2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Restauratie Hollandia Schuifdak voor de Break
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 maart 2009 01:17 AM
  [ # 16 ]

Dat is natuurlijk ook de reden dat je bijna nooit een schuifdak ziet in een DS-break.

Citroen!

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 24 maart 2009 05:57 PM
  [ # 17 ]

schuifdak break

nltecoko je hebt Pb.
gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 24 maart 2009 08:50 PM
  [ # 18 ]

Re: schuifdak break

d_special schreef:

nltecoko je hebt Pb.
gr. Rens

Jij ook!
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 26 maart 2009 09:26 PM
  [ # 19 ]

Dankzij d-special heb ik nu 2 blauwe windkappen in huis.
Machtig mooi, zo’n forum! Ik ga dit weekeinde weer lekker klussen aan m’n dak.
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DS Breek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-05-2008

Gepost: 11 mei 2009 12:09 AM
  [ # 20 ]

Beste Forumgenoten,

Ik heb ook zo’n Hollandia schuifdak in een los breakdak dat ik ooit van een wrak heb gehaald. Wel met een metalen hendel met stickertje.

Klopt het dat het schuifgedeelte maar tot iets over de helft opent? Dat viel mij wat tegen.

Verder is de dakbak ‘matig’ (understatement) en het schuifdak zelf aan de randen aangetast.

Is het de moeite waard om aan de restauratie/reparatie te beginnen?

En weet iemand hoe het mechaniek precies werkt? Ik snap niet hoe je het dak vast moet zetten.

Tekeningen, foto’s, tips (ook over het blauwe windschermpje) zijn van harte welkom.

Vriendelijke groet,


DS Breek

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 31 mei 2009 10:52 AM
  [ # 21 ]

MedeZwevers,

Het heeft (oals gebruikelijk?) weer véél meer tijd gekost dan ik had begroot, maar er zijn wel degelijk vorderingen te melden.

De oude waterbak bleek volledig verrrot en is vervangen door een nieuwe.
Beide delen zijn kaal gemaakt ( litertje afbijt en blaren op m’n handen van de krabbers) en klaar om aan elkaar gelijmd te worden.
Foto’s volgen.
Dan nog de rand goed stralen, de waterleiding leggen en naar de spuiter.

Over de waterleiding wilde ik het even hebben.
Vanaf elke hoek van de cassette komt een slang voor het afvoeren van het onvermijdelijke lekwater. Deze 4 slangen worden in de meeste andere auto’s door de A- en C-stijlen geleid. Bij een DS berline moeten ze allemaal door / langs de C-stijl, omdat de A-stijl veel te dun is en niet doorloopt. Bij een break zal de C-stijl ook al niks worden, en moet er nog iets anders bedacht worden. Uit de restanten van het oude dak valt op te maken dat alle slangen (ver) naar achteren gingen, zo te zien naar de D-stijl. Ik kan me echter niet voorstellen hoe ze daarlangs / daardoor netjes naar buiten kunnen.

Wie heeft tips, beschrijvingen, foto’s van hoe dat oorspronkelijk netjes gedaan werd?

Alvast bedankt,
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook