Hallo XM-ers,
Een vreemd probleem doet zich de laatste dagen voor bij mijn XM V6:
Wanneer ik aan het rijden ben, krijg ik plots van de boordcomputer de waarschuwing om te vertragen en tegelijk (of al net iets daarvoor) licht het STOP-lampje op en daarnaast ook een rood symbool voor koelwatertemperatuur en een geel symbool dat wijst op een verhoging van de temperatuur.
Het vreemde is nu dat mij watertemperatuurmeter gewoon netjes een temperatuur van om en bij de 90° blijft aangeven: ik krijg zeker geen temperatuur die boven de 100° gaat.
Als ik de kachel openzet verdwijnt het probleem meestal snel.
Wie moet ik nu geloven: de boordcomputer of de temperatuurmeter?
Wat kan het probleem zijn en vooral: hoe kan ik dit verhelpen?
Er is voldoende koelwater aanwezig (het is wel tamelijk bruin).
Zou dit de thermostaat kunnen zijn?
Ik kijk uit naar jullie antwoord!
Groet!

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Het zou ook zomaar de koelwatersensor kunnen zijn.. die geeft ook vaak vreemde info.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bekend verschijnsel, ik heb het al diverse malen gelezen hier. Maar nooit een echte oorzaak/oplossing gelezen. Ik denk dat de meesten (ik ook ) het gewoon leren negeren.
Thermostaat is het niet denk ik niet want dat zou je aan je temperatuurmeter moeten zien.
Dat is idd een vaker voorkomend probleem. Ik heb er ook last van. Het is een sensor ergens op het blok. Waar precies, weet ik niet. Op zich niet iets om je zorgen over te maken, alleen word je wel gek van dat gepiep…
Groet,Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!