6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Klaas vs. BX 16,laatste reis
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 01 maart 2009 08:53 AM
  [ # 76 ]

Re: .

karel schreef:

De “stappenmotor” is een elektromagnetische klep, daar doe je niks aan door ergens een lamp in het circuit.

Vond het ook al een vreemd verhaal.
Maar ach,je weet nooit,misschien hebben wij iets gemist…

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 07:07 PM
  [ # 77 ]

Vandaag was het mooi weer om weer eens te klussen aan de BX.
Veerbollen waren van de week binnen gekomen dus daar ben ik mee begonnen.
Wagen in de laagste stand,systeem drukloos gemaakt en de linkse bol kon ik zo met de hand los draaien,rechts ging het wat moeilijker maar na enig rammen met beitel en hamer ging deze ook los.
Nieuwe erop gedraaid en…...,O,man wat heb ik gemist,hij veert weer fantastisch!

Dan de zwarte velgen:

Die waren zo zwart omdat de retourleidinkjes vanaf de veerpoten volledig naar de kl*te waren.


Deze waren al menig keer gerepareerd zoals je ziet.
Dus ook maar vervangen voor een paar nieuwe,blijft mijn velg tenminste ook schoon en het LHM tankje vol.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 maart 2009 07:15 PM
  [ # 78 ]

Moet gezegd: met een zilveren rand & hart zijn die velgen in het zwart nog mooi ook…

Maar: goed bezig!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 08:44 PM
  [ # 79 ]
Penny Lane schreef:

Moet gezegd: met een zilveren rand & hart zijn die velgen in het zwart nog mooi ook…

Maar: goed bezig!

Derk

Dan moet dat zwarte wel lak zijn en geen LHM bagger Shocked

Heb ook nog even gekeken naar de d-riem maar dat is nog wel even wat werk,je kunt er veel minder makkelijk bij dan bij een 1400-tje.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 maart 2009 08:47 PM
  [ # 80 ]

PB anders Daan88 eens van dit forum. Die doet distributieriemen op z’n werk, voor niet zo gek veel geld. Ik heb het voor mijn BX ook daar laten doen, ben er prima tevreden over. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 09:01 PM
  [ # 81 ]

Ik heb daar eventueel ook een “mannetje” voor,hier in de buurt,alhoewel Daan88 hier ook in de buurt woont.

Maar bedankt voor de tip weer Timo!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 maart 2009 09:04 PM
  [ # 82 ]

Het werk van Daan is in Hoorn. PSA specialist Auto Tensen.

Ik heb mogen meekijken met het vervangen van een D-riem, maar daar ga ik dus lekker niet zelf aan beginnen, dat was mij wel duidelijk geworden. Surprisedops:

Maar mooi dat de TRi in goede handen is gekomen! Very Happy Wordt goed aangepakt. Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 09:23 PM
  [ # 83 ]

Ja dank je Timo.

Tensen ken ik wel,was vroeger Peug dealert en huist op industrie terrein Hoorn80,dat is hier een km. of 20 vandaan.

Ben nog even op de sloop geweest,moest een andere zonneklep hebben,de oude hing naar beneden precies voor m’n ogen Confused
Ook daar een stappenmotor (Peug 405) en gaspotentiometer gescoord want de motor liep na enige tijd toch weer te snel stationair.
Heb nu alleen de gaspotentiometer vervangen,morgen eens kijken of er verschil is,zo niet dan moet het aan de stappenmotor liggen…

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 maart 2009 04:20 AM
  [ # 84 ]

Goed bezig hoor Very Happy en die velgen zien er inderdaad chic uit met die LHM bagger Laughing
Maar een distributieriem is niet zo heel moeilijk bij de 1.6 hoor. Gewoon zorgen dat je de tandwielen goed blokkeert en als je echt zeker van jezelf wilt zijn, merk de tandwielen en de oude riem terwijl deze nog gemonteerd zit. Tel het aantal tanden tussen de 2 merktekens op de oude riem en merk de nieuwe op dezelfde wijze. Dan kan daar al niets mis gaan. Bij het op spanning brengen van de riem moet je het langste vrije gedeelte van de riem ongeveer een kwartslag kunnen draaien. Vervolgens met de hand de motor een aantal keer rondtrekken en als dat allemaal goed gaat kun je wel stellen dat het succesvol gelukt is. Ik vind het altijd wel een fijn klusje om te doen eigenlijk. Je hebt er geen hulp bij nodig en je spaart een bak geld uit ook nog Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 09 maart 2009 09:41 PM
  [ # 85 ]

Ja dat is zo Mechuccio,bedankt voor je tips,ik vindt alleen dat je er zeer slecht bij kan,omdat de motor er naar achter gekanteld in ligt,kan je via de wielkast niks doen.

Misschien de onderste motorsteun loshalen en de distributie-kant van de motor met een garage krik eronder wat naar voren schuiven,of zoiets Rolling Eyes

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 maart 2009 09:47 PM
  [ # 86 ]

Het kan wel via de wielkast, zo is het bij mij ook gedaan:


(Klikbaar)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 maart 2009 09:54 PM
  [ # 87 ]

Je zult gedeeltelijk van boven en gedeeltelijk bij de wielkast moeten werken.
Wat ik altijd doe is inderdaad de motorsteun verwijderen en het blok met een garagekrik ondersteunen bij het carter met een blok hout ertussen. Zo kun je het blok iets optillen en laten zakken naar gelang van de plek waar je bezig bent. Enige dat enigszins moeilijk bereikbaar blijft is de spanrol, maar ook die is niet zo’n probleem als je rustig te werk gaat en goed kijkt voor je iets doet.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 10 maart 2009 10:21 PM
  [ # 88 ]

Ga het toch zelf doen Zaterdag,bedankt voor je tips.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 maart 2009 10:32 PM
  [ # 89 ]

Succes dan maar!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 maart 2009 02:48 AM
  [ # 90 ]

Ja succes!

Overigens kun je de onderste motorsteun gewoon laten zitten, alleen de steun die bij de distributiekant zit hoeft los. dan heb je al voldoende speling om de motor wat te laten zakken of op te tillen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook