Heb gisteren twee handremkabels vervangen (nou ja, parkeerrem dan…) en kwam een klein erfenisje van een vorige eigenaar tegen.
Vlak voor het punt waar de twee kabels links en rechts worden bevestigd aan de primaire kabel, kan je door een ovaal gat door het subframe kijken. Daar zitten drie zwarte rubber tuutjes waar (schat ik) retour- of lekleidingen van de hydrauliek op aangesloten zitten.
In mijn geval slechts twee, want in de derde zat een omgekeerde popnagel gestoken.
Het geheel is vrijwel drukloos, want die popnagel houdt net genoeg tegen. Als ik ‘m eruit haal zeikt de olie eruit.
Twee vragen: hoort er überhaupt iets op het derde tuutje ( bij een XM 2.0 16V 1996) en zo nee wat is da de officiele (of in elk geval betere) manier van afdoppen?
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
XM
Niemand? Moet ik duidelijker zijn in m’n omschriving of is de vraag gewoon te moeliijk? De eerstvolgende keer dat ik onderop lig zal ik een foto maken.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
plaatjes doen vaak veel goeds in zo’n geval.