dus ? ik had ook kunnen zeggen dat ik met een beetje persen 172,5 liter aan brandstof mee krijg… maar dat was me wat te makkelijk
Dan zou ik zo’n 220 liter brandstof moeten mee kunnen nemen
Harm schreef:ja en dus ? ik had ook kunnen zeggen dat ik met een beetje persen 172,5 liter aan brandstof mee krijg… maar dat was me wat te makkelijk
Dan zou ik zo’n 220 liter brandstof moeten mee kunnen nemen
ik zat er al op te wachten hoelang deze reactie zou duren

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
whiteshepard schreef:Mark Nijenhuis schreef:En dan het gezicht van de pompbediende met bijbehorende opmerking, “waar laat ie het”
![]()
![]()
Echt gebeurd;
Mijn eerste tankbeurt met mijn eerste XM (dat was in ‘95)
Tank tot het alarm leeggescheurd, en de pomp ingereden. Ouderwets, met pompbediende die de slang plaatste, pistool op auto zette en de ramen ging doen. Toen de ramen klaar waren stond de pomp op 40 ltr.
Pompbediende, met de hand op het vulpistool, stond klaar om af te rekenen.
Pomp ging van 45 - 50 - 55 - 60 - 65 - 70 liters en ik zweer op de hoofden van mijn kids; HIJ BUKTE EN KEEK OF ER GEEN PLAS BENZINE ONDER DE AUTO LAG![]()
![]()
Ik ben inmiddels wel gewend aan de blikken en opmerkingen bij de pomp, ik rijd altijd tot het lampje aan gaat…
Ik heb een Jaguar met drie tanks, twee normale benzinetanks want dat is standaard en een LPG tank. Als je alles vol gooit kun je dat dus met drie pompen tegelijk doen en het afrekenen is dan grappig als je bij de kassa zegt: pomp een, twee en vijf. Hoeveel je dan moet betalen is minder grappig. 114 liter benzine en 60 liter LPG gaat er in.

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Han S schreef:Ik heb een Jaguar met drie tanks, twee normale benzinetanks want dat is standaard en een LPG tank. Als je alles vol gooit kun je dat dus met drie pompen tegelijk doen en het afrekenen is dan grappig als je bij de kassa zegt: pomp een, twee en vijf. Hoeveel je dan moet betalen is minder grappig. 114 liter benzine en 60 liter LPG gaat er in.
Moooooooooods, d’r zit er één hier op het verkeerde forum
Mark Nijenhuis schreef:Han S schreef:Ik heb een Jaguar met drie tanks, twee normale benzinetanks want dat is standaard en een LPG tank. Als je alles vol gooit kun je dat dus met drie pompen tegelijk doen en het afrekenen is dan grappig als je bij de kassa zegt: pomp een, twee en vijf. Hoeveel je dan moet betalen is minder grappig. 114 liter benzine en 60 liter LPG gaat er in.
Moooooooooods, d’r zit er één hier op het verkeerde forum
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar heeft Han wel vaker last van… Zijn Britse auto proberen te vergelijken met de Franse voiture…
Han S schreef:Ik heb een Jaguar met drie tanks, twee normale benzinetanks want dat is standaard en een LPG tank. Als je alles vol gooit kun je dat dus met drie pompen tegelijk doen en het afrekenen is dan grappig als je bij de kassa zegt: pomp een, twee en vijf. Hoeveel je dan moet betalen is minder grappig. 114 liter benzine en 60 liter LPG gaat er in.
En dan op dat knopje duwen om over te ‘pompen’ en dan denken ‘Lap, ik heb al een keer overgepompt’
. ZALIG (gelukkig was er beneden aan die brug een pomp en moest er net niet geduwd worden
).
Ik heb twee franse auto’s en maar één britse hoor. En ik heb een heel mooie XM.
is 94 liter een record?
zoja dan heb ik dat met mijn ct turbo uit 1998!!.
eens een xm, altijd een xm!!

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
laatste auto schreef:is 94 liter een record?
Ik denk het wel. Dan heb je wel een aardig tijdje tegen de gele lampje aan zitten kijken lijkt me.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bij mij gaat er ruim 80 liter in en voordat ik dat erin krijg gaat mijn “tank-alarm” nog net niet/wel af… knippert héél soms dan dus.. Ik weet niet hoeveel de eventuele reserve is en wil dat ook niet uit proberen…
Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!

Totaal aantal Berichten: 139
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Als het om alles in een keer gaat wel, anders claim ik het record met 96 liter min 3 kilometer (zie pag. 1; jerrycan + 91 ltr))
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…