



Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Al sinds een hele poos heeft de XM 2.0 T.C.T uit 1998 van mijn vader een rare probleem.
-Normaal met staerten en rijden is er niks aan de hand.
Is de motor warm en je zet hem uit. Als ik hem dan ongeveer 5-10 minuten later start loop hij soms op 3-cilinders.
(soms wel soms heb ik er geen last van. Het gebeurd altijd als de motor warm is.
Vandaag heb ik de volgende onderdelen vervangen:
(orginele onderdelen)
-Bougies
-Bougiekabels
-Bobine
Je raad het al… Het probleem is nog niet opgelost
Wat kan dit zijn of waar moet ik nu beginnen met zoeken?
heeft iemand dit probleem ook een keer gehad?
P.s. als het probleem zich voordeed, trekte mijn vader even een bougiekabel los en weer vast. Daarna liep hij weer op 4 cilinders.
(Nu met de nieuwe onderdelen is dit natuurlijk geen verstandig idee)
————————————————HELP———————————————————————-
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Correctie!
de bougies zijn niet orgineel maar de V-lines van NGK BKR6EK
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Scoor eens een set orginele bougie
Ouwe mopperkont
t kan ook nog je onstekingsmodule zijn die het net ff niet kan bijbenen
Ouwe mopperkont






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V

























Totaal aantal Berichten: 6344
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Die NGK’s zijn prima voor in een TCT. Als je iets anders probeert, probeer dan alleen de origineel voorgeschreven Eyquem bougies.
Groet,
L






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Belangrijk is natuurlijk ook om na te gaan of er verandering is geweest nadat er nieuwe bougies in zijn gezet. Je vervangt alles omdat er een probleem is. JE vernieuwd alles en als het probleem hetzelfde blijft is er iets anders aan de hand. Kan misschien ook nog een injector zijn? Of begin ik nu onzin uit te kramen. Dat kan vrij snel bij mij hoor.
Kan goed zijn dat er een injector nadruppelt, als het ware vezuipt ie dan op 1 cilinder.
Ik weet niet of het vergelijkbaar is maar iets dergelijks doet zich af en toe ook voor bij mijn 16v.
Bij optrekken, alsje op exact 4850 rpm komt zit er ene klein hikje. Het verdwijnt als ik de computer dan ff een een minuut of 5 losgooi. Sluit ik de boel dan weer aan, dan is het probleem verdwenen. Na een maandje of 2 komt het dan weer terug en haal ik het dus weer ff los.
Prima mee te leven. Hoewel ik best zou willen weten wat het is ga ik er verder geen moeite en geld aan besteden.
Wellicht dat jij ook eens de comp ff los kan gooien ?
Ik zou mijn benzinefilter even checken .
Laat `em ook eens uitlezen , kan nooit kwaad ( of doe het zelf als je kan )
Kan ook nog aan je benzinepomp liggen , die wou bij mijn vorige XM ook warm wel eens wat minder gaan werken .
Bovendien wil injectorreiniger ook wel eens helpen .
Nou , succes er mee .
Groet,Dirk
XM TCT Ambiance`94





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zou oppassen met zomaar een bougiekabel lostrekken als de motor loopt, de onverbrande benzine-damp kan je katalysator slopen…...Dan loopt ‘ie ook niet lekker meer. Ik vermoed dat je ontstekingsmodule niet pluis is en ergens een vacuum-lekkage
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Bedankt iedereen voor de reacties! Fijn dat en meer hersenen willen kraken over deze mysterie
dat bougie kabel lostrekken slecht is voor de bobine weet ik ook wel, vandaar ook dat ikmheel de reutemeteut heb vervangen.
Waar zit de ontstekeing module bij een xm? en over welke vacuum heb je het? naar de map-sensor
injectoren kwestie zou heel meschien kunnen.
maar waarom gaat hij dan weer goedlopen als je even een keer de bougiekabel los trekt en er weer op zet : (vroegere kwestie)
Zou de BSI daarop reageren? dan kan hij toch niet voorkomen dat de injector daarna niet meer lekt?
-
overigens loop de motor perfect.
-heerlijk gelijkmatig stationait rond de 900 toeren.
-accelereerd als de beste.
-deel last doet hij prima
echt alleen met warme motor kom het soms voor dat hij spontaan op 3 cilinder gaat lopen.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
BSI???? Die heb je nie! Die zit wel in m’n P206.
De ontstekingsmodule zit op de accubak, een doosje van 5x4 cm met een dikke stekker eraan
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
en is het schadelijk voor mijn ontstekings module als ik hem even overzet van mijn xm naar de probleem xm?
lijkt me niet, maatr moet het natuurlijk wel zeker weten
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
nope, maar wel je koelplaatje eraan laten zitten anders fikt ie door (Dat is dat alu plaatje waar hij op gemoneteerd zit)
Ouwe mopperkont




Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
nou, niet noodzakelijk.
ik heb warmte gelijdende pasta, dus kan hem gewoon verhangen.
overigens heb ik al een week geen last gehad van de storing. (sinds vervangen van de bobine ook nog meer 1 keer
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^