ontsteking
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 21 maart 2009 10:48 PM

hallo allemaal

ik heb een ds 2300
mijn auto loopt niet helemaal regelmatig
ik werd geadviseerd om de gleuf onderin de ontstekingshouder in een lijn te zetten met de motor en omdat ik de koppelingsplaat en drukgroep moest vervangen dacht ik twee vliegen in een klap
maar nu krijg ik hem niet meer aan de praat
weet iemand een oplossing ?

groetjes peter

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 maart 2009 10:54 PM
  [ # 1 ]

Krijgt de juiste bougie op het juiste moment vonk (met andere woorden: Heb je je ontsteking/kabels goed aangesloten)?

Citroen!

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 21 maart 2009 11:08 PM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

Krijgt de juiste bougie op het juiste moment vonk (met andere woorden: Heb je je ontsteking/kabels goed aangesloten)?[/quote

bedankt voor je reactie

de bougies zijn ook vernieuwd en gecontroleerd]
en ja de kabels zijn goed aangesloten (en vorig jaar vernieuwd)
en wel 10 keer gecontroleerd

MVG peter

Profiel  
 
Gepost: 21 maart 2009 11:10 PM
  [ # 3 ]

Doordat je een en ander ten opzichte van elkaar verdraaid hebt, zou het kunnen dat je de kabels nu moet versteken he…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 maart 2009 11:24 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad. Kijk even door de olievuldop of de kleppenbeweging klopt met de ontsteking. Na het sluiten van inlaatklep van cilinder 2 moet de rotor ook naar de bougiekabel van cilinder 2 wijzen…

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2009 11:26 PM
  [ # 5 ]

bougie 1 eruit en op BDP zetten met een pen of schroevendraaier in het gat. dan de verdeler zo dat de rotor bij kabel 1 staat. Nu 1342 op verderl en eventueel 180 graden verkeerd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 maart 2009 01:59 AM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

eventueel 180 graden verkeerd.

zit ik ook aan te denken: je zal niet de eerste zijn…..........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 12 april 2009 05:20 PM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:
bogaard77 schreef:

eventueel 180 graden verkeerd.

zit ik ook aan te denken: je zal niet de eerste zijn…..........

jongens allemaal bedankt
hij loopt weer als een zonnetje

maar nu het volgende probleem
als ik rem begint heel de auto te schudden ,ik heb nieuwe remblokken gemonteerd de remschijven afgedraaid
dus daar kan het niet aan liggen
weet iemand een oplossing ?

groetjes peter

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 april 2009 05:48 PM
  [ # 8 ]

Motorsteunen, bevestiging v/d voorste draagarmen: afgebroken las…..

Alle 4 de remzuigers gangbaar in de klauwen. Confused:

Afgedraaid aan de auto.  Confused: zoniet dan wellicht: x aantal vulringen achter de remschijven.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 12 april 2009 05:57 PM
  [ # 9 ]
citroen23 schreef:

Motorsteunen, bevestiging v/d voorste draagarmen: afgebroken las…..

Afgedraaid aan de auto.  Confused: zoniet dan wellicht: x aantal vulringen achter de remschijven.

er zijn nieuwe motorsteunen gemonteerd
en de remschijven zijn niet aan de auto afgedraaid (op een draaibank)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 april 2009 06:02 PM
  [ # 10 ]

Dus mogelijk probleem in: bevestiging v/d voorste draagarmen: afgebroken las….. ,Alle 4 de remzuigers gangbaar in de klauwen, x aantal vulringen achter de remschijven >>remschijven uitlijnen aan de auto. Sorry voiture Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 12 april 2009 06:09 PM
  [ # 11 ]
citroen23 schreef:

Dus mogelijk probleem in: bevestiging v/d voorste draagarmen: afgebroken las….. ,Alle 4 de remzuigers gangbaar in de klauwen, x aantal vulringen achter de remschijven >>remschijven uitlijnen aan de auto. Sorry voiture Surprisedops:

de motor is er uit geweest , dus als er sprake was van een gebroken draagarm had ik dat moeten zien
en de remzuigers zijn ook inderdaad gangbaar gemaakt

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 12 april 2009 06:15 PM
  [ # 12 ]
peterjeannie schreef:
citroen23 schreef:

Dus mogelijk probleem in: bevestiging v/d voorste draagarmen: afgebroken las….. ,Alle 4 de remzuigers gangbaar in de klauwen, x aantal vulringen achter de remschijven >>remschijven uitlijnen aan de auto. Sorry voiture Surprisedops:

de motor is er uit geweest , dus als er sprake was van een gebroken draagarm had ik dat moeten zien
en de remzuigers zijn ook inderdaad gangbaar gemaakt

en wat betreft de vulplaatjes is ik langzaam rij en dan rem is er niets loos
dus volgens mij is er met mijn remschijven niets aan de hand

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 april 2009 06:36 PM
  [ # 13 ]

Als de remschijven niet goed zijn uitgelijnd dan merk je dat bij langzaam remmen nauwelijks. zou ze toch maar eens (laten) controleren aan
de auto.

Bron onderstaande :  

Remmen:
Wanneer de auto trillende remmen heeft en niet gelijkmatig remt, is de oorzaak vaak dat de voorste remschijf krom is.
Deze worden dan, indien dik genoeg door ons “AAN” de auto afgedraaid.
Voordeel hiervan is: Minder werk, Schijf hoeft niet gedemonteerd te
worden, eventueel slingering in bevestigingsnaaf wordt gecompenseerd.
Het beste resultaat geven de originele schijven met textar blokken

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 april 2009 10:30 PM
  [ # 14 ]

Korte asjes in de diff-stukken kunnen ook speling hebben (borging van borgmoer op deze asjes werkt zich los). Kan ook een oorzaak zijn van trillen bij het remmen.

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 april 2009 02:54 PM
  [ # 15 ]

Ik heb ook een half jaar met bokkende remmen gereden. Met zgn ‘slijtblokken’ was het euvel even verdwenen maar kwam steeds terug. Na 5 keer slijpen waren de slijtblokken zowat op (120 euro) en heb ik andere remblokken gemonteerd (Italiaan). Nu al 1,5 jaar geen problemen!!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook